Opony

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: rolkos »

Widziałeś w ogóle opony ze śnieżynką bez M+S?

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: Cruiser »

Wiesz co? Nie oglądam namiętnie opon na innych samochodach, tylko czytam przepisy.
Ale tak ze strzała w necie: Continental Cross Contact, Goodyear HP AW. Miały M+S bez śnieżynki, trzech szczytów i innych dupereli. Wydaje mi się, że moje BFG też tego nie mają.
Ale właśnie te można w trakcie kontroli za granicą, np w Austrii obronić.
Nie poddaję tutaj dyskusji, czy takie opony są coś warte. Wszyscy wiemy, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do dupy.

Chciałem przez to powiedzieć, że nie symbol szczytów czy śnieżynki jest ważny (o co pytałeś) w przypadku problemów z "kierownikami wyścigów", tylko M+S. Narazie.

Ale nie przejmuj się. Od 2024 roku wszyscy będą prawdopodobnie szukać opon "Alpine", czyli z rzeczonymi szczytami czy śnieżynką. Szykuje się zmiana przepisów i określenie jednoznacznego oznakowania. Po tym terminie oznaczenie M+S prawdopodobnie nie wystarczy.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: rolkos »

Spoko luz, jeśli w Austrii i na Słowacji wymagają tylko m+s to się cieszę , nawet na MTkach jest. Na KO2 masz i m+s I 'three peak mountain'. Ciekawy byłem czy na G015 jest.

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Opony

Post autor: krystusg »

Po co te nerwy?!
Opony są spoko wyglądają ok i opinie ludzi też są ok. A to, że mają wszystkie oznaczenia to tylko na + dla nich chyba co?
Po co się komuś tłumaczyć, że u nas to M+S a tu śnieżynka czy góra czy jeszcze coś innego. Jest wszystko na miejscu i teraz tylko pozostaje ją potestować w różnych warunkach. :?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: kylon »

Jazda zimą w Alpy na MT-ekach czy nawet At-ekach to raczej szukanie guza. Po to jest opona zimowa aby jeździć z nią zimą. Skład mieszanki tu jest połowa sukcesu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Opony

Post autor: luk4s7 »

Kylon... nie do końca się zgodzę. Ten stan był oczywisty 10-15lat temu. Świat jednak idzie do przodu. I to mocno.
Dzisiaj są już opony uniwersalne o parametrach niemalże tak dobrych zimą i latem jak przeciętne, dedykowane tym sezonom opony. Przykład? Michelin Cross Climate i jej następca Cross Climate Plus. Perfekcyjna opona do jazdy cały rok po mieście i temu podobnych, utrzymywanych drogach. Czy w Alpy się nada? Oczywiście bo większość dróg jest utrzymywanych.
Oczywiście dedykowana zimie opona najwyższej klasy będzie lepsza ale czy to znaczy że jazda na takich uniwersalnych oponach to od razu koniec świata i pewna kraksa? No nie... Według mnie absolutnie nie. Rozwaga i ostrożność plus systemy TRC, VSC, ABS, 4x4 itd. pozwolą przejechać bez większego stresu.

A teraz AT.
To też takie właśnie uniwersalne opony. W przeciwieństwie do MT które są dedykowane błotnym warunkom.
Nowy BFG KO2 jest świetny w śniegu jak na oponę całoroczną. Podobnie jak wspomniane wyżej Cross Climate’y.

Osobiście jeżdżę 4 rok na Yokohama Geolandar G012. Nie zmieniam na zimę. Nie mam systemów poza ABS. Ale mam głowę na karku, steruje ciśnieniem w oponach i używam umiejętności które parę razy ćwiczyłem sam i na dedykowanych kursach.

KO2 są jeszcze lepsze w zimie. Podobnie jak G015. Zimówki co jasne, będą najlepsze. Szczególnie te najwyższej klasy. Jednak idę o zakład, że porównanie dzisiejszych AT z zimówkami sprzed 15 lat (nowymi oczywiście, a nie zajeżdżonymi i sparciałymi) wypadłoby blado dla tych drugich.

Fakt, wpadłem do rowu. Ale tylko przez własną nieuwagę przy prędkości 20km/h. Czy gdybym miał super zimówki to bym został na drodze? Na pewno nie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: kylon »

Łuki ale mówimy i jeździe po górach zimą a nie po mieście gdzie dwa dni w roku spadnie śnieg z solą.

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Opony

Post autor: krystusg »

A ja powiem ze miałem oponę premium bridgestone i była naprawdę 20 zł tańsza od continental tylko continentali nie mieli na miejscu wiec kupiłem bridgeston. Powiem tak : nikomu takich opon nie życzę !!! Nie chamowaty nie ruszały nie trzymały się w zakrętach. Totalny szit. A niby górna półka

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: luk4s7 »

kylon pisze:Łuki ale mówimy i jeździe po górach zimą
No ale w tych górach odśnieżają i sypią tak samo. A tam gdzie tego nie robią to i tak łańcuchy. A dla łańcuchów to może być i stary łysol.
Wiadomo że jak ktoś mieszka w górach i tam głównie eksploatuje auto to zimówka bez dwóch zdań. Norwegowie i ogólnie skandynawia ma do tego najbardziej sensowne podejście - kolce na zimę i tyle. No ale oni nie sypią soli i piachu na drogi. Taniej i ekologiczniej, a dla kierowców bezpieczniej.

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Opony

Post autor: krystusg »

Nie sypią ze względu na to, że wszystko do fiordów leci. Tak samo nie nawożą chemią tak jak my bo ryby by zdechły. Lecz święci to oni też nie są oj nie!
A co do gór to ja lubię, ale latem. W tym tygodniu wróciłem z Pienin fajnie było. Piknie w tych naszych górach.
A śniegu u mnie jak na lekarstwo to i pewnie nie będę ich jak miał przetestować.
:mrgreen:

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: Cruiser »

Moim poprzednim LC15 przelatałem 160.000 km na dwóch kompletach opon. Połowa na seryjnych Bridgestone, druga połowa na Geolandarach AT/S. W nowym, szczerze mówiąc, czekam aż skończą się oryginalne żeby zakupić Geolandary. Dużo jeżdżę po Austrii, czasem Włochy lub Szwajcaria. Oczywiście łańcuchy w zimie leżą w bagażniku, użyłem ich jednak jeden jedyny raz do stromego podjazdu pod wynajęty dom w Szwajcarii i to tylko dlatego, że była oblodzona droga. Jak leżał śnieg, wszystkie inne auta zostawały na dole na parkingu, ja mogłem się wdrapywać bez przeszkód.

Kwestię zimówek rozwiązałem już po samym zakupie auta. Po tygodniu używania ściągnąłem je i podziękowałem firmie Pirelli za fantastyczny produkt. Nie dość, że przyczepność w lekkim śniegu i na wilgotnym przyprawiała mnie o palpitacje, to na dodatek była tak miękka, że miałem wrażenie sterowania kontenerowcem.

Moja żona zeszłą zimę przejeździła hilem na BFG AT.

Wszystko da radę, trzeba tylko z głową.

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Opony

Post autor: krystusg »

To u mnie tak było z bridgestone pisane celowo małą literą. Myślę, że Pirelli była dużo lepszą oponką.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: Cruiser »

Dzisiaj jedna z opon wyzionęła ducha. Francowata śruba wbiła się tak niefortunnie, że nie da rady jej naprawić.
Dzięki temu wyląduje cały nowy komplet. Oczywiście Yoko Geo AT-015. Gdyby ktoś potrzebował takie z bieżnikiem 8-9mm, to 3 szt. są do wzięcia.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Opony

Post autor: rolkos »

Geolandar AT 015 występjuje w 2 wersjach LT i P. LT to ta co ma więcej mięsa ;)

Awatar użytkownika
greentop
Posty: 32
Rejestracja: 08 wrz 2019, 21:26
Auto: KDJ120

Re: Opony

Post autor: greentop »

Wracając do rozmiarów.
Seryjnie 265/65r17 - wiadomo - wszystko pasuje
Opcjonalnie 265/70r17 - jednym ocierają, innym nie ocierają w budach bez liftu.
Wątków o tym conajmniej kilka, ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi :?
Wiecie od czego to zależy?
Teoretycznie może od ET - na oryginalnej ET30
Teoretycznie może od zawieszenia - tylko czy przedni zawias jest ten sam w modelach z pneumatyką a w modelach na sprężynach z tyłu?
I czy jak komuś ociera to przy maksymalnym skręcie, czy może przy maksymalnym skręcie i wykrzyżu?

ODPOWIEDZ