ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
Moderator: luk4s7
ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
Koledzy co może być przyczyną że wchodzi ciężko jedyneczka i dwójeczka?
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
Dzikarz najprawdopodobniej synchronizatory w skrzyni lub wersja bardziej optymistyczna to wyrobiona plastikowa "główka" na końcu dźwigni wybieraka biegów,albo ......
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
Częstym błędem jest zły olej w skrzyni biegów. Starsze modele to np oleje o specyfikacji GL3/GL4 a nie nowoczesne GL5.
Może pomoże zmiana oleju na odpowiedni, a napewno nie zaszkodzi
Może pomoże zmiana oleju na odpowiedni, a napewno nie zaszkodzi
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
dodam ze dzieje sie tak jak nagrzany jest samochód tzn.olej .
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
najprawdopodobniej synchronizatory mają dość...
ile masz przelatane ?
ile masz przelatane ?
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
toyot o przebieg sie nie pyta...... .. to takie nie dzentelmenskie...
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
na blacie prawie 400.. trudno powiedzieć czy to sie zgadza ze stanem prawdziwym.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
Jeżeli problem jest w czasie jazdy i na innych niż "synchroniczne" prędkościach, a w czasie postoju wchodzą normalnie - to albo synchronizatory albo przesuwka i widełka. Ale akurat w tym modelu jest to obojętne (poza zgiętą widełką) - oba synchronizatory, przesuwka i koło zębate stanowią jeden moduł, i tak też są sprzedawane. Koszmarnie drogo, zresztą ...
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
jak sie okazalo sprzegiełko do wymiany(docisk był pozaginany,tarcza zdarta) a teraz wchodza biegi ok.
ale widze ze sprzeglo zbiera na górze hmm troche sie nie mogę przyzwyczaić co robiliscie zeby brało normalnie???
ale widze ze sprzeglo zbiera na górze hmm troche sie nie mogę przyzwyczaić co robiliscie zeby brało normalnie???
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
Prawie nic. Jedynie ewentualna regulacja długości trzpienia między pedałem a puszką wspomagania (regulacja w kabinie), czyli zmniejszenie skoku roboczego pedału sprzęgła. Reszty nie ruszaj (czyli regulacji między puszką a pompą), bo zepsujesz układ, a ciężko się go poprawnie ustawia. Sama hydraulika nie ma żadnych regulacji - się trza przyzwyczaić, ten typ tak ma.
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
dzięki Rokfor!
Troche pojeżdze zobacze jak bedzie sie sprawowac.
Troche pojeżdze zobacze jak bedzie sie sprawowac.
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
u mnie też tak było po zmianie sprzęgła, przedtem brało fajnie od dołu, po wymianie łapie przy końcu
po roku jazdy zero zmian
po roku jazdy zero zmian
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
przyjedz to ci wyreguluję od rekiPatry pisze:u mnie też tak było po zmianie sprzęgła, przedtem brało fajnie od dołu, po wymianie łapie przy końcu
po roku jazdy zero zmian
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
dzięki
to branie przy końcu ma wpływ na żywotność sprzęgła ?
to branie przy końcu ma wpływ na żywotność sprzęgła ?
Re: ciężko wchodzi jedynka i dwójka HJ6
W górnej części pedału masz nagwintowany bolec łączący się z pompą sprzęgła. Jest również nakrętka do zakontrowania. Luzujesz nakrętkę, regulujesz sobie sprzęgło i kontrujesz. Ot cała filozofia .