Dwa akumulatory
Moderator: luk4s7
Dwa akumulatory
Witam,
mam LC 120. Moja wersja ma dwa akumulatory.
Z tego co wiem o ile to prawda, to dwa akumulatory są dla tego, że jest to wersja samochodu "zimowa".
Ta wersja szła na rynek Rosyjski a Polska była podpięta pod Rosję
Chcę zainstalować izolator akumulatorów i zastanawiam się, czy samochód zapali z jednego akumulatora latem i zimą?
Pozdrawiam
mam LC 120. Moja wersja ma dwa akumulatory.
Z tego co wiem o ile to prawda, to dwa akumulatory są dla tego, że jest to wersja samochodu "zimowa".
Ta wersja szła na rynek Rosyjski a Polska była podpięta pod Rosję
Chcę zainstalować izolator akumulatorów i zastanawiam się, czy samochód zapali z jednego akumulatora latem i zimą?
Pozdrawiam
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Dwa akumulatory
zależy od akumulatorów
zazwyczaj przy dwóch akumulatorach dawano też troszkę mocniejsze rozruszniki ciągnące więcej prądu
ale jeśli będziesz miał separator to go odłączysz i prąd pójdzie z dwóch.
ps. Ostatnio przez przypadek zostawiłem lj78 na włączonych światłach pod kinem na 4 godziny.
Jak wróciłem myślałem że muszę szukać podwózki a ona dzięki temu że miała dwa akumulatory po prostu odpaliła (jednak co dwa aku to nie jeden)
zazwyczaj przy dwóch akumulatorach dawano też troszkę mocniejsze rozruszniki ciągnące więcej prądu
ale jeśli będziesz miał separator to go odłączysz i prąd pójdzie z dwóch.
ps. Ostatnio przez przypadek zostawiłem lj78 na włączonych światłach pod kinem na 4 godziny.
Jak wróciłem myślałem że muszę szukać podwózki a ona dzięki temu że miała dwa akumulatory po prostu odpaliła (jednak co dwa aku to nie jeden)
Re: Dwa akumulatory
Oryginalne w tym samochodzie wytrzymały 9 lat!
Myślę, że przez to, że są dwa to też pomogło.
Myślę, że przez to, że są dwa to też pomogło.
Re: Dwa akumulatory
Będzie ledwo zapałał albo wcale. Podzielisz prąd rozruchowy na pół. Latem tak ale zimą nie koniecznie. Już kilkukrotnie demontowaliśmy system bezsensowne sprzedany przez pseudo warsztaty 4x4 i zamontowany do J9 czy J12 z dwoma fabrycznymi aku. Samochód będzie normalnie odpalał ale za każdym razem musisz ręcznie je łączyć za pomocą jednej z funkcji izolatora. Izolator ma sens w takim aucie gdy montujesz trzeci akumulator albo drugi gdy auto ma fabrycznie jeden aku.
Re: Dwa akumulatory
Logiczne. Wiec zostaje gdzieś domontowac trzeci akumulator.
Będąc przy prądzie, poniżej jakiej wartości napięcia nie wolno schodzić aby silnik odpalił?
Będąc przy prądzie, poniżej jakiej wartości napięcia nie wolno schodzić aby silnik odpalił?
Re: Dwa akumulatory
Ale faktycznie potrzebujesz trzeci akumulator?
Re: Dwa akumulatory
Jeżeli jadę z kimś to nie. Jadąc samemu lubię mieć pewność, że rano odpalę bez problemu. A w nocy chodzi lodówka, ładują się baterie do latarek, kamery, aparatu.
Chwilowo o tym myślę ale czy to zrobię to nie wiem. Zależy jak duża musi być ingerencja w samochód i jakie koszty.
Chwilowo o tym myślę ale czy to zrobię to nie wiem. Zależy jak duża musi być ingerencja w samochód i jakie koszty.
Re: Dwa akumulatory
wszystkie , dobrej jakości urządzenia posiadają zabezpieczenie spadku napięcia (zwykle jest to 10,5 v) gorzej z ładowarkami. Jeśli auto i oda akumulatory są w dobrej kondycji , to jest to wartość minimalna do prawidłowej pracy rozrusznika
Re: Dwa akumulatory
witam
dołączę się do pytania bo podoba mi się rozwiązanie z dwoma akumulatorami i separatorem dlatego pytanie bo właśnie jestem na etapie zakupu nowego akumulatora czy to jest potrzebne. Moze go zostawić i dokupić separator tylko czy to ma sens??
dołączę się do pytania bo podoba mi się rozwiązanie z dwoma akumulatorami i separatorem dlatego pytanie bo właśnie jestem na etapie zakupu nowego akumulatora czy to jest potrzebne. Moze go zostawić i dokupić separator tylko czy to ma sens??
Re: Dwa akumulatory
Dla mnie separator jest zbedny, jezeli juz tak jak szymano pisze potrzeba na lafowania itd, to bym bral po prostu trzeci aku w bagazniku naladowany na maxa a po nocy i w trakci jazdy podpiety do ukladu w aucie , zeby go podladowac aleeee pamitajcie ze wtedy alternator musicie dac wiekszy o wyzszej mocy przy ladowaniu trzech lub zamontowac sobie (o ile juz ktos potrzebuje 3 aku) przepinke zeby ladowalo zawsze tylko dwa aku a nie 3 . A 3 ten naladowany byl odpiety od ukladu
Sam mam dwa i mieszkam w zimnym kraju poprzedni wlasciciel nigdy nie mial problemu z zapalaniem
Sam mam dwa i mieszkam w zimnym kraju poprzedni wlasciciel nigdy nie mial problemu z zapalaniem
Re: Dwa akumulatory
W zasadzie to można wozić przyczepkę z akumulatorami. Prościej ale nie taniej jest zamontować również solara albo mieć w bagarku użądzenie rozruchowe. Mniejsze niż aku i lżejsze. Noe mniej jednak auto z dwoma aku moim zdaniem jest wpełni wystarczalne. Trzeci aku montuje się zazwyczaj w dużych wyprawówkach z domkami.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 sie 2019, 03:56
Re: Dwa akumulatory
Serdecznie witam- jestem nowy na forum. Póki co szczęśliwy użytkownik lc120 2008r. Jako że troszkę off roadowo podróżuję ( po to jest kupiony lc 120) To dołączam się do pytania bardziej je rozwijając. Poprzedni mój off roadowy nabytek był krótkim patrolem. Y 60. Nie ukrywam że był tak zrobiony że ekstremalnie dawał radę bez zająknięcia. Niestety krótki mało komfortowy, teraz off road Ale bardziej wyprawówką. LC 120 idealny. Też mam wersję 2 aku. Ale kiedy lc już parę km się zrobiło jest oczywiście już zmotany na podróże brakuje mi troszkę prądu. W czym rzecz. Webasto eberschpracher (nowe jakoś tak się pisze) plus lodówka plus przetwornica plus dodatkowe światła to potrzebuje troszkę. Jednak przecież nie wszystko używam na raz. Ale zamierzam do jednej rzeczy. Chcę by webasto działał przez całą noc przez wzgląd na wygodę i ciepełko w namiocie dachowym. Tam jest doprowadzony przewód z ciepłym powietrzem. Lodówkę można sobie na noc darować. Można włączyć jak się będzie jechać następny etap. Jedynie chodzi mi p webasto. Jest one podatne na to jak braknie tyle ile potrzebuje wywala błąd i dobrze bo się wyłącza chroniąc swoją elektronikę i aku. Sądzę zatem że Potrzebuję 3 aku. Mogę za pomocą izolatora https://szekla4x4.pl/akumulatory-do-sam ... results=30
podłączyć go do tych dwóch aku bez różnicy którego czy to ma jakieś znaczenie?
W patrolu miałem tak zrobione, webasto może ze dwa razy złapało error.
Wiem że to jest spowodowane brakiem odpowiedniego zasilania z obserwacji. Po podłączeniu prostownika po paru chwilach i resecie webasto ( wyjęciu bezpieczników i włożeniu) webasto śmiga. Ale musiałem poczekać aż się trochę podładuje. O ile jest to możliwe na campingu bo mamy dostęp do 220v to ok. Ale na wyprawie nie bardzo. Przepraszam za flaki z olejem i długi wpis, chciałem w miarę możliwości na maksa opisać o co mi chodzi. Jeszcze raz, przepraszam. Proszę o pomoc użytkowników.....
Dziękuję
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
podłączyć go do tych dwóch aku bez różnicy którego czy to ma jakieś znaczenie?
W patrolu miałem tak zrobione, webasto może ze dwa razy złapało error.
Wiem że to jest spowodowane brakiem odpowiedniego zasilania z obserwacji. Po podłączeniu prostownika po paru chwilach i resecie webasto ( wyjęciu bezpieczników i włożeniu) webasto śmiga. Ale musiałem poczekać aż się trochę podładuje. O ile jest to możliwe na campingu bo mamy dostęp do 220v to ok. Ale na wyprawie nie bardzo. Przepraszam za flaki z olejem i długi wpis, chciałem w miarę możliwości na maksa opisać o co mi chodzi. Jeszcze raz, przepraszam. Proszę o pomoc użytkowników.....
Dziękuję
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Re: Dwa akumulatory
To co chcesz zrobić jest często popełnianym błędem. Jeśli masz fabrycznie dwa akumulatory to nie po to aby je rozdzielać bo rozrusznik potrzebuje dwóch. Musiałbyś za każdym razem wymuszać system do łączenia każdorazowo dwóch aku do normalnego odpalenia. System izolatorów ma sens w tym przypadku do montażu trzeciego akumulatora. A jeśli brakuje Ci prądu to zamontuj solary.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 sie 2019, 03:56
Re: Dwa akumulatory
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Trochę skomplikowałem wpis. Rozumiem zatem 3 aku połączyć poprzez ibs A te dwa traktować jako jeden, tak w uproszczeniu. Ibs zatem podłączyć pod jakikolwiek akumulator z dwóch czy ma to jakieś znaczenie który?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Re: Dwa akumulatory
W każdym porządnym zestawie masz instrukcję montażu w wersji z trzema akumulatorami i jeszcze z solarami. W IBS-ie jest. Nie wiem jak w chińskich zamiennikach.