Diff lock w 70
Moderator: luk4s7
Diff lock w 70
Hey,
Jakos nie moge sie doszukac niczego na ten temat, a troche dziwne bo temat zawsze jest tematem przewodnim kazdego forum 4x4
Pytanie jest nastepujace - Jakie mam opcje jesli chodzi o diff locka w J7 (HZJ75), Z tego co wyczytalem to jest tak
a) ARB Air locker - blokowanie dyfra powietrzem, potrzeba sprezarke, mozna zrobic na tyl i przod - drogie, duzo roboty, ale podobno dziala dobrze
b) Znalezienie oryginalnych dyfrow z lockerami i podlaczenie ich - przypuszczem ze prawie niemozliwe
c) Spartan Locker - nawet nie wiem jak to dziala
d) Detroit locker -> cikeawe roziwazanie, ale boje sie o awaryjnosc
No i moj autorski pomysl na przod -> czyli zasapawac przedni most i po prostu miec na stale spiety przod.
co proponujecie ? co macie ? co myslicie ze jest dobre
Jakos nie moge sie doszukac niczego na ten temat, a troche dziwne bo temat zawsze jest tematem przewodnim kazdego forum 4x4
Pytanie jest nastepujace - Jakie mam opcje jesli chodzi o diff locka w J7 (HZJ75), Z tego co wyczytalem to jest tak
a) ARB Air locker - blokowanie dyfra powietrzem, potrzeba sprezarke, mozna zrobic na tyl i przod - drogie, duzo roboty, ale podobno dziala dobrze
b) Znalezienie oryginalnych dyfrow z lockerami i podlaczenie ich - przypuszczem ze prawie niemozliwe
c) Spartan Locker - nawet nie wiem jak to dziala
d) Detroit locker -> cikeawe roziwazanie, ale boje sie o awaryjnosc
No i moj autorski pomysl na przod -> czyli zasapawac przedni most i po prostu miec na stale spiety przod.
co proponujecie ? co macie ? co myslicie ze jest dobre
Re: Diff lock w 70
siedzisz w AU to tylko opcja 1
Re: Diff lock w 70
No jeszcze Harrop Elocker - też Australia. Elektromagnetyczna bez przewodów powietrznych, oringów itp.
Re: Diff lock w 70
Nie wiem jak sie potoczy dalsza dyskusja, ale nawet nie mysl o spawaniu przedniego mostu, auto przestanie skrecac na asfalcie, a przeguby bedziesz zmienial jak przyslowiowe rekawiczki. W praktyce jak nie bedziesz jezdzil w super ciezkim terenie to przednia blokada jest niepotrzebna.
Ew. spawanie tylnego mostu (delikatnie mowiac) tez autu na zdrowie nie wyjdzie.
Ew. spawanie tylnego mostu (delikatnie mowiac) tez autu na zdrowie nie wyjdzie.
Re: Diff lock w 70
Ojej. Tej rzeźby nie zauważyłem. Z takim druciarstwem daleko nie zajedziesz.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Diff lock w 70
u ciebie jest olbrzymi rynek offroadowy - więc szukaj używanej blokady lub chińczyka,
Re: Diff lock w 70
co wy mowicie z tym spawaniem mostu, przeciez to auto ma manualnie dolaczany przedni dyfer, opcja jest prosta -> asfalt, lekki teren -> dyfer przedni rozlaczony, ciezszcy teren, wychodze z auta, dolaczam przedni most i jest na stale spiety. I tak to auto nie ma dyfra centralnego to nie mozna z zapietym calkowicie przodem jezdzic, wiec wysiasc i rozpiac/zapiac przednie kola to nie problem.
Re: Diff lock w 70
Sam o spawaniu napisałeś.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Diff lock w 70
ee chodzi o to że zaspawanie przedniego mechanizmu różnicowego powoduje brak kierowalności autem tzn coś tam skręca ale nie tak jak byś tego chciał
oczywiście po rozpięciu sprzęgiełek temat znika
oczywiście po rozpięciu sprzęgiełek temat znika
Re: Diff lock w 70
@kpeugot -> a jakos inaczej to wyglada z air lockerami ktore blokuja most ?
(ps. ja tam sie znam tak troche - dlatego pytam, wiec nie wyrzuccie mnie za okno bo sie nie znam )
(ps. ja tam sie znam tak troche - dlatego pytam, wiec nie wyrzuccie mnie za okno bo sie nie znam )
Re: Diff lock w 70
załóż na tył elocker haroop , przedniego mostu nie dotykaj (nawet jak odepniesz sprzęgiełka z zaspawanym układem różnicowym , to nie trafisz w zakręt )
Re: Diff lock w 70
elocker haroop jest drozszy od arb air locker + sprezarka, oplaca sie ?
Re: Diff lock w 70
opłaca , bo działanie jest prostsze i mniej awaryjne , niedawno zakładałem taką blokadę w lc v8 i jestem pod wrażeniem , a widziałem niejedno
Re: Diff lock w 70
A możesz rozwinąć temat. Rozumiem, że masz na myśli pozytywne odczucia?mopar pisze:opłaca , bo działanie jest prostsze i mniej awaryjne , niedawno zakładałem taką blokadę w lc v8 i jestem pod wrażeniem, a widziałem niejedno
Re: Diff lock w 70
polecam znaczy się