silnik różnice
Moderator: luk4s7
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
silnik różnice
Od pewnego czasu (nieprzyzwoicie długi okres ) rosło mi w układzie chłodzenia ciśnienie ,nie widać było bąbelków ale przewody pęczniały nieprzyzwoicie i każde odkręcenie korka chłodnicy kończył gejzer płynu chłodniczego.Wpadłem na bardzo głupi pomysł no i kupiłem drugi silnik (totalna pomyłka).Ale po rozebraniu dwóch silników powychodziły pewne różnice i tu moja prośba o pomoc w zrozumienie tematu;mój silnik ma tuleje cylindrowe ,ten z Danii nie .moje tłoki są dłuższe 102 mm a tamten 90 mm .Na wałku rozrządu mój ma odlew -31u tamten -5e8 . pompa wtryskowa z zewnątrz taka sama ale już smarowanie ma inaczej tzn. moja pobiera z bloku silnika prosto z arterii olejowej a tamta z podstawy filtra olejowego który też się rużni .Sama pompa też troche różni się cyferkami na plakietce aluminiowej(przynitowanej do obudowy) na przyśpieszaczu wtrysku są też różne oznaczenia i troche żem w kropce W sumie też jest prośba, jeden tłok jest totalnie do wymiany (ten dłużsiejszy) jak by ktoś miał takowy straszliwie proszę o pomoc .Zrobiłem zdjęcia obydwu tlokom ,ten dłuższy ma dodatkowe wyfrezowania na denku.
- Załączniki
-
- Zdjęcie-0126.jpg (106,36 KiB) Przejrzano 11203 razy
-
- Zdjęcie-0127.jpg (100,02 KiB) Przejrzano 11203 razy
Re: silnik różnice
Leszek, silnik serii H silnikowi nie równy
Poza silnikiem 2H czy 12HT był też silnik H 3,6l ale jeśli średnica tłoka się zgadza to ta opcja odpada.
Silniki 2H to nie tylko LC ale także Dyna czy Coaster.
Podaj numery pompy wtryskowej ( EPC i ND ) to się może dowiemy z czego tak naprawdę jest ten silnik z "dziwnymi" tłokami.
Czasem silniki stacjonarne mają spore różnice w porównaniu do swoich motoryzacyjnych braci.
Poza silnikiem 2H czy 12HT był też silnik H 3,6l ale jeśli średnica tłoka się zgadza to ta opcja odpada.
Silniki 2H to nie tylko LC ale także Dyna czy Coaster.
Podaj numery pompy wtryskowej ( EPC i ND ) to się może dowiemy z czego tak naprawdę jest ten silnik z "dziwnymi" tłokami.
Czasem silniki stacjonarne mają spore różnice w porównaniu do swoich motoryzacyjnych braci.
Re: silnik różnice
Jest jeszcze jedno źródło silników i części 2H - wózki widłowe
Tłok z podcięciem wygląda podobnie do tłoka o numerze EPC 13101-68011 HJ60 Euro spec z lat 84-87 opisany jako "późniejszy silnik 2H "
Tłok z podcięciem wygląda podobnie do tłoka o numerze EPC 13101-68011 HJ60 Euro spec z lat 84-87 opisany jako "późniejszy silnik 2H "
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Wiesz proto moja toyka miała trochę imion; smoczyca ,petardyna grizli a ostatnio baletnica bo się podobno trzęsła jak jechała ale nazwać ją wuzkiem widłowym ,to moje złośliwe poniekąd dzieciaki by czegoś takiego by nie wymyśliły ale do brzegu ,oznaczenie mojej pompy (przepisałem wszystko) 05 toyota poniżej 22010- 68051 ND-PE36A70C3112RNDO35 BITE NUMERY-1D0200 na przyśpieszaczu 1D ND 154 JAPAN ,ta z Danii 05 TOYOTA 22010-68052 ND-PES6A70B31ZRND104 ND093000-1040 numery bite 5E0133 na przyśpieszaczu 5E ND JAPAN 154 mam nadzieje że nic nie pokićkałem
Re: silnik różnice
Duńska pompa wygląda na rocznik 84
Leszek ,a twoja luba HJ60 to który rocznik (choć ukochanych nie pyta się o wiek )
Z opisu tłoków wynika,że masz te z podcięciem czyli po 84 roku- zgadza się
Leszek ,a twoja luba HJ60 to który rocznik (choć ukochanych nie pyta się o wiek )
Z opisu tłoków wynika,że masz te z podcięciem czyli po 84 roku- zgadza się
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Hi hi to oczym sobie z lekka dworujesz to ja sam się śmieję (często przed wyjściem do pracy puszczam sobie filmik i słucham pracy silnika ) Rok produkcji 96ty ale chyba została odmłodzona na granicy więc podam ciebie winJ71WOHJ6000958524
Re: silnik różnice
No to teraz prosimy kogoś kto ma odblokowane Toyodiy o zdekodowanie vinu i odszukanie nr pompy Leszka czy się zgadzają
Może być też zonk i masz już inny silnik niż wyszedł w oryginale z fabryki skoro masz 96 rocznik
vin to JT1W0xxx a nie J71WO.......
Może być też zonk i masz już inny silnik niż wyszedł w oryginale z fabryki skoro masz 96 rocznik
vin to JT1W0xxx a nie J71WO.......
Re: silnik różnice
Dlatego drogi Plumie napisałem o Toyodiy który czyta takie rzeczyplum76 pisze:numerek nie rozpoznawalny.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Po vin rocznik 02/1984
Numer pompy 22100-68050 (cold spec) lub 22100-68100 (gen)
Numer 22100-68051 epc podaje dla modeli po '87/08
Tego z dwójka na końcu nie rozpoznaje wcale ...
Numer pompy 22100-68050 (cold spec) lub 22100-68100 (gen)
Numer 22100-68051 epc podaje dla modeli po '87/08
Tego z dwójka na końcu nie rozpoznaje wcale ...
Re: silnik różnice
Bo może to wózekRokfor32 pisze:Tego z dwójka na końcu nie rozpoznaje wcale ...
Reasumując- auto 84 , pompa 87 czyli być może podmianka silnika na nowszy z podciętymi tłokami
Re: silnik różnice
Leszek, wybierz 6 najlepszych tłoków.
Dłuższe 102mm skróć do 90mm , a na tych dobrych 90mm wyfrezuj podcięcia takie jak w twoich oryginalnych tłokach...
Gotowe
... i pewnie jeszcze jakiś tłok zostanie na zapas
Często takie problemy wynikają z przegrzania tłoka od zbyt bogatej mieszanki czyli wysokiego EGT przy "podkręconej" dawce przy uturbieniu silnika
Dłuższe 102mm skróć do 90mm , a na tych dobrych 90mm wyfrezuj podcięcia takie jak w twoich oryginalnych tłokach...
Gotowe
... i pewnie jeszcze jakiś tłok zostanie na zapas
Często takie problemy wynikają z przegrzania tłoka od zbyt bogatej mieszanki czyli wysokiego EGT przy "podkręconej" dawce przy uturbieniu silnika
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Bardzo często tak naprawdę wstając rano nie wiemy co przyniesie dzień i wczorajszy był tego przykładem . Jako że trochę znam się na motorach zostałem poproszony aby uczestniczyć przy zakupie motocykla ,a że motór był w Katowicach więc wymyśliłem sobie aby w drodze powrotnej wpaść do Adama do Natolina ,poznać jak i odebrać wtryskiwacze (do natrysku oleju na tłoki),które to chciałem zamontować do swojego silnika (ten z Danii) ,którego blok już nadawał się do ich montowania (specjalne nadlewy na wysokości arterii olejowej pozwalające na montaż owych wtryskiwaczy ,czego w moim silniku nie było) .Ale spotkanie z Adamem i następujące później fakty ,które mnie osobiście wymknęły się z pod jakiejkolwiek kontroli spowodowały że do domu oprócz harleya na przyczepce (,w samochodzie puszył się rozebrany silnik od sześćdziesiątki jedynki ) wiozłem silnik który jak mi się uda to właśnie zamontuję do swojej toyki ,jest trochę nie kompletny ale przy pomocy właśnie Adama jak i Rokfora mam nadzieję go skompletować,jeszcze raz Adamie bardzo dziękuję :
Re: silnik różnice
Będzie kolejny transformers HJ61
Ale Leszek dobrze pooglądaj tłoki i pierścienie w tym 12H-T bo tam się czai słabość tego silnika
Ale Leszek dobrze pooglądaj tłoki i pierścienie w tym 12H-T bo tam się czai słabość tego silnika
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Proto to o czym pisałeś na temat pierścieni zauważyłem przy rozbieraniu silnika z krótszymi tłokami ,pierście nie uszczelniająco zgarniające miał gdzieś z milimetr luzu ,pozostałe nie .a w moim silniku pierścienie jak marzenie .hm myślę o transformacji ale czuję że będę miał nielichy problem z dostaniem kolektora ssącego bo ten został przerobiony ,trza napisać na forum, może coś się znajdzie