Skrzynia biegów
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Skrzynia biegów
Chodzi mi o Overdrive, bo te skrzynie są 3 biegowe a liczony jako 4 niby jest OD, chyba że się mylę i jest inaczej. Generalnie mam tylko 3 biegi i żeby osiągnąć prędkość 90 muszę go dusić na 3 tys. obrotów
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Overdrive to pełnoprawny czwarty bieg. Nazywany jest tak jedynie dlatego, że przełożenie ma mniejsze niż 1:1 - zaszłość z archaicznego sposobu klasyfikowania przełożeń skrzyń.
Wszystkie cztery przełożenia są sterowane kombinacją ustawienia DWÓCH elektrozaworów. Więc jeżeli pozostałe przełożenia działają - to czwórka też musi. Chyba że komputer odczytuje takie sygnały - że uznaje, że czwórka "się nie należy". Czyli brak odczytu prędkości pojazdu, wałka zdawczego skrzyni (w przypadku 4x4 to osobne sygnały), prędkości obrotowej silnika, sygnału z TPS.
Poza tym - 3000 rpm przy 90 km/h to dosyć normanle obroty, nawet na czwórce - jeżeli nie jest zapięty TL. Poślizg konwertera tak działa. Dopiero przy zapiętym TL, i zakładając że masz niepomieszane w przekładniach głównych - 90km/h powinno dawać około 2500 rpm.
Wszystkie cztery przełożenia są sterowane kombinacją ustawienia DWÓCH elektrozaworów. Więc jeżeli pozostałe przełożenia działają - to czwórka też musi. Chyba że komputer odczytuje takie sygnały - że uznaje, że czwórka "się nie należy". Czyli brak odczytu prędkości pojazdu, wałka zdawczego skrzyni (w przypadku 4x4 to osobne sygnały), prędkości obrotowej silnika, sygnału z TPS.
Poza tym - 3000 rpm przy 90 km/h to dosyć normanle obroty, nawet na czwórce - jeżeli nie jest zapięty TL. Poślizg konwertera tak działa. Dopiero przy zapiętym TL, i zakładając że masz niepomieszane w przekładniach głównych - 90km/h powinno dawać około 2500 rpm.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Sprawdzenie czy O/D dział poprawnie jest bardzo proste. Po prostu, w czasie jazdy z prędkością od 80 wzwyż - naciśnij na wybieraku przycisk O/D off. Jeżeli obroty się wtedy zmienią - to wszystko działa jak należy.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Skrzynia biegów
Ok sprawdzę to tylko teraz nie mogę bo robię remont silnika ale jak już skończę to będę o tym teście pamiętał ale jeżeli po teście nic sie nie zmieni to spróbować wymienić sterownik ECU tak ? Jeszcze zapytam tak dla upewnienia się w tej kwestii. Jeżeli 3 biegi zmienia to skrzynia mechanicznie jest dobra i te dwa zawory też ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Licencji wróżki to ja nie mam
Generalnie - jeżeli olej jest czysty - to skrzynia zapewne jest sprawna mechanicznie. A elektrozawory - jeżeli trzy biegi wchodzą - to oba musza działać.
Generalnie - jeżeli olej jest czysty - to skrzynia zapewne jest sprawna mechanicznie. A elektrozawory - jeżeli trzy biegi wchodzą - to oba musza działać.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Skrzynia biegów
Hehe no w sumie racja W każdym bądź razie wielkie dzięki za pomoc, bo mi to wiele wyjaśniło, a i myślę że osobom które są zainteresowane lub mają taki sam problem również
- dmuchawiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 22 gru 2008, 20:27
- Auto: 93 Hilux Surf KZ-TE
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
dla potomnych tabelka sygnałów elektrozaworówRokfor32 pisze:Wszystkie cztery przełożenia są sterowane kombinacją ustawienia DWÓCH elektrozaworów. Więc jeżeli pozostałe przełożenia działają - to czwórka też musi.
w dwóch autach z automatem nie masz czwartego biegu?
zbieżność usterek jest dziwna - a masz wciśnięty guziczek O/D na lewarku? kontrolka O/D miga albo świeci?
Re: Skrzynia biegów
Czy wymiana oleju w 4runner 4,0 V6 2015 jest taka skomplikowana ?
Jedni podają że tylko filtr i statycznie, inni że Dynamiczna i filtr , inni że w Europie nie trzeba po 2014 , a inni że USA zaleca natomiast w europie nie ma potrzeby bo inny klimat ;/ Już 3 ASO wypytuje, albo kręcą albo szukają odpowiedzi ;/
Auto ma 62tys km przejechane.
Jedni podają że tylko filtr i statycznie, inni że Dynamiczna i filtr , inni że w Europie nie trzeba po 2014 , a inni że USA zaleca natomiast w europie nie ma potrzeby bo inny klimat ;/ Już 3 ASO wypytuje, albo kręcą albo szukają odpowiedzi ;/
Auto ma 62tys km przejechane.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
W starych skrzyniach interwał wymiany był co 100 tysi km. W tej możesz spokojnie przyjąć interwał 150 tysi (wszak fabryka mówi "dożywotnio" )
Więc jeszcze chwilę na dywagacje masz ...
Więc jeszcze chwilę na dywagacje masz ...
Re: Skrzynia biegów
kup uszczelke i nowy filtr i olej dedykowany. Ja kupowałem wszystko w ASO.
Po 100kkm statycznie zejdzie bodajże 5,5litra.
Wlewasz tyle samo. Poziom sprawdzasz po nagrzaniu oleju w skrzyni.
Na YT sa filmiki amerykańskie.
paweł
ps:
jak spuścisz i porównasz kolor starego ver nowy to sam stwierdzisz że warto.
Po 100kkm statycznie zejdzie bodajże 5,5litra.
Wlewasz tyle samo. Poziom sprawdzasz po nagrzaniu oleju w skrzyni.
Na YT sa filmiki amerykańskie.
paweł
ps:
jak spuścisz i porównasz kolor starego ver nowy to sam stwierdzisz że warto.
Re: Skrzynia biegów
Gdzie w USA jest inny klimat w Teksasie czy na Alasce, inny niż w Grecji czy w SzwecjiWładek pisze:Europie nie trzeba po 2014 , a inni że USA zaleca natomiast w europie nie ma potrzeby bo inny klimat
Re: Skrzynia biegów
To jest odpowiedź jednego z salonów ASO na południu PL. Dla mnie to nie racjonalne wyjaśnienie, mają to sprawdzić i mi odpisać emailem. Otrzymując skrajnie różne odpowiedzi już nie więc co poprawne. Odobiscie wolałbym wymienić
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Jak chcesz to wymieniaj. Z wymiana filtra trzeba zrzucać miskę a to troche roboty i syfu sie robi. Ewentualnie opcja minimum możesz wymienic sam olej, czyli odkrecasz korek, zlewasz a potem nalewasz tyle ile wyleciało. Operacje możesz powtórzyć za następne 30 tysięcy, skrzynia na pewno bedzie Ci wdzięczna.
Re: Skrzynia biegów
Wystarczy kanał i robi się to w 1h. Sebastian sama wymiana ma sens aleja coś się robi raz na 100km to wymiana filtra wydaje się być oczywista. Olej też nie jest tani chyba 30pln za 1 litr w aso.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
No tak, raz na dłuższy czas warto ten filtr wymienic. Olej można kupić też poza ASO ale kupowałbym oryginał Toyoty. Do 5 biegowej olej typu WS, do 4 biegowej typ IV.