Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Moderator: luk4s7
Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Rozpadły się łożyska w takim dyfrze...
Czy jest możliwe by płaszczyzna pod koło talerzowe była krzywa ??
Tak twierdzi mechanik.... pytanie do praktyków
Wyjąłem mu dyfer przód z mostu na półce i jego pomiary twierdzą to samo...
Czy jest możliwe by płaszczyzna pod koło talerzowe była krzywa ??
Tak twierdzi mechanik.... pytanie do praktyków
Wyjąłem mu dyfer przód z mostu na półce i jego pomiary twierdzą to samo...
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
A jak robi pomiary? Na tokarce z czujnikiem zegarowym czy jak. Raczej powinno być prosto ale może coś robi źle i powtarza błąd.
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
na razie nie wiem ? tajemnica speca ...
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Śwagier zamówił w USA toto :
https://www.yukongear.com/productdetail ... odID=12772
Oryginał wyciągnięty z Toyoty miał
10/37 - 3.70
To co przyszło ma
11/41 - 3.72
Co szanowne grono mysli - zakładać ? Czy taka różnica przełożeń przód/tył jest akceptowalna ??
https://www.yukongear.com/productdetail ... odID=12772
Oryginał wyciągnięty z Toyoty miał
10/37 - 3.70
To co przyszło ma
11/41 - 3.72
Co szanowne grono mysli - zakładać ? Czy taka różnica przełożeń przód/tył jest akceptowalna ??
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
A ilość otworów na śruby Ci się zgadza?
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
tak, podobno pasuje na kosz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Pierwsze słyszę o przełożeni 10:37. W LC.
Se może dla porządku sprawdź - co masz z tyłu ... Bo może być tak - że z przodu już masz niekoniecznie fabrykę ...
Se może dla porządku sprawdź - co masz z tyłu ... Bo może być tak - że z przodu już masz niekoniecznie fabrykę ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Wiesz - przełożenia w LJ - o wartości 4,875 też się określa zwyczajowo "4,88".
Pisze o tym - że nigdy nie spotkałem - ani w realu, ani w necie czy literaturze przekładni 40:37.
Natomiast przełożenie 41:11 jest stosowane od lat siedemdziesiątych zeszłego stulecia. A nawet wcześniej - acz wcześniejszych okazów ciut mało już zostało. I faktycznie występowało i w J8 - i w J100. Obok typowego, dla lwiej części zastosowań, 41:10.
Odczytaj kod z tabliczki znamionowej - tam jest kod przełożenia. Rozwieje wątpliwości zerojedynkowo ...
Pisze o tym - że nigdy nie spotkałem - ani w realu, ani w necie czy literaturze przekładni 40:37.
Natomiast przełożenie 41:11 jest stosowane od lat siedemdziesiątych zeszłego stulecia. A nawet wcześniej - acz wcześniejszych okazów ciut mało już zostało. I faktycznie występowało i w J8 - i w J100. Obok typowego, dla lwiej części zastosowań, 41:10.
Odczytaj kod z tabliczki znamionowej - tam jest kod przełożenia. Rozwieje wątpliwości zerojedynkowo ...
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
most tył jest rozebrany, mówimy o 61
przód tez rozebrany - ale z pólki zapas
jutro tabliczke ogarne
przód tez rozebrany - ale z pólki zapas
jutro tabliczke ogarne
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Nie wiem czemu mi to przeskoczyło z działu J100
Teraz zerknąłem do epc - i faktycznie, dla kodu K052 lub K055 było przełożenie 37:10
Wygląda na to, że zmiana nastąpiła wraz z modelem J8, dla którego szły już przekładnie 41:11.
Teraz zerknąłem do epc - i faktycznie, dla kodu K052 lub K055 było przełożenie 37:10
Wygląda na to, że zmiana nastąpiła wraz z modelem J8, dla którego szły już przekładnie 41:11.
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Kylon, Rokfor - co myście zrobili ? Zakładać to co przyszło ? odesłać i szukać innego, a może dokupić przód....
Kmiecio się oferuje, że ma w dobrym stanie - hmmm. Ja też mam na półce drugi most używany - wygląda w dobrym stanie. Ale ma luz międzyzębny.
Kmiecio się oferuje, że ma w dobrym stanie - hmmm. Ja też mam na półce drugi most używany - wygląda w dobrym stanie. Ale ma luz międzyzębny.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Luz międzyzębny podlega przecież regulacji.
Ja bym jednak zakładał obie identyczne przekładnie.
Ja bym jednak zakładał obie identyczne przekładnie.
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Tak jak pisze Rokfor. Dwa identyczne. Jeśli główka nie wyła to luz jest do ustawienia. Koniecznie nowe łożyska. I teraz pamiętaj. Stare zestawy miały regulację podkładkami na wałku. Nowe są już na tuleję rozprężną. Wymagana jest wtedy zmiana flanszy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Ale ten stary system to chyba tylko we wcześniejszych J4 był . Końcówka modelu J4 to już były tulejki rozprężne - w J6 nigdy nie spotkałem innego systemu.
Acz, oczywiście, może być jakiś miks - te auta mają wystarczająco lat - żeby można było tam różne cuda znaleźć, montowane przez kolejnych właścicieli.
Acz, oczywiście, może być jakiś miks - te auta mają wystarczająco lat - żeby można było tam różne cuda znaleźć, montowane przez kolejnych właścicieli.