Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Tomek92 »

Cześć,

W najbliższym czasie będę oglądał J95 z silnikiem D4D. Miałem już terenówkę, ale nie miałem nigdy Land Cruisera. Podpowiecie na co zwrócić uwagę? Jak sprawdzić działanie difflocka? Jak sprawdzić inne rzeczy, które lubią się psuć, a mogą być kosztowne?

Pozdrawiam,
Tomek

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: everybike »

Jak w każdej 15 letniej terenówce : korozja ramy i obudowy tylnego mostu , luzy na krzyżakach i na wieloklinie wału , szczelność i stopień korozji zbiornika paliwa oraz przewodów paliwowych, luzy na zawiasach drzwi bagażnika. Ogólnie korozja - nadkola , progi i wokół przedniej szyby .
Sprawna skrzynia płynnie i bez szarpnięć zmienia biegi, a silnik na prawdę rozpędza to auto. Jak będzie wół to sprawa podejrzana.
Difflock - słychać nad lewym tylnym kołem przekaźnik jak go włączasz przy zgaszonym silniku, a włączonej stacyjce. No i oczywiście jak znajdziesz miejsce z luźnym podłożem na dobry wykrzyż :) . Sprawdź też czy obudowa blokady nie jest zgnita.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: kylon »

Najlepiej poświęcić kilka godzin i poczytać forum.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Tomek92 »

Dzięki za wskazówki. Trochę poczytałem forum. Mam pytanie odnośnie samego silnika i jego pobieżnej "diagnostyki" podczas oględzin i jazdy.

Czy nawet na zimnym D4D pracuje równo? Jak długo samochód powinien kręcić nim odpali zakładając, że jest sprawny akumulator? Zapala "od strzała" czy jednak potrzebuje kilku obrotów? Jak wygląda to na ciepłym? Zapytam też czy i kiedy były sprawdzane wtryskiwacze i czy była wymieniana pompa wysokiego ciśnienia.

@everybike, zwrócę uwagę na dynamikę w trakcie jazdy - dzięki. Sprawdzę też czy jakoś podejrzanie nie kopci.

Czy da się bez rozbierania auta stwierdzić, że łańcuch reduktora jest wyciągnięty?

Czytałem trochę o dziwnych problemach z automatami w LC i nagłym zrzucaniu biegu z 4tego na 3ci. Mam nadzieję, że w moim egzemplarzu tego nie będzie, ale zwrócę uwagę.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: rolkos »

1. D4D pracuje równo od uruchomienia na zimnym, nie ma żadnego falowania obrotów przynajmniej przy temperaturach dodatnich na zewnątrz. Nie dymi też jakoś bardzo.
2. Odpala od strzała tzn. normalnie nie wiem może z jeden obrót.
D4D z przebiegiem 370 tyś. km.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Tomek92 »

Dzięki! Mówiąc o nierównej pracy silnika miałem bardziej na myśli czy nim jakąś nie rzuca i nie trzęsie. Ale rozumiem, że pracuje normalnie :)

@rolkos, a wtryski masz już po jakimś przeglądzie/regeneracji/wymianie?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: rolkos »

Pisałem o wtryskach w innych wątkach. Przy zakupie były sprawdzone na komputerze korekty i wyszły w normie ( trzy sztuki miały coś koło 0 jeden miał chyba +1.5 jeśli dobrze pamiętam), ale jak wiadomo nie jest to gwarancją że są OK.
jakieś 1,5 roku temu oddałem do sprawdzenia na stole (wyjęte i sprawdzone zakładzie co robi tylko wtryski i pompy - w Ołtarzewie). Parametry w normie nie zalecają wymiany. Dostałem wydruk potwierdzający z maszyny, do tego coś tam je podobno przeczyścili bo jak już były wyjęte to czemu nie.

Generalnie nowy wtrysk to koszt około 1200zł brutto dla silnika 163km (dla 173 jest taniej) - ceny z przed roku, sprawdzałem bo miałem w planie wymianę, ale okazało się że nie ma po co. Mam nadzieję że się nie pomylili ;)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: rolkos »

Dodam że zakład sprzedaje też używane wtryski, ale stwierdzili że te co są w moim są w lepszym stanie niż te co mają na handel.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Tomek92 »

Ok, dzięki wielkie :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: rolkos »

Z innej beczki nie wiem jaki masz budżet, ale może warto zaczekać z rok i dozbierać do 120 ;) Różnice mechaniczne są spore na korzyść 120. (poczytaj forum, do tego dochodzi wiek auta).

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Tomek92 »

Czytałem, że kilka rzeczy wyprowadzono w 120. Ale 120 nie ma jednej rzeczy, którą, moim zdaniem, ma J95 - klimatu starej terenówki :) A dla mnie to rzecz bezcenna...

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Tomek92 »

@rolkos, a miałeś jakieś przygody z DPF-em? Jest problematyczny?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: rolkos »

W 120 nie ma DPF.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Mirekk »

Tomek92 pisze: Ale 120 nie ma jednej rzeczy, którą, moim zdaniem, ma J95 - klimatu starej terenówki :) A dla mnie to rzecz bezcenna...
Dzisiaj moja żona powiedziała dokładnie to samo, patrzac na 120-kę stojąca obok nas na światłach.
Policzyłem szybko, ile mnie ten klimat ostatnio kosztował, a ile bedzie jeszcze kosztował...
- Ładna ta 120-ka - pomyslałem - I też zupełnie z klimatem...

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Tomek92 »

rolkos pisze:W 120 nie ma DPF.
W J95 też nie ma DPF?

http://www.motodiesel.pl/silniki/4225-s ... 0-d4d.html

Tutaj piszą, że jest DPF i dwumasa.
Mirekk pisze:Dzisiaj moja żona powiedziała dokładnie to samo, patrzac na 120-kę stojąca obok nas na światłach.
Taka żona to skarb ;)
Mirekk pisze:Policzyłem szybko, ile mnie ten klimat ostatnio kosztował, a ile bedzie jeszcze kosztował...
Aż tak? A co się głównie psuje? J9 ma (obiegową) opinię w miarę bezawaryjnego auta.

ODPOWIEDZ