LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
Koledzy, odświeżam temat.
jestem przed zakupem LJ 70 i waham sie czy nie kupić LJ 73.
Prosze o informacje od znawców tematu, w sprawie róznicy w podzespołach itp.
Do Lj 70 nie ma problemu z podzespołami i cześciami z rozbiórek aut. Czy do LJ 70 podzespoły sa takie same (oczywiscie poza tylnym wałem napędowym)?
I jeszcze sprawa hardtop'a, jakie macie doswiadczenia ze szczelnoscią takiego dachu. Nie jestem fanem mokrej wykładziny pod nogami ?
Nie interesuje mnie aspekt off road'owy róznicy miedzy 70, a 73, bo wg mnie różnica w tym aspekcie nie wielka.
jestem przed zakupem LJ 70 i waham sie czy nie kupić LJ 73.
Prosze o informacje od znawców tematu, w sprawie róznicy w podzespołach itp.
Do Lj 70 nie ma problemu z podzespołami i cześciami z rozbiórek aut. Czy do LJ 70 podzespoły sa takie same (oczywiscie poza tylnym wałem napędowym)?
I jeszcze sprawa hardtop'a, jakie macie doswiadczenia ze szczelnoscią takiego dachu. Nie jestem fanem mokrej wykładziny pod nogami ?
Nie interesuje mnie aspekt off road'owy róznicy miedzy 70, a 73, bo wg mnie różnica w tym aspekcie nie wielka.
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
Darek, Znawcą tematu nie jestem ale cos mi kołacze po głowie, że LJ73 mają bardziej podatną głowicę na pękanie, co może mieć jakieś znaczenie przy upalaniu po górach.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
Dzieki Grzegorz, ale egzemplarz, którym sie interesuje jest z 89 roku i ma taki sam silnik jak w mojej 70-tce tj. 2LT (63KW- 86 KM), to skad ta podatnośc głowicy na uszkodzenia?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
Miałem J73 i nie było problemu z cieknieciem hard topu. Za to ramka przedniej szyby która jest rozkładana na zawiasach lubi korodować i cieknąć. Dodatkowo jest podobno bardzo trudna w naprawie blacharskiej oraz równie trudna w uzyskaniu w dobrym stanie w używce dlatego warto jej sie dobrze przyjrzeć przy kupnie
Co do dzielnosci w terenie dłuższy rozstaw osi czasami bywa przeszkodą (przy zawracaniu) a czasami zaletą (przy stromych podjazdach) wiec na dwoje babka wróżyła. A dodatkowe miejsce w srodku jest z pewnością zaletą
Jeżeli chodzi o mechanike podejrzewam że jest to dokładnie to samo w J73 jak i w J70, czyli ta sama skrzynia, silnik, mosty itd. Oczywiscie mówimy tu o analogicznej wersji silnikowej. Bo J70 i J73 miały różne diesle, benzyny oraz wystepowały w wersjacj Light Duty oraz Heavy Duty, a to juz zupełnie inne auta.
Co do dzielnosci w terenie dłuższy rozstaw osi czasami bywa przeszkodą (przy zawracaniu) a czasami zaletą (przy stromych podjazdach) wiec na dwoje babka wróżyła. A dodatkowe miejsce w srodku jest z pewnością zaletą
Jeżeli chodzi o mechanike podejrzewam że jest to dokładnie to samo w J73 jak i w J70, czyli ta sama skrzynia, silnik, mosty itd. Oczywiscie mówimy tu o analogicznej wersji silnikowej. Bo J70 i J73 miały różne diesle, benzyny oraz wystepowały w wersjacj Light Duty oraz Heavy Duty, a to juz zupełnie inne auta.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2019, 11:37 przez sebastian44, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
To chyba namieszałem. Głowica to dość popularny temat na forum.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
mechanicznie to to samo
w terenie dyskusyjne - ja uwielbiam lj70 za jej zwrotność,
no i jest podobno lżejsza od 73
w terenie dyskusyjne - ja uwielbiam lj70 za jej zwrotność,
no i jest podobno lżejsza od 73
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
no naśladujesz mistrza to dobrzekmiecio pisze:różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.
Re: LJ 70 a 73 w teren raczej do katowania
właśnie tak jestkpeugeot pisze:no naśladujesz mistrza to dobrzekmiecio pisze:różnica offroadowa jest znacząca ponieważ różnica wagi i zwrotność są mocno odczuwalne, mechanicznie lj70 i lj73 w podobnym roczniki (przed 90' lub po 90') to w zupełności to samo poza tylnym wałem. Ja jeśli chodzi o auto głównie do terenu przeszedłem z j73 na j70 tylko króciak zostaje na oryginalnej wysokości zawieszenia.