Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Moderator: luk4s7

cotopaxi
Posty: 52
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Post autor: cotopaxi »

Witam
Zauważyłem delikatny wyciek czarnego oleju-pewnie z silnika pomiędzy krawędzią miski olejowej a automatyczną skrzynią biegów. Aktualnie całość wymyłem i czekam gdzie wyjdzie olej.W tym miejscu jest blacha na 4 śrubach zasłaniająca koło zamachowe którą odkręciłem i które nie jest zaolejone. Domyślam się że cieknie spod miski a nie z uszczelniacza na wale. Co trzeba odkręcić po kolei aby ściągnąć miskę. Po co jest pianka wokół miski i co zrobić jeśli ją uszkodzę podczas odkręcania miski.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16568
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Post autor: kylon »

Zobacz czy nie cieknie uszczelka pod deklem zaworowym. Do zdjęcia miski musisz wyjąć przedni most.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16568
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Post autor: kylon »

Miska od góry patrzy na takie elementy.

Obrazek



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

włodar
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2010, 21:28
Auto: J120 + J150
Kontakt:

Re: Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Post autor: włodar »

Zobacz czy przy wymianie oleju z filtra nie splywaja resztki oleju.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7074
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Post autor: Rokfor32 »

Wyciek z uszczelniacza tylnego na wale korbowym niekoniecznie jest roznoszony na koło zamachowe/konwerter. Przy małym wycieku spływa to po prostu po uszczelniaczu, i po kolei po elementach silnika.

Wyciek z tyłu silnika - to najczęściej tak jak Kylon napisał: nie dół silnika, a góra. Czyli pokrywa zaworów. Tam niczego nie widać, a silnik jest pochylony, i jak cos wycieka - to widać dopiero, jak dotrze do poziomu miski olejowej.

Sama miska olejowa nie cieknie nigdy na łączeniu z blokiem. Może ciec jedynie w przypadku przerdzewienia na wylot.

cotopaxi
Posty: 52
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Post autor: cotopaxi »

Siedziałem już centralnie na silniku zaglądając od strony przegrody. Jedyne co zauważyłem to dużo powyżej poziomu miski olejowej widać olej na połączeniu bloku silnika ze skrzynią na zewnątrz oczywiscie. Żeby zobaczyć to z bliska czy nie cieknie spod pokrywy zaworów od strony przegrody muszę chyba tam kamerkę wrzucić albo bude podnieść.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16568
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Post autor: kylon »

Lustereczko lustereczko. Powiedz przecie kto jest najpiękniejszy na świecie.

Cruiser99
Posty: 1
Rejestracja: 01 mar 2020, 17:44

Re: Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną

Post autor: Cruiser99 »

Witam
Jestem nowy na tym forum więc z góry przepraszam za błędy.
Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym ( do tej pory) użytkownikiem J90. Od początku zakupu migała mi kontrolka overdrive/off lecz biegi zmieniały się poprawnie ( poprzedni właściciel wspominał, że od czasu do czasu mu coś się pojawiało). Miganie ustępowało po przejechaniu powyżej 20 km.
Niestety wczoraj, po przejechaniu około 350 km ( z przerwami) przy podjeździe pod górę zauważyłem dym spod samochodu. Po zatrzymaniu okazało się że mam wyciek jak w temacie ( pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną ) olej był koloru brązowo/zielono/czerwony ( podejrzewam, że nie wymieniony od nowości... :(
Samochód zholowałem do mechanika ( zgodnie z zaleceniami książki serwisowej żeby nie było :wink: ). Po ściągnięciu skrzyni okazało się, że poszedł uszczelniacz skrzyni jak na foto poniżej.

Mechanik powiedział że wymienimy uszczelniacz i olej i zobaczymy co będzie :evil: ...
Pytanie:
1) Co mogło być przyczyną migania kontrolki?
2) Co mogło spowodować zniszczenie uszczelniacza?
3) Czy sama wymiana uszczelniacza i oleju wystarczy czy lepiej zainteresować się chłodnicą?

Z góry dziękuje za podpowiedzi
POZDRAWIAM
Załączniki
j90.jpg
j90.jpg (51.54 KiB) Przejrzano 522 razy

ODPOWIEDZ