4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Moderator: luk4s7
4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Ma pare mankamentów do dopracowania, ale mam nadzieję, że z motywacją płynącą z tego forum ogarne wszystko. Nastawienie mam pozytywne
Teraz wypadałoby pokazać jak wygląda.
No to z przodu to tak: ..a jak otworze drzwi to o prosze:
Bylem w trakcie wymiany świec, bo troche niedopalał na niskich obrotach.
Tak na marginesie, to jednak to nie były świece
Dlatego teraz pod maską wyglada o tak:
Ma pare mankamentów do dopracowania, ale mam nadzieję, że z motywacją płynącą z tego forum ogarne wszystko. Nastawienie mam pozytywne
Teraz wypadałoby pokazać jak wygląda.
No to z przodu to tak: ..a jak otworze drzwi to o prosze:
Bylem w trakcie wymiany świec, bo troche niedopalał na niskich obrotach.
Tak na marginesie, to jednak to nie były świece
Dlatego teraz pod maską wyglada o tak:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Tuleje bez progu, widoczne jeszcze honowanie:
Silnik pracował tylko na 5 cylindrach. Kompresja na 5tym wynosiła około 7-8bar. Na reszcie okolo 12.5bar. Oleju silnik nie spala. Przebieg okolo 210tys km.
Benzyna nalana do komory spalania głowicy przedostaje sie przez zawór wydechowy.
Stoję teraz przed decyzją na jakich częściach naprawiać. W miedzy czasie męcze się z przygotowaniem silnika pod nowe głowice.
Nie ukrywam, że licze na Waszą pomoc i porady
Update juz wkrótce!
Toyota leży też tutaj:
Tu tez coś:
Winowajca mojej przygody widoczny jest na powyższym zdjęciu.Silnik pracował tylko na 5 cylindrach. Kompresja na 5tym wynosiła około 7-8bar. Na reszcie okolo 12.5bar. Oleju silnik nie spala. Przebieg okolo 210tys km.
Benzyna nalana do komory spalania głowicy przedostaje sie przez zawór wydechowy.
Stoję teraz przed decyzją na jakich częściach naprawiać. W miedzy czasie męcze się z przygotowaniem silnika pod nowe głowice.
Nie ukrywam, że licze na Waszą pomoc i porady
Update juz wkrótce!
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Wypaliło gniazdo? czy tylko zawór był podwieszony?
Podwieszanie się zaworów (a właściwie redukcja luzu) to typowa przypadłość szklankowego systemu prowadzenia zaworów, i płytkowej regulacji. Przegrzanie (zbyt wysokie EGT) powoduje relaksację materiału zaworów wydechowych - po prostu się naciągają, i luz się kurczy. temu kontroluje się ten luz, co te 40 tysi - a nie co 200 ...
Podwieszanie się zaworów (a właściwie redukcja luzu) to typowa przypadłość szklankowego systemu prowadzenia zaworów, i płytkowej regulacji. Przegrzanie (zbyt wysokie EGT) powoduje relaksację materiału zaworów wydechowych - po prostu się naciągają, i luz się kurczy. temu kontroluje się ten luz, co te 40 tysi - a nie co 200 ...
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Żaden listek pomiarowy nie wchodził mi pod walek 5 cylindra. Zarówno dolotowe jak i wydechowe. Chodź nie jestem pewien reszty, bo nie sprawdziłem wszystkich. Jeszcze raz przykręce walek i dam znać.
Napewno zawory w pozycji zamknetej nie są szczelne. Benzyna nalana do komory spływa dolotem i wydechem. Na zdjęciu patrząc od lewej mam 5,3,1 cylinder.
5 - saczy sie z dolotu i wydechu
3- nie saczy sie
1 - saczy sie z dolotu (W trakcie sciagania kolektora cos posypalo sie na zawór i zamkneło na nich) Studiowalem lekture 4runner.org/classic-t4rs/. Tam głownie wymieniali uszczelki pod głowicami i zawory na 5 i 6 cylindrze. Obwiniali bliskość wydechu, który wypalał uszczelki, uszczelniacze i zawory. U mnie instalacja gazowa dodała temperatury.
Napewno zawory w pozycji zamknetej nie są szczelne. Benzyna nalana do komory spływa dolotem i wydechem. Na zdjęciu patrząc od lewej mam 5,3,1 cylinder.
5 - saczy sie z dolotu i wydechu
3- nie saczy sie
1 - saczy sie z dolotu (W trakcie sciagania kolektora cos posypalo sie na zawór i zamkneło na nich) Studiowalem lekture 4runner.org/classic-t4rs/. Tam głownie wymieniali uszczelki pod głowicami i zawory na 5 i 6 cylindrze. Obwiniali bliskość wydechu, który wypalał uszczelki, uszczelniacze i zawory. U mnie instalacja gazowa dodała temperatury.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Tam jest po prostu ujowy kształt komory spalania, sprzyjający spalaniu stukowemu, i windowaniu temperatury (tzw. komora wanienkowa). I jest to chyba jedyny taki silnik toyoty, z tak ukształtowanymi komorami, nie licząc antycznych. Po zastsowaniu czterozaworowych głowic, i świecy centralnie - problem przestał istnieć, czy to w 3VZ-FE, czy w 5VZ-FE.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Głowic jeszcze nie zaniosłem do żadnego zakładu. Orientuje się na temat częsci jakich powinienem użyc do naprawy silnika.
Chce wymienic wszystkie zawory na nowe. Których użyc do naprawy ?
Zawory ASO:
6x ssacy(230zl szt.), 6x wydechowy(180zl szt.) 2500zl
Costumizowane Zawory Paradowscy:
6x ssacy(70zl szt.), 6x wydechowy(70zl szt.) 840zl
Sklepowe Zawory Nishioka :
6x ssacy(12zl szt.), 6x wydechowy(20zl szt.) 200zl
Elementy uszczelniające, które chce kupic:
z ASO wezme:
6x USZCZELNIACZ SSACEGO razem:270zl
6x USZCZELNIACZ WYDECHOWEGO razem: 270zl
2X USZCZELKA GLOWICY razem:440zl
reszte wezme z nieaso:
Pozostałe uszczelki, uszczelniacze wezme z takiego zestawu:
gasket kit 600zł
http://www.ebay.co.uk/itm/4-RUNNER-HI-L ... 1e5508cc4e
Sensownie to wyglada ? Inwestycja jest dosc duza. Jak byscie mogli cos doradzic gdzie kryje sie jakość i uczciwa cena.
Chce wymienic wszystkie zawory na nowe. Których użyc do naprawy ?
Zawory ASO:
6x ssacy(230zl szt.), 6x wydechowy(180zl szt.) 2500zl
Costumizowane Zawory Paradowscy:
6x ssacy(70zl szt.), 6x wydechowy(70zl szt.) 840zl
Sklepowe Zawory Nishioka :
6x ssacy(12zl szt.), 6x wydechowy(20zl szt.) 200zl
Elementy uszczelniające, które chce kupic:
z ASO wezme:
6x USZCZELNIACZ SSACEGO razem:270zl
6x USZCZELNIACZ WYDECHOWEGO razem: 270zl
2X USZCZELKA GLOWICY razem:440zl
reszte wezme z nieaso:
Pozostałe uszczelki, uszczelniacze wezme z takiego zestawu:
gasket kit 600zł
http://www.ebay.co.uk/itm/4-RUNNER-HI-L ... 1e5508cc4e
Sensownie to wyglada ? Inwestycja jest dosc duza. Jak byscie mogli cos doradzic gdzie kryje sie jakość i uczciwa cena.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Na 5 cylindrze podwieszony wydechowy. Cała reszta wydechowych około 0.1-0.15mm. Co ciekawe ssace okolo 0.2-0.3mm.Rokfor32 pisze:Wypaliło gniazdo? czy tylko zawór był podwieszony?
Właściciele 4runnerów. Regulujcie zawory!!
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
W miedzyczasie remontu głowic. Odbudowalem przednie zawieszenie.
Ktos podkrecił zawieszenie na drązkach kierowniczych. Auto wcześniej jeździło przez pewien czas na 33 12.5 15. Padly osłony przegubów i sworznie. Zawieszenie wróciło do poprzednich nastawów.
Ktos podkrecił zawieszenie na drązkach kierowniczych. Auto wcześniej jeździło przez pewien czas na 33 12.5 15. Padly osłony przegubów i sworznie. Zawieszenie wróciło do poprzednich nastawów.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Skrętnychnamlooc pisze:Ktos podkrecił zawieszenie na drązkach kierowniczych.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
abcd
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2015, 12:02 przez namlooc, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Przygotowuje powierzchnie bloku pod głowice. Do zmiękczenia pozostalości uszczelki stosuje Loctite 7200. Do usuwania uszczelki ostrze z nożyka tapicerskiego.
Kanaly olejowe i otwory śrub zatykamy szmatką. Wycinamy z kartonika kółka na cylindry.
Kanaly olejowe i otwory śrub zatykamy szmatką. Wycinamy z kartonika kółka na cylindry.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Spryskuje powierzchnie i czekam około 30 minut.
Następnie nożykiem delikatnie pod kątem 45 stopni staramy sie usunąc zmiekczoną uszczelke. Nie skrobie tylko delikatnie zdzieram. Cykl 30min i zdzieranie powtórzyłem około 5 razy.
Loctite wyrażnie zmiękcza pozostałosci. O wiele latwiej zedrzeć uszczelke z powierzchni. Celowo nie pisze skrobać, bo według mnie powstaje zbyd dużo zarysowań na powierzchni.
Efekt mam taki ze powierzchnia jest gładka. Jedyne co pozostało to odbarwienia na powierzchni bloku. Tych odbarwień według mnie nie da sie usunąć inaczej jak ingerując w płaszczyzne powierzchni.
W lewej przed z prawej po.
Następnie nożykiem delikatnie pod kątem 45 stopni staramy sie usunąc zmiekczoną uszczelke. Nie skrobie tylko delikatnie zdzieram. Cykl 30min i zdzieranie powtórzyłem około 5 razy.
Loctite wyrażnie zmiękcza pozostałosci. O wiele latwiej zedrzeć uszczelke z powierzchni. Celowo nie pisze skrobać, bo według mnie powstaje zbyd dużo zarysowań na powierzchni.
Efekt mam taki ze powierzchnia jest gładka. Jedyne co pozostało to odbarwienia na powierzchni bloku. Tych odbarwień według mnie nie da sie usunąć inaczej jak ingerując w płaszczyzne powierzchni.
W lewej przed z prawej po.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
Możesz też delikatnie przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym.