Wały

Moderator: luk4s7

Chinczyk360
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2019, 14:39

Wały

Post autor: Chinczyk360 »

Witam mam pytanie o ile wydłużą sie wały jak w lj by zrobił 6 cali lift

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Wały

Post autor: Heniu »

6 cali w LJ to pomnik, wały do wymiany, wahacze itd i przy pierwszym lepszym trawersie karoseria będzie do wymiany bo będzie bok/dachowanie

+60/65 mm to max bez body liftu i bez problemu 35 cali się zmieści jak silnik tylko pociągnie

Fazi
Posty: 475
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: Wały

Post autor: Fazi »

widać kolega bez pojęcia - albo przyjechał z USA i monster track mu się marzy, silnik z BMW w LJ.
Szkoda kolejnego zabytka którego zniszczy nowy właściciel.
Wiem, że jego kasa i jego wola - ale szkoda auta.
Jak kolega nie wiem jak bęben hamulcowy zdjąć to po co do motoryzacji ??????? :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wały

Post autor: kylon »

Będzie pewnie bańka wstańka. Oj dużo pracy i kasy wydanej przed Tobą. Ty się nie pytaj o wały a o pół samochodu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wały

Post autor: Rokfor32 »

W krótkiej J7 z wałami się nic nie dzieje. Zaleta radialnych wahaczy, i krótkiego rozstawu osi - mocowania wahaczy do ramy sa bardzo blisko wyjść wałów napędowych (patrząc z profilu auta). Taka budowa powoduje, że nawet półmetrowy skok zawiasu niespecjalnie zmienia długość wału względem wyjścia z reduktora.

Nie dotyczy to już modeli z dłuższym rozstawem osi - ale akurat wał przy skoku w dół w tym modelu nie ulega wydłużeniu - ino skróceniu :wink:

Poza tym - lift niekoniecznie zmienia skok w dół - a statyczne ustawienie, mieszczące się w nominalnych wartościach skoku - jest bez znaczenia dla długości wału. Problem wymaga rozważenia dopiero przy zastosowaniu odpowiednio dłuższych amortyzatorów, pozwalających na dłuższy skok w dół. Co pociąga za sobą już raczej zawias na coiloverach, bo klasyczne sprężyny trzeba by mocować do ramy/mostu żeby nie wypadały z gniazd przy takim traktowaniu.

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: Wały

Post autor: wojtekland »

tak czy siak przy skokach przedni się łamie. a koła 35 w lj to jakiś nonsens.chyba że to zmota będzie w ramoklatce typu pogromca to przepraszam.generalnie wyżej stoisz to efektowniej upadasz na pysk.przepraszam za wyrażenie ale takie lepiej dociera.Fazi nie trzeba znać sie na motoryzacji żeby ją kochać.wystarczy ukierunkować klienta.może umie słuchać

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Wały

Post autor: oradek »

Toyota j7 nie potrzebuje takiego liftu.
Lift podnosi tylko karoserię, zwykle robi się go po to, żeby włożyć większe koła bez cięcia budy.
Do j7 nie trzeba kół 35 cali.
35 cale koła to niezbędne wyposażenie patrola, ale tylko dlatego, że ma wielkie kule mostu. Landek na kołach 33 przechodzi po koleinach po patrolach na 35.
Już na 33" kołach z liftem zawieszenia 2" to auto jest wysokie i może się przewrócić łatwo na bok. Ja mam dystanse i koła - 30et a mimo to zaliczyłem bok na głupich koleinach.

Podwyższenie budy więcej niż 4" niewiele da w terenie a sporo zmieni - zabierze. Jazda na czarnym może być już wręcz niebezpieczna, zwłaszcza jakieś szybsze zakręty. To nie są żarty.
Warto się skonsultować z kimś kto jeździ takim autem w terenie. Niektóre auta potrzebują takich zmian, ale j7 do nich nie należy.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

ODPOWIEDZ