Strona 1 z 1

sposób na podłączenie osprzętu 12V

: 13 gru 2009, 17:00
autor: nixon
...chłopaki, powiedzcie jak rozwiązaliście u siebie podłączenie osprzętu typu alarm, radio czy cb o napięciu roboczym 12V. U siebie podłączyłem rzecz jasna poprzez przetwornicę napięcia 24/12V, podtrzymanie pamięci radioodbiornika dałem bezpośrednio z jednego aku. Jednak mam wrażenie że, takie rozwiązanie powoduje szybkie rozładowanie akumlatorów. Zdziwiony jestem podwójnie bo aku to "słynne" optimy. A może mam szukać gdzie indziej problemu?

Re: sposób na podłączenie osprzętu 12V

: 13 gru 2009, 17:23
autor: Patry
ja mam przetwornice 24/12

podtrzymanie radia z jednego akumulatora

przetwornica załączana guzikiem gdy chcemy CB, ładowarke do tel itd.

niesety przetwornica założona w niemcowni pracuje cału czas, tak więc po kilku dniach bez ruszania auta rozrusznik robi trrrrrrrrrrrrrrrrrrryt :mrgreen:

załatwiłem sprawę przez założenie hebla na głównym plusie instalacji, odpina całe auto, nie da się odpalić itd. ubytku prądu w akumulatorze nawet po długim postoju brak 8)

hebel obsługuje również wyciągarkę i jest wkomponowany w atrapę :

Obrazek

Re: sposób na podłączenie osprzętu 12V

: 13 gru 2009, 17:51
autor: nixon
..tak myslałem że, bez hebla się nie obejdzie. Całe zło to ta przetwornica. Kolejne motanie przede mną zatem :)

Re: sposób na podłączenie osprzętu 12V

: 13 gru 2009, 19:04
autor: estewes
Ja mam przetwornicę 24/12 bez podtrzymania radia i cb,wiem że za każdym razem muszę bawić się w ustawienia ale tak było najprościej i najbezpieczniej dla akumulatorów.jak wyjmuję kluczyk wszystko umiera.Przetwornica podłączyłem w małej skrzyneczce prądowej obok filtra powietrza.
Patry a jak ty wyciągarkę upchałeś za oryginalny zderzak :shock:
przecież tam miejsca niewiele :)

Re: sposób na podłączenie osprzętu 12V

: 13 gru 2009, 21:24
autor: Patry
upchnięte wszystko zostało ostrożnie :mrgreen: tak żeby nie psuć oryginalnego wyglądu auta...

wyciągarka more 12000lbs, płyta 8mm wykonane od nowa mocowania zderzaka do ramy z płyty 8mm, zderzak odsunięty 1cm do przodu i 2cm do góry, dodatkowo wzmocniony w miejscach mocowania ślizgu...

tyle :roll: robota i spasowanie na milimetry :roll:

Re: sposób na podłączenie osprzętu 12V

: 18 lis 2013, 20:38
autor: eskobar
W autku, którym obecnie podróżuję, podobno, była kiedyś dodatkowa instalacja 12V. Drugi alternator 12V, trzeci aku, regulator napięcia itede. Potem ktoś to zdemontował i podpiął radio, duży kompresor 12V i coś tam jeszcze bezpośrednio pod jeden akumulator. Skutek tego taki, że jeden aku jest bardziej „dojony” co skraca jego życie.
Plan jest taki aby zamontować trzeci aku do którego podepnę odbiorniki 12V i wpiąć przetwornicę 24V/13,8V ze stycznikami odcinającymi uzwojenia pierwotne i wtórne. W ten sposób dodatkowy aku będzie ładowany z głównej instalacji a po wyłączeniu silnika styczniki wyłączą przetwornicę z obu stron i nie będzie ona pobierała energii z żadnego aku.

Re: sposób na podłączenie osprzętu 12V

: 18 lis 2013, 23:43
autor: stopa
nixon pisze:..tak myslałem że, bez hebla się nie obejdzie. Całe zło to ta przetwornica. Kolejne motanie przede mną zatem :)
Moim zdaniem bład moze lezec nie w idei zastosowania przetwornicy a jakiejs konkretnej gownianejprzetwornicy. Od samego poczatku w moim HZJocie radio i CB mam podlaczone do małego reduktora 24/12 (chyba 6A) i nigdy nie poczułem jakiegokolwiek problemu z rozladowywaniem akumulatorów. Działa non stop od 5 lat

Takze to co sie da tzreba montowac zgodnie z zasadami - na 24V a to co jest na 12 wyłacznie poprzez przetwornice - nigdy do jednego z akumulatorów. Obecnie mam wsadzoną na stałe jeszcze wieksza przetwornice (25A) na ogrzewanie postojowe i tez bez problemu zdaje egzamin mimo ze sama z siebie ciagnie wiecej prądu (z tego co mierzyłem ok 500mA)... a po uruchomieniu webasta ciagnie naprawde duzo!

Re: sposób na podłączenie osprzętu 12V

: 19 lis 2013, 14:14
autor: eskobar
Na Allegro są przetwornice 24/12V z ciężarówek, najczęściej MAN. W tych transformatorach są wbudowane przekaźniki, które prawdopodobnie, odcinają zasilanie przy zaniku napięcia na uzwojeniu wtórnym. Przejadę się na jakiś szrot z ciężarówkami i obczaję temat.