LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Moderator: luk4s7
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Fajnie! Fajne! - co za wysyp 78 ostatnio
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Z tym modelem jest trochę problemu z przekładką. O ile mechanicznie, czyli zawias, kierowanie, gródź, hample - to wszystko jest ogarnialne łatwo - to problem robi elektryka i sterowanie skrzynia automatyczną.
LJ78 w anglii to tak na prawdę wersje JDM. Rynej wewnętrzny japoński. Auta w wyposarzeniu wogule nieoferowanym poza Japonią. W związku z czym nie ma po prostu u nas opcji dostania ori wiązki centralnej LHD do LJ7 z EFI. Podobnie jak zdobycie konsoli środkowej i wybieraka biegów do wersji LHD.
Serwis - owszem. O ile gdzieś na świecie były oferowane takie wersje ale LHD. Ale pewnie tych 10 tysi by brakło ...
Dlatemu tego typu auto przekładane to zawsze będzie pewien kompromis - i pewna rzeźba. I nie piszę tu i jakości - bo idzie to zrobic dobrze i ładnie. Chodzi o czas - co inne przekładnie tajli bolt on - a co inne ich dorabianie I inaczej to wychodzi, jak się taką operację robi dla siebie - a inaczej, jak jest to zlecenie
LJ78 w anglii to tak na prawdę wersje JDM. Rynej wewnętrzny japoński. Auta w wyposarzeniu wogule nieoferowanym poza Japonią. W związku z czym nie ma po prostu u nas opcji dostania ori wiązki centralnej LHD do LJ7 z EFI. Podobnie jak zdobycie konsoli środkowej i wybieraka biegów do wersji LHD.
Serwis - owszem. O ile gdzieś na świecie były oferowane takie wersje ale LHD. Ale pewnie tych 10 tysi by brakło ...
Dlatemu tego typu auto przekładane to zawsze będzie pewien kompromis - i pewna rzeźba. I nie piszę tu i jakości - bo idzie to zrobic dobrze i ładnie. Chodzi o czas - co inne przekładnie tajli bolt on - a co inne ich dorabianie I inaczej to wychodzi, jak się taką operację robi dla siebie - a inaczej, jak jest to zlecenie
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
teraz elektrykę bym robił inaczej
bardziej globalnie
zastanawiałem się też nad twoim pomysłem zastosowania wiązki od zwykłej lj70 i dołożenia elementów które są w efi
ale jak dłużej o tym myślę to chyba łatwiej po prostu całą wiązkę odwrócić w kabinie a dorobić wpięcia które są pod maską
bardziej globalnie
zastanawiałem się też nad twoim pomysłem zastosowania wiązki od zwykłej lj70 i dołożenia elementów które są w efi
ale jak dłużej o tym myślę to chyba łatwiej po prostu całą wiązkę odwrócić w kabinie a dorobić wpięcia które są pod maską
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Ja dolutowywałem kable do anglika, mimo, że to nie wersja EFI, to i tak wyszło mi lepiej, niż szukać wiązki, tylko, że tych lutów było do zrobienia koło 200. Ale w tym momencie, jeszcze nie żałuje.
A po co wymieniać całą grodziówkę na europejską, z tego co pamiętam to wszystko było ładnie wytłoczone, a stare otwory zanitowałem, a wygłuszenie przyszło europejskie. Z anglika został mi tylko mechanizm otwierania klapki wlewu paliwa, ręczny po drugiej stronie, a no i jeszcze ta rączka do wsiadania.
A po co wymieniać całą grodziówkę na europejską, z tego co pamiętam to wszystko było ładnie wytłoczone, a stare otwory zanitowałem, a wygłuszenie przyszło europejskie. Z anglika został mi tylko mechanizm otwierania klapki wlewu paliwa, ręczny po drugiej stronie, a no i jeszcze ta rączka do wsiadania.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
w tym sęk że wszystkie mocowania elementów pod deską rozdzielczą nie są symetryczne ponieważ deska na krańcach sie obniża i skosy wychodzą w drug stronę
jedne z ważniejszych elementów podtrzymujących całą deską i kolumnę kierowniczą
jedne z ważniejszych elementów podtrzymujących całą deską i kolumnę kierowniczą
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Ale tego wogule nie ruszasz - po prostu zostaje, bo nie przeszkadza, a po drugiej stronie dokładasz identyczny element LHD.
Dlatemu najlepsza opcja to kompletny dawca LJ7 LHD. Jakiś szrot, byle kabina była cała, elektryka i przód ramy - wtedy jest komplet do przekładki, i idzie to szybko. Bez tego takie pierdułki jak to wzmocnienie z foty masakrycznie wydłużają czas roboty. Jest zreszta napradę dużo takich pierdułek.
Dlatemu najlepsza opcja to kompletny dawca LJ7 LHD. Jakiś szrot, byle kabina była cała, elektryka i przód ramy - wtedy jest komplet do przekładki, i idzie to szybko. Bez tego takie pierdułki jak to wzmocnienie z foty masakrycznie wydłużają czas roboty. Jest zreszta napradę dużo takich pierdułek.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
o i się tu z tobą nie zgodzę bo w tym miejscu wypadają punkty mocowania Modułu klimatyzacji, plus z tego co pamiętam to chyba troszkę zachodzi na otwór wentylatora
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
No to przyciąć. To bez znaczenia - chodzi o to, że mając dawcę LHD - nie uskuteczniasz rzeźbienia tych wzmocnień. Przeszkadzają - odcinasz ile trzeba, albo całe. Nie przeszkadza - może zostać.
Klima to kolejny problem, bo parowniki (boxy) dla LHD J7 to białe kruki. Rezygnując z klimy - robi sie tam sporo więcej miejsca.
Klima to kolejny problem, bo parowniki (boxy) dla LHD J7 to białe kruki. Rezygnując z klimy - robi sie tam sporo więcej miejsca.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Testy spalania
przy oponach 265/70r16 - szosówki - miasto 14/100
trasa - przelotowa 100-110 obwodnicą zgodne GPS - 12/100
teraz testy MT
wczoraj założyłem 33x10,5 r 15 BFG KM2
w niedzielę sprawdzę czy obcierają
przy oponach 265/70r16 - szosówki - miasto 14/100
trasa - przelotowa 100-110 obwodnicą zgodne GPS - 12/100
teraz testy MT
wczoraj założyłem 33x10,5 r 15 BFG KM2
w niedzielę sprawdzę czy obcierają
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Ciasno trochę i pewnie przestało jechać
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Az sie prosi o lift - pacz jak powinno wygladac takie cacko - tylko 2" liftu standard OME taki jak do KZJ70
- Załączniki
-
- DSCF2.JPG (104,16 KiB) Przejrzano 5526 razy
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
nie dojrzałem do liftowania auta, nie widzę mentalnie takiej potrzeby
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
daje radę
http://youtu.be/pjm16Ck1Bo8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/pjm16Ck1Bo8" onclick="window.open(this.href);return false;
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
no to troszkę o spalaniu
trasa 1100km
najpierw - 380 - z pustą lawetą około 700kg oraz pusty przelot do poznania i z powrotem plus 200 km z załadowaną lawetą - średnie spalanie 11,7 ( 80% autostradą prędkość około 90-100km/h)
190km z wawy do domu - trasa pagórkowata nie ma gdzie się napędzić żeby utrzymywać 80-90 - tylko cały czas hamowanaka i przyśpieszanie - średnia 14,5 - więc tragedi nie ma
koła 265/70r16 - skazanie prędkościomierza +/- 1km/h w stosunku do GPS
na kołach 33/10,5 r15 - troszkę w terenie i trasy spalanie około 13-13,5 na trasie wg mnie spadnie do 10-11
średnio na wyjazd trzeba zakałdać 12l/100km
trasa 1100km
najpierw - 380 - z pustą lawetą około 700kg oraz pusty przelot do poznania i z powrotem plus 200 km z załadowaną lawetą - średnie spalanie 11,7 ( 80% autostradą prędkość około 90-100km/h)
190km z wawy do domu - trasa pagórkowata nie ma gdzie się napędzić żeby utrzymywać 80-90 - tylko cały czas hamowanaka i przyśpieszanie - średnia 14,5 - więc tragedi nie ma
koła 265/70r16 - skazanie prędkościomierza +/- 1km/h w stosunku do GPS
na kołach 33/10,5 r15 - troszkę w terenie i trasy spalanie około 13-13,5 na trasie wg mnie spadnie do 10-11
średnio na wyjazd trzeba zakałdać 12l/100km
Re: LJ 78 2,4 2LT2 EFI - brązowe maleństwo
Kpeugocik - chciałbym abyś się zmobilizował i zrobił fajny temat o przekładce J7. Co trzeba mieć i zmienić. Fotki opisy itp.