Uturbienie silnika 2H

Moderator: luk4s7

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Remiołek »

Mariuszu, wstępne i na razie jednorazowe wyliczenie spalania wskazuje około 14,5 L/100 km. Czyli dużo, na pewno więcej o 2 litry niż przed wstawieniem turbiny. Ale nie traktuję tego jako wynik ostateczny, gdyż jak pisał wyżej Rokfor nie wszystko jeszcze zostało zrobione. Po za tym test był wyjazdem po towar i przyszło mi wlec się za ciężarówką nawet na 2 biegu (jak było pod górkę)- po prostu nie było gdzie wyprzedzić, a wlokłem się za nią około 15 kilometrów. W drodze powrotnej zaś wiozłem 600 butelek piwa, więc autko było troszkę dociążone. I jeszcze dwa wjazdy pod Bacówkę- czyli pod górę i z załączonym 4x4. I wreszcie wpływ na spalanie miała moja trwająca radość z z faktu, że no nareszcie auto jedzie, więc deptałem troszkę :oops: . A to wszystko na przednówku ukarania mnie za posiadanie starego diesla- co nam socjaliści już wstępnie zapowiadają :evil: .

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Meris »

pozdrowienia... :wink:
teraz esze dodaj interkuler... bo te stalowe rurki niezabardzo ostudzajo...
interkuler pozondnie dopasujesie od Trooper... sam pszymiezalem alie juz spszedalem HJotke...

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Remiołek »

Meris, trafiłeś. Sąsiad ma Troopera i tylko czekam aż mu siądzie do końca (ja swojego załatwiłem w 1,5 roku 8) ), a wtedy
zrobi się odzysk pozostałości.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Meris »

sama chlodnice interkulera mam... stuwa i ona twoja :) nad silnikiem ladnie wpisujesie... na maske akurat jest meisco do kwadratowej dziury...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Rokfor32 »

Nie żebym zniechęcał - ale w tym aucie raczej nie będzie intercoolera (nawet w tak dobrej cenie - dzięki Meris). Wymaga to jeszcze sprawdzenia dokładnie, ale przy takiej adaptacji wydaje się to element doskonale ... zbędny :wink:

Owszem, powietrze rozgrzewa się. Obecnie o jakieś 30 - 35 stopni, przy doładowaniu 0,8 bar. Tyle, że silnik nie kopci pod pełnym obciążeniem, czyli paliwo które podaje pompa spala się całkowicie, i obniżenie temperatury zasysanego powietrza niczego nie zmieni, bo jest wysoce możliwe że pompa już nie jest w stanie podać więcej paliwa.

I trudno się dziwić - 0,8 bara to 80% więcej powietrza. A pompa ma zapasu wydajności może 25 - 30%.

Tak na prawdę w tym momencie powinna być zrobiona regulacja odwrotna - czyli ustawienie optymalnego ciśnienia doładowania do istniejącej max dawki, bo nadmiar powietrza w takim przypadku powoduje tylko większe opory dla silnika.

No albo wymiana sekcji tłoczących na wydajniejsze - ale to raczej nie dla tego auta ... :mrgreen:

Zupełnie inna sprawa jest w benzyniakach - przy turbo wymienia się wtryskiwacze, bo mus jest zachować odpowiednią proporcję paliwo/powietrze. I wtedy zysk z intercoolera jest wyraźnie odczuwalny.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Meris »

tez prawda... ale i w dizelie 2H i 12HT jest inaczej -
inne wtryskiwaczie i fakle ftrysku, inne cisnienie
w turbo niema komur - wtryska prosto na tloki
dodatkowe smarowanie-chlodzienie pod cisnieniem tlokuw w bloku silnika

na ex-mojej 2H pszy zalozeniu turbo (gdzies w niemcach) w silniku dodali tyko dodatkowe smarowanie...
HJotka pszy takiem turbowaniu jest liepej, ale niedogania origynaklnego silnika z turbo 12HT

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Witam od prawie dziesięciu lat jestem w posiadaniu sześdziesiątki ,moja fascynacja tym samochodem nie przeminęła ani na chwile,mimo upływu tylu lat.(boje się czy to czasem nie jest jakaś nieuleczalna choroba :D ).Przez ten czas ulegała wielu modyfikacjom,przyszła kolej na turbo ,w chwili obecnej ,na odwróconym kolektorze wydechowym zamontowałem turbinę z Nissana 3.3 .autko dostało niezłego doła,lepiej się zbiera ,mimo że lata na trzydziesto siedmiocalowych kapciach.Mimo wciśniętego gazu na maksa za czorta nie chce zakopcic .PROSZĘ napiszcie mi jak Abel krowie najprościej,co mam zrobić ,aby zwiększyć dawkę paliwa,Serdecznie pozdrawiam Leszek Sodoma.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: seburaj »

jak dostało "doła" od uturbienia to jest to sprzeczne z prawami fizyki :mrgreen:
powinno dostać "górę"...

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Zbowid »

Zobaczcie jak rozwiazał temat żabojad w silniku 3B... jego spostrzeżenia sa ciekawa a sam pomysł prosty. Sam się zastanawiałem, bo gotowy kit to gruba kasa:
http://www.thebj73.com/Modifications/Mo ... +Inter.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 109
Rejestracja: 02 sie 2011, 08:21
Auto: LC HJ 60
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Adaś »

seburaj pisze:jak dostało "doła" od uturbienia to jest to sprzeczne z prawami fizyki :mrgreen:
powinno dostać "górę"...

Seburaj, trochę się z Tobą nie zgodzę... :mrgreen:

oczywiście nie zamierzam podważać praw fizyki, ale podam przykład :

Poza Toyką jeżdżę jeszcze dwoma innymi samochodami : Opel Astra II OPC ( 2.0 turbo ) i Opel Vectra B ( 2.0 16 V )

silniki oczywiście różnią się od siebie tym że jeden ma turbo a drugi nie.

Niestety powiedziałem że nie bardzo chcę się z Tobą zgodzić bo Astra na 1, 2 i 3 biegu "gubi trakcję" i ma dół niesamowity.
Powyżej 3000 obrotów / min nie jest już tak bardzo odczuwalne jak w trakcie ruszania.
O Vectrze niestety nie mogę tego powiedzieć.

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Najwidoczniej źle napisałem i zostałem źle zrozumiany ,wspaniale ciągnie przy niskich obrotach silnika ,jest to zauważalna poprawa,lecz w miare wzrostu obrotów silnika nic się nie dzieje więc chciałem zobaczyć czy zwiększając dawkę paliwa poprawie osiągi przy wyższych obrotach silnika. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: seburaj »

nie wiem, czy w tych oplach masz silniki diesla - bo nie napisałeś... ale mieszasz cos silniki "16V" ze starymi, klasycznymi dieslami z toyoty

poza tym porównywanie dwóch różnych konstrukcji nie ma sensu badawczego
silnik wolnossacy (diesla) ma "dół", silnik doładowany "diesla" ma "dół" i "górę" - a komonraile moga miec cuda na kiju, w tym brak dołu i brak góry tez (taka astra 13 cdti)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Rokfor32 »

Nie że marudzę - ale zanim coś naskrobiećie to raczcie przeglądnąć chociaż co w temacie było pisane wcześniej. Wkleiłem fotkę w którym miejscu zwiększa się dawkę dla silnika 2H.

Ale najbardziej prawidłowa opcja to sterowanie pompą z silnika 12H-T (lub cała pompa).

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 109
Rejestracja: 02 sie 2011, 08:21
Auto: LC HJ 60
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Adaś »

seburaj pisze:nie wiem, czy w tych oplach masz silniki diesla - bo nie napisałeś... ale mieszasz cos silniki "16V" ze starymi, klasycznymi dieslami z toyoty

poza tym porównywanie dwóch różnych konstrukcji nie ma sensu badawczego
silnik wolnossacy (diesla) ma "dół", silnik doładowany "diesla" ma "dół" i "górę" - a komonraile moga miec cuda na kiju, w tym brak dołu i brak góry tez (taka astra 13 cdti)

dla porządku : oba silniki to silniki benzynowe ( jeden 2.0 16 V turbo - 200 KM , drugi 2.0 16 V - 136 KM )

w moim przypadku silnik benzynowy z turbo ma dół... góry nie czuję za bardzo....

Oczywiście nie ma co porównywać starej konstrukcji do nowej, a tym bardziej benzyny do diesla - zgadzam się w 100 %

Widzę że co do nowego diesla CR ( w tym przypadku CDTI ) - nie jesteś nastawiony dobrze.... :mrgreen:
ja również, dużo bardziej wole sprawdzone konstrukcje na pompie;)


Pisząc że silnik z turbo ( niekoniecznie zgodnie z prawami fizyki ) może mieć też dół. Jak jest w moim przypadku - to tylko moje podzielenie się spostrzeżeniem.

Przepraszam. Nie kasztanię więcej.

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Dzięki jak tylko mróz puści ,spróbuję coś pogrzebać ,małe spostrzeżenie co do zaworu spustowego,zamontowałem go w pierwszej wersji ,wymontowałem go z kolektora od Nissana z którego mam turbinę.Nawet by mi się to podobało,dźwięk spuszczanego powietrza jest niesamowity .Ale w normalnym poruszaniu się po drogach w czasie wyprzedzania ,jego serenadki ,na początku mnie śmieszyły później zaczęły denerwować,więc mu podziękowałem i leży na półce ,,pozdrawiam

ODPOWIEDZ