Mocniejszy alternator w J9

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2653
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Mocniejszy alternator w J9

Post autor: luk4s7 »

Alternator Denso 27060-67110
Podpowiedzcie koledzy jakiej mocy to alternator. Mam jeden aku a chce dołożyć drugi i zastanawiam się czy uciągnie.
Załączniki
image.jpg

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4417
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: LJ70 pyrkade?ko
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: hashid »

12V 70A
tu na obrazkach można poszperać za szpejem
http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/199 ... 7110#27020" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2653
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: luk4s7 »

Dzięki! Czyli 70'tka. Pociągnie dwa aku?

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4417
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: LJ70 pyrkade?ko
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: hashid »

A co nie pociągnie.
W 70-ce jest 55A i tez ładuje czasem 2aku.
Wiec spoko. Może do tego jakiś dynks do zarządzania prądem, żebyś miał aku na rozruch zawsze ok i drugi do zabawek. Fobos ma to rozpracowane. A i ArekM ma tez w 90-ce takie cuda. ;).

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2653
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: luk4s7 »

Moje auto pochodzi z Włoch. Może na ciepłe kraje robili słabsze alternatory?
Mam zamiar porobić trochę gniazdek do ładowania smart-urządzeń i mam obawy że po kilku ładowaniach mogę mieć problem z odpaleniem.
Ale skoro mówisz że 55A też dwa ładuje...

Rozumiem że KDJ'ty mają 90A?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6964
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: Rokfor32 »

Zapakuj sobie altek z renówki velsatis 3,0.

Jest to takie samo DENSO, jak w toyotach, nawet złącze do wzbudzenia jest identyczne jak w KZJ90 - jedynie łapka napinacza będzie wymagać wydłużenia o jakieś 2 cm, bo uchwyt nie jest przekręcony, jak w J9, a symetryczny, i odstaje bardziej na zewnątrz.

Różnica taka - że altek do KDJ120 (120A) kosztuje 5 stów, a ten z renówki udaje się ustrzelić poniżej stówy ... :mrgreen:

A - i jest to altek 130A Nawijany tym nowym, gęstym sposobem, z większą ilością działek na statorze niż starsze typy. :wink: Kółko pasowe jest oczywiście inne niż w J9 - i oczywiście w 100% współzamienne z J9 ... :mrgreen:

ps. I to, że ma 130A nie jest aż takie istotne - istotne jest to, że ze względu na gęstość nawiniecia te alternatory ładuja od mniej więcej połowę niższych obrotów, niż starego typu. U mnie od 300 rpm dawał rade utrzymać 13,4V przy włączonych wszystkich możliwych odbiornikach prądu, z dodatkowymi lampami 300W włącznie :wink:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2653
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: luk4s7 »

No wreszcie mam chwilę na powrót do tematu…

Rokfor jak zwykle porada warta co najmniej paru browarów! Zaciekawiłeś mnie szczególnie tym urządzeniem 130A! Czy dobrze rozumiem że pasuje wszystko gładko tylko trzeba przełożyć koło pasowe które to pasuje bez problemu? Nie bardzo mam ochotę rzeźbić i takie proste rozwiązanie (może i ździebko droższe) by mi bardzo pasowało!

A jeszcze dopytam o takie sprawy - czy wymiana alternatora na większy nie spowoduje jakichś ubocznych skutków dla urządzeń pokładowych? Nie wykończy szybciej aku?

No a zakładając ze chciałbym pozostać przy obecnym alternatorze tylko dodać drugi akumulator? Z kolegą Maciejem wyszperaliśmy w katalogu że moje auto miało oryginalnie 2 aku przy alternatorze 70A. Daje to radę w praktyce?
Jak należałoby połączyć akumulatory gdybym chciał na początek dołożyć drugi? Mam na myśli powrót do seryjnego układu. Klemy + spiąć ze sobą a minus z drugiego aku gdzie? Jest jakieś fabryczne do tego miejsce? Pewnie tak, ale które to?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6964
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: Rokfor32 »

Przy dwóch aku spięte są klemy plusowe jedynie, minusowe sa masowane na ramie, jak mnie pamięć nie myli

Co do alternatora z velsatisa - montujesz i zapominasz o temacie. Łddnie pasuje bolt on. Jak pisałem - korekcji może wymagać łapka napinacza (wydłużyć o ok. 3 cm) - ale to naprawdę drobny detal. To - co jeszcze wymaga wymiany - to główny bezpiecznik alternatora. Dosyć oczywiste, jeżeli chcesz wykorzystać te 130A ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2653
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: luk4s7 »

Cały szkopuł w tym przedłużeniu nogi. Skrócić to wiem jak - się rżnie i po temacie :)
Do wydłużenia muszę znaleźć kogoś kto to zrobi a potem wpasuje do auta. Wiem że dla Ciebie to bułka z masłem, ale aż taki złota rączka to ja nie jestem :)

A ten od 120'ki? Pasuje od ręki?

Mógłby ktoś kto ma J9 i dwa aku strzelić fotę gdzie tą masę przymocować?

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: waldek_BB »

ktoś mógłby i zrobi zdjęcia ;)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2653
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: luk4s7 »

Po cichu właśnie na Ciebie liczyłem. Dzięki!

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: waldek_BB »

zdjęcie muszę zmniejszyć ale już widać że niewiele widać.... tylko z prawego aku jest mały kabelek z masą do nadwozia a tak to gruby kabel (z prawego i lewego aku oddzielnie) wchodzi w głąb - pod silnik i zdjecie nic nie pokazuje, trzebaby zdjąć płytę z pod silnika i wtedy byloby wszystko widać

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6964
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: Rokfor32 »

luk4s7 pisze:Cały szkopuł w tym przedłużeniu nogi. Skrócić to wiem jak - się rżnie i po temacie :)
Do wydłużenia muszę znaleźć kogoś kto to zrobi a potem wpasuje do auta. Wiem że dla Ciebie to bułka z masłem, ale aż taki złota rączka to ja nie jestem :)

A ten od 120'ki? Pasuje od ręki?
Ten od J12 ma inną wtyczkę do sterowania.

To nie chodzi o przedłużenie "nogi" jakiejś - ale tego kawałka blaszki z półkolistym otworem, do napinania pasków. Przecinasz, rozsuwasz 3 cm, wstawiasz kawałek płaskownika długości 3 cm, i spawasz do kupy. Jak na wypasie - to nawet malujesz ... :mrgreen:

Ta łapka jest mocowana w dwóch punktach - jeden to blok silnika, drugi to altek. Czyli na silniku jest obrotowo, i z mozliwością korekty ustawienia wzgledem alternatora. Czyli możesz se w zasadzie dosyć dowolnie krzywo to zespawać, i tak spasuje ... :mrgreen:

Temat ogarnie Ci dowolny ślusarz, w jaieś 5 minut, i pijąc przy tym kawę druga ręką ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 6964
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: Rokfor32 »

Teraz chyba będzie widać o co biega. To altek z 1KZ-T - jak widać uchwyt do napinacza jest przekręcony w kierunku bloku silnika (dolny na zdjęciu), coby nie sterczał. Altek z velsatisa ma ten uchwyt symetrycznie ustawiony - co powoduje, że brakuje po prostu zakresu na tej płozie napinacza. I temu trzeba ja wydłużyć.
Załączniki
P1020089-1.JPG
P1020088-1.JPG

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 2653
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Re: Alternator Denso 27060-67110

Post autor: luk4s7 »

Rokfor, jesteś wielki! Teraz to wszystko rozumiem. Faktycznie niezbyt to trudne.
A ten altek z VelSatisa to ma jakieś oznaczenie konkretne? Symbol, coś?

ODPOWIEDZ