Ale to powinno zostać zdiagnozowane przez ECU, powinna zapalić się lampka. Ewentualnie powinien być odpowiedni kod błędu przy diagnozie.TYPHOON pisze:Dla potomnych:w/w objawy były skutkiem urwanego kabelka czujnika temperatury silnika.
TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Niestety w Szczecinie nie znalazłem nikogo kto jest w stanie podpiąć i zczytać błędy przez złącze OBD.Czujnik jest z tylu silnika (podobno są 4szt.).
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Bo tego się nie diagnozuje po OBD - nawet toyota tego typu testery oddała na złom ...
Wywołuje sie kody migowe, i je odczytuje wg. manuala serwisowego.
Wywołuje sie kody migowe, i je odczytuje wg. manuala serwisowego.
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Drogi Rokforze32 takich fachowców na Dzikim Zachodzie niet Babcia dostała w nagrodę 285/75/16 BFG AT i felgi a teraz szukam lift 2".
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
A "bez holajzy ani rusz" - nie róbmy za "starych fachowców" - czarodziei co z fali powstającej na kropli oleju wiedzą jakie drgania ma silnik i co naprawić.
Z tym OBD to chyba nie do końca tak jest.
Przynajmniej w j12 RM opisują użycie testera a miganie lampki traktują jako wyjście awaryjne. Miganie LEDa daje tylko kody błędów a tester może odczytać parametry (np. w zawieszeniu aktualne wysokości) czy przeprowadzić testy (np. otworzyć zawory, włączyć kompresor).
Ciekawe jak tego dokonać bez testera.
Może w j8 jest jeszcze tak mało danych dostępnych po OBD, że miganie LED'a daje te same informacje ale liczenie mignięć jakoś do mnie nie przemawia.
Ja mam jakiegoś klona ELM327 na BT i program ELMScan na telefonie. Przy zawieszeniu j12 było bardzo pomocne. Silnika nie sprawdzałem - znaczy kiedyś z ciekawości się połączyłem i widziałem np temperaturę, prędkość obrotową ale szczęśliwie nie potrzebowałem wnikać w te dane bo silnik działa.
Z tym OBD to chyba nie do końca tak jest.
Przynajmniej w j12 RM opisują użycie testera a miganie lampki traktują jako wyjście awaryjne. Miganie LEDa daje tylko kody błędów a tester może odczytać parametry (np. w zawieszeniu aktualne wysokości) czy przeprowadzić testy (np. otworzyć zawory, włączyć kompresor).
Ciekawe jak tego dokonać bez testera.
Może w j8 jest jeszcze tak mało danych dostępnych po OBD, że miganie LED'a daje te same informacje ale liczenie mignięć jakoś do mnie nie przemawia.
Ja mam jakiegoś klona ELM327 na BT i program ELMScan na telefonie. Przy zawieszeniu j12 było bardzo pomocne. Silnika nie sprawdzałem - znaczy kiedyś z ciekawości się połączyłem i widziałem np temperaturę, prędkość obrotową ale szczęśliwie nie potrzebowałem wnikać w te dane bo silnik działa.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
J8 to jeszcze nie OBD2. ECU generuje wyłącznie kody dwucyfrowe - i nie ma na rynku (obecnie) żadnego urządzenia które to "dekoduje". Bo i nie ma żadnego "protokołu komunikacji" z ECU - to są wyłącznie "migania" - i odczytuje się to "ręcznie".
Dawno temu były testery fabryczne toyoty, które te migania wyświetlały w formie tekstu na skanerze. Ale to prehistoria, i takiej "skamieliny" nawet nigdy nie widziałem na oczy
OBD2 z bólami działa w autach - i tylko niektórych - sprzed '00. Po tej dacie już w miarę sensownie działają nawet uniwersalne skanery, bo wtedy ustandaryzowano protokoły komunikacyjne.
Dawno temu były testery fabryczne toyoty, które te migania wyświetlały w formie tekstu na skanerze. Ale to prehistoria, i takiej "skamieliny" nawet nigdy nie widziałem na oczy
OBD2 z bólami działa w autach - i tylko niektórych - sprzed '00. Po tej dacie już w miarę sensownie działają nawet uniwersalne skanery, bo wtedy ustandaryzowano protokoły komunikacyjne.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Takie coś - to sposób na wyciągnięcie kasy od kogoś, kto nie ma pojęcia w temacie
Generowanie kodów migowych w starych systemach polega na wpięciu zwory w odpowiednie piny w złączu diagnostycznym (dla toyot sa to piny TE1 + E1 w złączu w komorze silnika z wielkim napisem "DIAGNOSIS" na pokrywce - zresztą nie ma żadnego innego złącza ) - i obserwowanie lampki na desce.
Naprawdę - poszukaj sobie manuala serwisowego do tego modelu. Ta diagnostyka jest dziecinnie prosta - a rozpoznanie kodów tak czy siak (również przy użyciu tego "testera") wymaga znajomości listy kodów - czyli ... serwisówki właśnie
Generowanie kodów migowych w starych systemach polega na wpięciu zwory w odpowiednie piny w złączu diagnostycznym (dla toyot sa to piny TE1 + E1 w złączu w komorze silnika z wielkim napisem "DIAGNOSIS" na pokrywce - zresztą nie ma żadnego innego złącza ) - i obserwowanie lampki na desce.
Naprawdę - poszukaj sobie manuala serwisowego do tego modelu. Ta diagnostyka jest dziecinnie prosta - a rozpoznanie kodów tak czy siak (również przy użyciu tego "testera") wymaga znajomości listy kodów - czyli ... serwisówki właśnie
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Mam Haynes Manual.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Powinien starczyć - ale tu mowa o serwisówkach fabrycznych. Haynes przy nich to jak książeczka dla przedszkolaka ...
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
ja mam FZJ80 z '97 i jak najbardziej jest na `OBD2 - z tego co czytam na ih8mud to] wszystkie z rynku amerykańskiego od '95 mają ustandaryzowany protokół komunikacji - tak na stacjach diagnostycznych sprawdza się emisję spalin. Ja w LX450 zczytuje wszystkie kody jakimś chińczykiem za $50 który robi też za komputer pokładowy.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
- Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
- Kontakt:
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Jabar, możesz podrzucić jak to wgląda i gdzie za nabyć.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.
Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.
Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
- Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
- Kontakt:
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
No to się łapię na to, lex 96rRokfor32 pisze:Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.
Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.
Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy
wszystkie LX450 są obsługiwane - de facto już w modelu na 96 (produkcja druga połowa 95) zdarzały się te z dzialającym OBD2 - tak przynajmniej zeznają chłopaki na ih8mud.buła lx450 pisze:No to się łapię na to, lex 96rRokfor32 pisze:Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.
Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.
ja mam takie ustrojstwo https://pl.aliexpress.com/item/2017-Tur ... 0.0.K6cbZ8 od razu mam na stałe sensowniejszy wskaźnik ładowania i temperatury wody, ponadto kasuje bład po wycięciu EGRa.
wczesniej używałem OBD readera który działał po wifi - ale po aktualizacji ostatniego softu do iphona, przestał się łączyć z telefonem (działa z telefonem ze starszym iOS i z Androidem), jak jestes z Wawy to możemy się złapać i sprawdzisz czy robi w Twoim