Strona 1 z 2

Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 08 lis 2020, 10:23
autor: Fazi
Rozpadły się łożyska w takim dyfrze...
Czy jest możliwe by płaszczyzna pod koło talerzowe była krzywa ??
Tak twierdzi mechanik.... pytanie do praktyków :)

Wyjąłem mu dyfer przód z mostu na półce i jego pomiary twierdzą to samo...

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 08 lis 2020, 12:38
autor: kylon
A jak robi pomiary? Na tokarce z czujnikiem zegarowym czy jak. Raczej powinno być prosto ale może coś robi źle i powtarza błąd.

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 08 lis 2020, 12:52
autor: Fazi
na razie nie wiem ? tajemnica speca ...

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 14 lis 2020, 18:13
autor: Fazi
Śwagier zamówił w USA toto :
https://www.yukongear.com/productdetail ... odID=12772

Oryginał wyciągnięty z Toyoty miał
10/37 - 3.70

To co przyszło ma
11/41 - 3.72

Co szanowne grono mysli - zakładać ? Czy taka różnica przełożeń przód/tył jest akceptowalna ??

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 14 lis 2020, 18:38
autor: kylon
A ilość otworów na śruby Ci się zgadza?

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 14 lis 2020, 18:50
autor: Fazi
tak, podobno pasuje na kosz

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 14 lis 2020, 20:27
autor: Rokfor32
Pierwsze słyszę o przełożeni 10:37. W LC.

Se może dla porządku sprawdź - co masz z tyłu ... :wink: Bo może być tak - że z przodu już masz niekoniecznie fabrykę ... :wink:

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 14 lis 2020, 20:32
autor: Fazi

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 14 lis 2020, 21:00
autor: Rokfor32
Wiesz - przełożenia w LJ - o wartości 4,875 też się określa zwyczajowo "4,88". :wink:

Pisze o tym - że nigdy nie spotkałem - ani w realu, ani w necie czy literaturze przekładni 40:37.

Natomiast przełożenie 41:11 jest stosowane od lat siedemdziesiątych zeszłego stulecia. A nawet wcześniej - acz wcześniejszych okazów ciut mało już zostało. I faktycznie występowało i w J8 - i w J100. Obok typowego, dla lwiej części zastosowań, 41:10.

Odczytaj kod z tabliczki znamionowej - tam jest kod przełożenia. Rozwieje wątpliwości zerojedynkowo ... :wink:

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 14 lis 2020, 21:05
autor: Fazi
most tył jest rozebrany, mówimy o 61
przód tez rozebrany - ale z pólki zapas
jutro tabliczke ogarne

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 15 lis 2020, 08:38
autor: Rokfor32
Nie wiem czemu mi to przeskoczyło z działu J100 :oops: :wink:

Teraz zerknąłem do epc - i faktycznie, dla kodu K052 lub K055 było przełożenie 37:10

Wygląda na to, że zmiana nastąpiła wraz z modelem J8, dla którego szły już przekładnie 41:11.

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 16 lis 2020, 15:15
autor: Fazi
Kylon, Rokfor - co myście zrobili ? Zakładać to co przyszło ? odesłać i szukać innego, a może dokupić przód....

Kmiecio się oferuje, że ma w dobrym stanie - hmmm. Ja też mam na półce drugi most używany - wygląda w dobrym stanie. Ale ma luz międzyzębny.

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 16 lis 2020, 15:45
autor: Rokfor32
Luz międzyzębny podlega przecież regulacji.

Ja bym jednak zakładał obie identyczne przekładnie.

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 16 lis 2020, 15:56
autor: kylon
Tak jak pisze Rokfor. Dwa identyczne. Jeśli główka nie wyła to luz jest do ustawienia. Koniecznie nowe łożyska. I teraz pamiętaj. Stare zestawy miały regulację podkładkami na wałku. Nowe są już na tuleję rozprężną. Wymagana jest wtedy zmiana flanszy.

Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe

: 16 lis 2020, 17:30
autor: Rokfor32
Ale ten stary system to chyba tylko we wcześniejszych J4 był . Końcówka modelu J4 to już były tulejki rozprężne - w J6 nigdy nie spotkałem innego systemu.

Acz, oczywiście, może być jakiś miks - te auta mają wystarczająco lat - żeby można było tam różne cuda znaleźć, montowane przez kolejnych właścicieli.