złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
przy okazji prośby jednego z naszych Kolegów o sprawdzenie dostępności fabrycznie regenerowanych wtryskiwaczy Denso do 1 KD-FTE w wersji 163 KM montowanej w J95 (tu akurat egzemplarz z 2001 roku), po sprawdzeniu numerów oe wtryskiwaczy okazało się, że niestety fabrycznie regenerowane Denso do tego silnika... nie istnieją
wstępnie wydawało się, że wtryskiwacze będą takie same jak w późniejszych wersjach KD-FTE (tych mocniejszych) i sprawę da się załatwić (umiarkowanie) tanio regenerowanymi fabrycznie Denso 095000-778x, ale niestety - w J9 d4d (i zapewne we wczesnych wersjach J12) wtryskiwacze są tzw. czteropinowe, a te nie występują w ofercie regenerowanych...
żeby było ciekawiej, zastosowano tam dwie pary różnych wtryskiwaczy (wg numerow oe: 23670-39015 i 23670-39025), jedne drogie, a drugie bardzo drogie
tak więc dostępne są tylko nowe Denso, i uwaga, podaję sugerowane ceny detaliczne:
droższy 2.820 PLN brutto/szt
tanszy 2.404 PLN brutto/szt
spocznij... można wypić melisę
wychodzi na to, ze komplet nowych wtrysków do d4d w J9 to wydatek około 10 tys PLN brutto (przed rabatem ofkors), natomiast komplet do d4d w (późniejszych) J12 to raptem 4 tys PLN brutto (również przed rabatem)
i gdzie tu sprawiedliwość ? powyższe zadaje kłam powszechnej tezie, że im nowszej generacji auto to koszt części zamiennych układu zasilania znacząco rośnie
wstępnie wydawało się, że wtryskiwacze będą takie same jak w późniejszych wersjach KD-FTE (tych mocniejszych) i sprawę da się załatwić (umiarkowanie) tanio regenerowanymi fabrycznie Denso 095000-778x, ale niestety - w J9 d4d (i zapewne we wczesnych wersjach J12) wtryskiwacze są tzw. czteropinowe, a te nie występują w ofercie regenerowanych...
żeby było ciekawiej, zastosowano tam dwie pary różnych wtryskiwaczy (wg numerow oe: 23670-39015 i 23670-39025), jedne drogie, a drugie bardzo drogie
tak więc dostępne są tylko nowe Denso, i uwaga, podaję sugerowane ceny detaliczne:
droższy 2.820 PLN brutto/szt
tanszy 2.404 PLN brutto/szt
spocznij... można wypić melisę
wychodzi na to, ze komplet nowych wtrysków do d4d w J9 to wydatek około 10 tys PLN brutto (przed rabatem ofkors), natomiast komplet do d4d w (późniejszych) J12 to raptem 4 tys PLN brutto (również przed rabatem)
i gdzie tu sprawiedliwość ? powyższe zadaje kłam powszechnej tezie, że im nowszej generacji auto to koszt części zamiennych układu zasilania znacząco rośnie
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
Sorry, że nie we właściwym temacie - a jak to wygląda dla D4D w Hiluxie 2,5 l 120KM ?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
nie mam wiedzy
a jaki tam jest symbol motoru ?
a jaki tam jest symbol motoru ?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
do 2 KD-FTV zasadniczo powinno być to co do późniejszych 1KD-FTV
czyli 095000-778x w promocyjnej dla TLCoC cenie osmiu stówek brutto...
piszę "zasadniczo", bo toyota miała tendencje do różnych, hmm, wariacji - dobrze byłoby przed zakupem sprawdzić fizycznie numer oe lub po VIN w Aso toyoty
czyli 095000-778x w promocyjnej dla TLCoC cenie osmiu stówek brutto...
piszę "zasadniczo", bo toyota miała tendencje do różnych, hmm, wariacji - dobrze byłoby przed zakupem sprawdzić fizycznie numer oe lub po VIN w Aso toyoty
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
Dzięki Panowie. Jak już będę na konkretnym etapie - będę się do Waszmościa zgłaszał
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
No to zawiało grozą Teraz będzie masowa wysprzedaż J9 Jak dobrze się rozeznałem to jeszcze inne były oznaczenia wtrysków montowane J9 D4D. np.23670-30020 i 23670-30010. Czy tych cena jest taka sama?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
tak się obawiam, bo to jest też 4-pinowy wtryskiwacz Denso...
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
jeny to jak ja mam 163 w 120 to znaczy mam prz.....ane
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
masz dziecko ? ma skarbonę ? to mu dużo wrzucaj... a w chwili W po prostu podstępnie... zabierz
a poważnie - śmiechu nie ma - kto ma cztery piny ten może mieć problem
a poważnie - śmiechu nie ma - kto ma cztery piny ten może mieć problem
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
I tak lubię swoją skarbonkę
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
Bez paniki. To nie jest jakaś kosmiczna technologia - a problem ciągle jest bardzo prozaiczny - denso trzyma łape na częściach, i nie chce udostępniać końcówek wtryskowych do regeneracji. Poza końcówkami tam niespecjalnie jest coś do zużycia się
Na początku wogóle była czarna dziura - i zerowa dostępność, jedynie refubrisched przez aso toyoty. Teraz pojawiła się opcja regeneracji w autoryzowanych serwisach denso - oferują co prawda te nowsze "z półki" (prawdopodobnie dlatego - że po prostu jest na rynku od groma korpusów tego typu - i silne zapotrzebowanie na te wtryskiwacze) - ale skoro problem jest też ze starszymi wersjami - to tak myślę że tylko kwestia czasu, i pojawi się opcja zregenerowania własnych (znaczy się odesłania i zregenerowania - a nie kupienia innych, już naprawionych).
Na początku wogóle była czarna dziura - i zerowa dostępność, jedynie refubrisched przez aso toyoty. Teraz pojawiła się opcja regeneracji w autoryzowanych serwisach denso - oferują co prawda te nowsze "z półki" (prawdopodobnie dlatego - że po prostu jest na rynku od groma korpusów tego typu - i silne zapotrzebowanie na te wtryskiwacze) - ale skoro problem jest też ze starszymi wersjami - to tak myślę że tylko kwestia czasu, i pojawi się opcja zregenerowania własnych (znaczy się odesłania i zregenerowania - a nie kupienia innych, już naprawionych).
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
w mylnym błędzie jesteś i nie czytałeś tego, co napisałem nt. regeneracji fabrycznejRokfor32 pisze:Teraz pojawiła się opcja regeneracji w autoryzowanych serwisach denso
ASO Denso (serwisowe) nie ma udostępnionej technologii i danych do naprawy, może jedynie dilować fabrycznie regenerowanymi wtryskiwaczami jak "Denso Point"... a fabrycznie regeneruje te wtryski jedna firma w Polsce, bo ma błogosławieństwo Denso
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
Toć tak własnie napisałem - refabrisched to była - i jest - opcja kupienia zregenerowanych w aso. Nie znaczy, że aso tego dokonuje - aso pośredniczy w obrocie, w skupowaniu z rynku zużytych - i odsyłaniu do fabryki. Do niedawna szło to spowrotem do Japonii - teraz pono już u nas się da. Ale nadal nie ma w "wolnym" obrocie samych końcówek, a ta jedna firma z błogosławieństwem kożysta z pozycji monopolisty.
Sądzę, że czas to jednak zweryfikuje
Sądzę, że czas to jednak zweryfikuje
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: złe wiadomości dla posiadaczy d4d w J9
"ASO" rozumiesz jako ASO Toyota czy ASO Denso ?