Zawieszenie IronMan
Moderator: luk4s7
Zawieszenie IronMan
Witam.
Z racji przesiadki na HDJ 100 już planuję zmiany zawieszenia oraz kół. Myślę o IronManie, lift 2", i w związku z tym pytanie dlaczego się o nim tutaj nie rozmawia, a wręcz ktoś go nawet nie poleca. Jakieś wyjaśnienie?
Kolejna sprawa to koła. Chcę założyć stalówki i MT 285/75/16. Osobiście uważam że auto na stalówkach wygląda bardziej rasowo. Zauważyłem również że mało kto montuje MT.
Proszę o komentarze odnośnie zawieszenia, bo koła to rzecz gustu, i każdy robi na co ma ochotę.
Pozdrawiam wszystkich.
Z racji przesiadki na HDJ 100 już planuję zmiany zawieszenia oraz kół. Myślę o IronManie, lift 2", i w związku z tym pytanie dlaczego się o nim tutaj nie rozmawia, a wręcz ktoś go nawet nie poleca. Jakieś wyjaśnienie?
Kolejna sprawa to koła. Chcę założyć stalówki i MT 285/75/16. Osobiście uważam że auto na stalówkach wygląda bardziej rasowo. Zauważyłem również że mało kto montuje MT.
Proszę o komentarze odnośnie zawieszenia, bo koła to rzecz gustu, i każdy robi na co ma ochotę.
Pozdrawiam wszystkich.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Zawieszenie IronMan
bo jakość ironmana - jest taka sobie
lepiej parę zł dołożyć i kupić coś lepszego
lepiej parę zł dołożyć i kupić coś lepszego
Re: Zawieszenie IronMan
Kolega ma to zawieszenie i jest bardzo zadowolony. W 2016r. objechał Albanię i nie miał żadnych zastrzeżeń. Chodzi o to że padają czy co konkretnie?
Re: Zawieszenie IronMan
zakładałem zawieszenia w kilkunastu lc 100 i nigdy bym się nie odważył zamontować ironmana
Land cruiserem jezdzić można nawet bez amortyzatorów , stąd nie dziwi mnie, że kolega przejechał Albanię .
w skrócie: dużo ludzi pozakładało sobie zawieszenie tej marki (cena czyni cuda) i przyzwyczaiło się do jakości jego pracy, natomiast po zmianie na inne różnica była kolosalna- auta przestały kłaść się w zakrętach itp....
jak napisałem powyżej , nigdy nie spotkałem się z ironmanem w lc 100 ( może akurat do tego modelu są ok) ale w lc 70 , 90 ,120 często wyrzucam całe sety i zmieniam na inne . Mam ich już ze dwie beczki
co do rozmiaru kół , to jak najbardziej słuszny
Land cruiserem jezdzić można nawet bez amortyzatorów , stąd nie dziwi mnie, że kolega przejechał Albanię .
w skrócie: dużo ludzi pozakładało sobie zawieszenie tej marki (cena czyni cuda) i przyzwyczaiło się do jakości jego pracy, natomiast po zmianie na inne różnica była kolosalna- auta przestały kłaść się w zakrętach itp....
jak napisałem powyżej , nigdy nie spotkałem się z ironmanem w lc 100 ( może akurat do tego modelu są ok) ale w lc 70 , 90 ,120 często wyrzucam całe sety i zmieniam na inne . Mam ich już ze dwie beczki
co do rozmiaru kół , to jak najbardziej słuszny
Re: Zawieszenie IronMan
U siebie mam sprężyny TT i amortyzatory Ironman Foam Cell. Amortyzator jest bardzo sztywny (pianka wewnątrz). Co do trwałości się nie wypowiem bo mam to od kilku miesięcy i zrobiłem tylko kilka tyś. km.
Cenowo wychodziło (wtedy) podobnie do TT. Teraz wybrałbym komplet od TT, żeby mieć wszytko zestrojone przez jednego producenta. Amortyzator tył Ironman jest chyba dłuższy niż ten od TT i np. po podniesieniu samochodu sprężyna jest lekko luźna (chyba że tak ma być). Ze względu na czas i zachęty mechanika wziąłem Ironmana.
Ironmana masz do wyboru tanie gazowe Nitro Gas, później są droższe olejowe Foam Cell (sztywne), Foam Cell Comfort (podobne ale miększe) i Foam Cell Pro do dużych obciążeń.
Po zmianie z fabrycznego zawieszenie samochód znacznie lepiej trzyma się w zakrętach nie przechyla się itd., może to zasługa sprężyn skoro to takie złe amortyzatory.
Na Campie może będę miał okazję przejechać się 120 na innym zawiasie jeśli faktycznie tak lepiej to wymienię.
@mopar - jak tak zerkniesz do beczki to tam masz dużo tych Foam Cell?
Cenowo wychodziło (wtedy) podobnie do TT. Teraz wybrałbym komplet od TT, żeby mieć wszytko zestrojone przez jednego producenta. Amortyzator tył Ironman jest chyba dłuższy niż ten od TT i np. po podniesieniu samochodu sprężyna jest lekko luźna (chyba że tak ma być). Ze względu na czas i zachęty mechanika wziąłem Ironmana.
Ironmana masz do wyboru tanie gazowe Nitro Gas, później są droższe olejowe Foam Cell (sztywne), Foam Cell Comfort (podobne ale miększe) i Foam Cell Pro do dużych obciążeń.
Po zmianie z fabrycznego zawieszenie samochód znacznie lepiej trzyma się w zakrętach nie przechyla się itd., może to zasługa sprężyn skoro to takie złe amortyzatory.
Na Campie może będę miał okazję przejechać się 120 na innym zawiasie jeśli faktycznie tak lepiej to wymienię.
@mopar - jak tak zerkniesz do beczki to tam masz dużo tych Foam Cell?
Re: Zawieszenie IronMan
A myślał ktoś kiedyś nad kołem do setki 315/70R17 ???
Na 2" lifcie oczywiście.
Na 2" lifcie oczywiście.
Re: Zawieszenie IronMan
jeśli auto przed 2002 rokiem , to przy takich kołach zamów od razu przedni most kompletny, bo jego wymiana będzie tylko kwestią przebiegu a jeśli po2004 (most 4-satelitowy) to kwestia nieco dłuższego przebieguLancer176 pisze:A myślał ktoś kiedyś nad kołem do setki 315/70R17 ???
Na 2" lifcie oczywiście.
ja mam w swojej lc 100 (most 4 satelitowy) koła 275/70/18 i jest maximum perwersji w tym modelu, a i tak podcinałem chlapacze
Ostatnio zmieniony 15 mar 2017, 00:18 przez mopar, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Zawieszenie IronMan
przyjezdzaj i nurkujrolkos pisze:U siebie mam sprężyny TT i amortyzatory Ironman Foam Cell. Amortyzator jest bardzo sztywny (pianka wewnątrz). Co do trwałości się nie wypowiem bo mam to od kilku miesięcy i zrobiłem tylko kilka tyś. km.
Cenowo wychodziło (wtedy) podobnie do TT. Teraz wybrałbym komplet od TT, żeby mieć wszytko zestrojone przez jednego producenta. Amortyzator tył Ironman jest chyba dłuższy niż ten od TT i np. po podniesieniu samochodu sprężyna jest lekko luźna (chyba że tak ma być). Ze względu na czas i zachęty mechanika wziąłem Ironmana.
Ironmana masz do wyboru tanie gazowe Nitro Gas, później są droższe olejowe Foam Cell (sztywne), Foam Cell Comfort (podobne ale miększe) i Foam Cell Pro do dużych obciążeń.
Po zmianie z fabrycznego zawieszenie samochód znacznie lepiej trzyma się w zakrętach nie przechyla się itd., może to zasługa sprężyn skoro to takie złe amortyzatory.
Na Campie może będę miał okazję przejechać się 120 na innym zawiasie jeśli faktycznie tak lepiej to wymienię.
@mopar - jak tak zerkniesz do beczki to tam masz dużo tych Foam Cell?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23
Re: Zawieszenie IronMan
Jakie powinny być felgi przy lifcie 2 cale i kołami 285/75R16 ?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Zawieszenie IronMan
Najlepiej zostać przy oryginalnych
Re: Zawieszenie IronMan
Co to za firma TT tego zawieszenia?
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: Zawieszenie IronMan
Dziękuję:)
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23
Re: Zawieszenie IronMan
Kolejna zagadka
LC 100 rok 2006. Koła 285/75R16 ( BFG AT) , ET 30, Lift 2 cale.
Czy wymagane są dodatkowe modyfikacje aby weszły te koła z liftem 2 cale? Wygląda na to że zbiorniczek płynu do spryskiwacza jest już bardzo blisko, oraz chlapacze z przodu ocierają o oponę.
LC 100 rok 2006. Koła 285/75R16 ( BFG AT) , ET 30, Lift 2 cale.
Czy wymagane są dodatkowe modyfikacje aby weszły te koła z liftem 2 cale? Wygląda na to że zbiorniczek płynu do spryskiwacza jest już bardzo blisko, oraz chlapacze z przodu ocierają o oponę.
Re: Zawieszenie IronMan
Koła 285/75R16, czyli niecałe 33 cale, powinny wejść bez żadnych modyfikacji (w tym bez liftu).