Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Moderator: luk4s7
Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Cześć,
W najbliższym czasie będę oglądał J95 z silnikiem D4D. Miałem już terenówkę, ale nie miałem nigdy Land Cruisera. Podpowiecie na co zwrócić uwagę? Jak sprawdzić działanie difflocka? Jak sprawdzić inne rzeczy, które lubią się psuć, a mogą być kosztowne?
Pozdrawiam,
Tomek
W najbliższym czasie będę oglądał J95 z silnikiem D4D. Miałem już terenówkę, ale nie miałem nigdy Land Cruisera. Podpowiecie na co zwrócić uwagę? Jak sprawdzić działanie difflocka? Jak sprawdzić inne rzeczy, które lubią się psuć, a mogą być kosztowne?
Pozdrawiam,
Tomek
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Jak w każdej 15 letniej terenówce : korozja ramy i obudowy tylnego mostu , luzy na krzyżakach i na wieloklinie wału , szczelność i stopień korozji zbiornika paliwa oraz przewodów paliwowych, luzy na zawiasach drzwi bagażnika. Ogólnie korozja - nadkola , progi i wokół przedniej szyby .
Sprawna skrzynia płynnie i bez szarpnięć zmienia biegi, a silnik na prawdę rozpędza to auto. Jak będzie wół to sprawa podejrzana.
Difflock - słychać nad lewym tylnym kołem przekaźnik jak go włączasz przy zgaszonym silniku, a włączonej stacyjce. No i oczywiście jak znajdziesz miejsce z luźnym podłożem na dobry wykrzyż . Sprawdź też czy obudowa blokady nie jest zgnita.
Sprawna skrzynia płynnie i bez szarpnięć zmienia biegi, a silnik na prawdę rozpędza to auto. Jak będzie wół to sprawa podejrzana.
Difflock - słychać nad lewym tylnym kołem przekaźnik jak go włączasz przy zgaszonym silniku, a włączonej stacyjce. No i oczywiście jak znajdziesz miejsce z luźnym podłożem na dobry wykrzyż . Sprawdź też czy obudowa blokady nie jest zgnita.
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Najlepiej poświęcić kilka godzin i poczytać forum.
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Dzięki za wskazówki. Trochę poczytałem forum. Mam pytanie odnośnie samego silnika i jego pobieżnej "diagnostyki" podczas oględzin i jazdy.
Czy nawet na zimnym D4D pracuje równo? Jak długo samochód powinien kręcić nim odpali zakładając, że jest sprawny akumulator? Zapala "od strzała" czy jednak potrzebuje kilku obrotów? Jak wygląda to na ciepłym? Zapytam też czy i kiedy były sprawdzane wtryskiwacze i czy była wymieniana pompa wysokiego ciśnienia.
@everybike, zwrócę uwagę na dynamikę w trakcie jazdy - dzięki. Sprawdzę też czy jakoś podejrzanie nie kopci.
Czy da się bez rozbierania auta stwierdzić, że łańcuch reduktora jest wyciągnięty?
Czytałem trochę o dziwnych problemach z automatami w LC i nagłym zrzucaniu biegu z 4tego na 3ci. Mam nadzieję, że w moim egzemplarzu tego nie będzie, ale zwrócę uwagę.
Czy nawet na zimnym D4D pracuje równo? Jak długo samochód powinien kręcić nim odpali zakładając, że jest sprawny akumulator? Zapala "od strzała" czy jednak potrzebuje kilku obrotów? Jak wygląda to na ciepłym? Zapytam też czy i kiedy były sprawdzane wtryskiwacze i czy była wymieniana pompa wysokiego ciśnienia.
@everybike, zwrócę uwagę na dynamikę w trakcie jazdy - dzięki. Sprawdzę też czy jakoś podejrzanie nie kopci.
Czy da się bez rozbierania auta stwierdzić, że łańcuch reduktora jest wyciągnięty?
Czytałem trochę o dziwnych problemach z automatami w LC i nagłym zrzucaniu biegu z 4tego na 3ci. Mam nadzieję, że w moim egzemplarzu tego nie będzie, ale zwrócę uwagę.
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
1. D4D pracuje równo od uruchomienia na zimnym, nie ma żadnego falowania obrotów przynajmniej przy temperaturach dodatnich na zewnątrz. Nie dymi też jakoś bardzo.
2. Odpala od strzała tzn. normalnie nie wiem może z jeden obrót.
D4D z przebiegiem 370 tyś. km.
2. Odpala od strzała tzn. normalnie nie wiem może z jeden obrót.
D4D z przebiegiem 370 tyś. km.
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Dzięki! Mówiąc o nierównej pracy silnika miałem bardziej na myśli czy nim jakąś nie rzuca i nie trzęsie. Ale rozumiem, że pracuje normalnie
@rolkos, a wtryski masz już po jakimś przeglądzie/regeneracji/wymianie?
@rolkos, a wtryski masz już po jakimś przeglądzie/regeneracji/wymianie?
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Pisałem o wtryskach w innych wątkach. Przy zakupie były sprawdzone na komputerze korekty i wyszły w normie ( trzy sztuki miały coś koło 0 jeden miał chyba +1.5 jeśli dobrze pamiętam), ale jak wiadomo nie jest to gwarancją że są OK.
jakieś 1,5 roku temu oddałem do sprawdzenia na stole (wyjęte i sprawdzone zakładzie co robi tylko wtryski i pompy - w Ołtarzewie). Parametry w normie nie zalecają wymiany. Dostałem wydruk potwierdzający z maszyny, do tego coś tam je podobno przeczyścili bo jak już były wyjęte to czemu nie.
Generalnie nowy wtrysk to koszt około 1200zł brutto dla silnika 163km (dla 173 jest taniej) - ceny z przed roku, sprawdzałem bo miałem w planie wymianę, ale okazało się że nie ma po co. Mam nadzieję że się nie pomylili
jakieś 1,5 roku temu oddałem do sprawdzenia na stole (wyjęte i sprawdzone zakładzie co robi tylko wtryski i pompy - w Ołtarzewie). Parametry w normie nie zalecają wymiany. Dostałem wydruk potwierdzający z maszyny, do tego coś tam je podobno przeczyścili bo jak już były wyjęte to czemu nie.
Generalnie nowy wtrysk to koszt około 1200zł brutto dla silnika 163km (dla 173 jest taniej) - ceny z przed roku, sprawdzałem bo miałem w planie wymianę, ale okazało się że nie ma po co. Mam nadzieję że się nie pomylili
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Dodam że zakład sprzedaje też używane wtryski, ale stwierdzili że te co są w moim są w lepszym stanie niż te co mają na handel.
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Ok, dzięki wielkie
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Z innej beczki nie wiem jaki masz budżet, ale może warto zaczekać z rok i dozbierać do 120 Różnice mechaniczne są spore na korzyść 120. (poczytaj forum, do tego dochodzi wiek auta).
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Czytałem, że kilka rzeczy wyprowadzono w 120. Ale 120 nie ma jednej rzeczy, którą, moim zdaniem, ma J95 - klimatu starej terenówki A dla mnie to rzecz bezcenna...
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
@rolkos, a miałeś jakieś przygody z DPF-em? Jest problematyczny?
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
W 120 nie ma DPF.
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
Dzisiaj moja żona powiedziała dokładnie to samo, patrzac na 120-kę stojąca obok nas na światłach.Tomek92 pisze: Ale 120 nie ma jednej rzeczy, którą, moim zdaniem, ma J95 - klimatu starej terenówki A dla mnie to rzecz bezcenna...
Policzyłem szybko, ile mnie ten klimat ostatnio kosztował, a ile bedzie jeszcze kosztował...
- Ładna ta 120-ka - pomyslałem - I też zupełnie z klimatem...
Re: Zakup J95 z 3.0 D4D - na co zwrócić uwagę?
W J95 też nie ma DPF?rolkos pisze:W 120 nie ma DPF.
http://www.motodiesel.pl/silniki/4225-s ... 0-d4d.html
Tutaj piszą, że jest DPF i dwumasa.
Taka żona to skarbMirekk pisze:Dzisiaj moja żona powiedziała dokładnie to samo, patrzac na 120-kę stojąca obok nas na światłach.
Aż tak? A co się głównie psuje? J9 ma (obiegową) opinię w miarę bezawaryjnego auta.Mirekk pisze:Policzyłem szybko, ile mnie ten klimat ostatnio kosztował, a ile bedzie jeszcze kosztował...