Wały
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2019, 14:39
Wały
Witam mam pytanie o ile wydłużą sie wały jak w lj by zrobił 6 cali lift
Re: Wały
6 cali w LJ to pomnik, wały do wymiany, wahacze itd i przy pierwszym lepszym trawersie karoseria będzie do wymiany bo będzie bok/dachowanie
+60/65 mm to max bez body liftu i bez problemu 35 cali się zmieści jak silnik tylko pociągnie
+60/65 mm to max bez body liftu i bez problemu 35 cali się zmieści jak silnik tylko pociągnie
Re: Wały
widać kolega bez pojęcia - albo przyjechał z USA i monster track mu się marzy, silnik z BMW w LJ.
Szkoda kolejnego zabytka którego zniszczy nowy właściciel.
Wiem, że jego kasa i jego wola - ale szkoda auta.
Jak kolega nie wiem jak bęben hamulcowy zdjąć to po co do motoryzacji ???????
Szkoda kolejnego zabytka którego zniszczy nowy właściciel.
Wiem, że jego kasa i jego wola - ale szkoda auta.
Jak kolega nie wiem jak bęben hamulcowy zdjąć to po co do motoryzacji ???????
Re: Wały
Będzie pewnie bańka wstańka. Oj dużo pracy i kasy wydanej przed Tobą. Ty się nie pytaj o wały a o pół samochodu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wały
W krótkiej J7 z wałami się nic nie dzieje. Zaleta radialnych wahaczy, i krótkiego rozstawu osi - mocowania wahaczy do ramy sa bardzo blisko wyjść wałów napędowych (patrząc z profilu auta). Taka budowa powoduje, że nawet półmetrowy skok zawiasu niespecjalnie zmienia długość wału względem wyjścia z reduktora.
Nie dotyczy to już modeli z dłuższym rozstawem osi - ale akurat wał przy skoku w dół w tym modelu nie ulega wydłużeniu - ino skróceniu
Poza tym - lift niekoniecznie zmienia skok w dół - a statyczne ustawienie, mieszczące się w nominalnych wartościach skoku - jest bez znaczenia dla długości wału. Problem wymaga rozważenia dopiero przy zastosowaniu odpowiednio dłuższych amortyzatorów, pozwalających na dłuższy skok w dół. Co pociąga za sobą już raczej zawias na coiloverach, bo klasyczne sprężyny trzeba by mocować do ramy/mostu żeby nie wypadały z gniazd przy takim traktowaniu.
Nie dotyczy to już modeli z dłuższym rozstawem osi - ale akurat wał przy skoku w dół w tym modelu nie ulega wydłużeniu - ino skróceniu
Poza tym - lift niekoniecznie zmienia skok w dół - a statyczne ustawienie, mieszczące się w nominalnych wartościach skoku - jest bez znaczenia dla długości wału. Problem wymaga rozważenia dopiero przy zastosowaniu odpowiednio dłuższych amortyzatorów, pozwalających na dłuższy skok w dół. Co pociąga za sobą już raczej zawias na coiloverach, bo klasyczne sprężyny trzeba by mocować do ramy/mostu żeby nie wypadały z gniazd przy takim traktowaniu.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11
Re: Wały
tak czy siak przy skokach przedni się łamie. a koła 35 w lj to jakiś nonsens.chyba że to zmota będzie w ramoklatce typu pogromca to przepraszam.generalnie wyżej stoisz to efektowniej upadasz na pysk.przepraszam za wyrażenie ale takie lepiej dociera.Fazi nie trzeba znać sie na motoryzacji żeby ją kochać.wystarczy ukierunkować klienta.może umie słuchać
Re: Wały
Toyota j7 nie potrzebuje takiego liftu.
Lift podnosi tylko karoserię, zwykle robi się go po to, żeby włożyć większe koła bez cięcia budy.
Do j7 nie trzeba kół 35 cali.
35 cale koła to niezbędne wyposażenie patrola, ale tylko dlatego, że ma wielkie kule mostu. Landek na kołach 33 przechodzi po koleinach po patrolach na 35.
Już na 33" kołach z liftem zawieszenia 2" to auto jest wysokie i może się przewrócić łatwo na bok. Ja mam dystanse i koła - 30et a mimo to zaliczyłem bok na głupich koleinach.
Podwyższenie budy więcej niż 4" niewiele da w terenie a sporo zmieni - zabierze. Jazda na czarnym może być już wręcz niebezpieczna, zwłaszcza jakieś szybsze zakręty. To nie są żarty.
Warto się skonsultować z kimś kto jeździ takim autem w terenie. Niektóre auta potrzebują takich zmian, ale j7 do nich nie należy.
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Lift podnosi tylko karoserię, zwykle robi się go po to, żeby włożyć większe koła bez cięcia budy.
Do j7 nie trzeba kół 35 cali.
35 cale koła to niezbędne wyposażenie patrola, ale tylko dlatego, że ma wielkie kule mostu. Landek na kołach 33 przechodzi po koleinach po patrolach na 35.
Już na 33" kołach z liftem zawieszenia 2" to auto jest wysokie i może się przewrócić łatwo na bok. Ja mam dystanse i koła - 30et a mimo to zaliczyłem bok na głupich koleinach.
Podwyższenie budy więcej niż 4" niewiele da w terenie a sporo zmieni - zabierze. Jazda na czarnym może być już wręcz niebezpieczna, zwłaszcza jakieś szybsze zakręty. To nie są żarty.
Warto się skonsultować z kimś kto jeździ takim autem w terenie. Niektóre auta potrzebują takich zmian, ale j7 do nich nie należy.
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek