Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Na marginesie - mam chyba w magazynie dwa zestawy przełożeń 9,5", ale 4,10. Ale musiał bym sprawdzić dokładniej, czy jedno z nich nie jest właśnie starego typu - pamiętam że jeden taki set miałem, ale nie kojarzę z jakim przełożeniem.
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
I w J6 a nawet starych J7 były. Kilka razy się z tym spotkałem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Wtedy jest kicha trochę, bo regulacja ataku jak pamiętam to nie tylko podkładki kalibrowane między łożyskami (zamiast tulei rozprężnej), ale też pod zewnętrzną bieżnią dużego łożyska ataku (odwrotnie niż w normanie, czyli pod wewnętrzna bieżnią dolnego łożyska a kołem zębatym ataku).
Jest to o tyle istotne, że zmieniają się wymiary między zewnętrznymi bieżniami obu łozyk ataku - czyli że obudowa główki jest jednak trochę inna.
Może nawet da się to poprawnie poskładać - ale może wymagać użycia jakichś niestandardowych grubości podkładek regulacyjnych (mowa o przekłądni starego typu w nowej obudowie).
Z drugiej strony - nie jest to takie głupie rozwiązanie, bo choć na początku jest upierdliwe w pierwszej regulacji - to potem nie ma obawy, że się przypadkiem dogniecie tuleję rozprężną np. przy wymianie uszczelniacza.
Jest to o tyle istotne, że zmieniają się wymiary między zewnętrznymi bieżniami obu łozyk ataku - czyli że obudowa główki jest jednak trochę inna.
Może nawet da się to poprawnie poskładać - ale może wymagać użycia jakichś niestandardowych grubości podkładek regulacyjnych (mowa o przekłądni starego typu w nowej obudowie).
Z drugiej strony - nie jest to takie głupie rozwiązanie, bo choć na początku jest upierdliwe w pierwszej regulacji - to potem nie ma obawy, że się przypadkiem dogniecie tuleję rozprężną np. przy wymianie uszczelniacza.
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
tuleja jest ...
Re: Dyfer tylnego mostu - krzywa płaszczyzna pod koło talerzowe
Jednak regulacja na podkładkach.
Kylon wysłałem Ci na Wapp film z pomiaru kosza, jak go oceniasz ?
Kylon wysłałem Ci na Wapp film z pomiaru kosza, jak go oceniasz ?