szarpanie przy niskich obrotach
Moderator: luk4s7
szarpanie przy niskich obrotach
Patry, Meris, Estewes i inni koledzy mający w garażu J6, do tablicy proszę:) ...zapewne jak ja borykacie się z problem szarpania przy niskich obrotach. Nie ukrywam że wkurza mnie to przypadłość. Znalezliście rozwiązanie dla tego problemu? Da to się jakoś złagodzić? A w ogóle z czego to się bierze?
Re: szarpanie przy niskich obrotach
no wystepuje chyba we wszystkich Toykach
ja mam wyluzowana maksymalnie linke od gazu, ale w dalszym ciagu moge wkrecic silnik na 4500rpm, przez to pedal opadl nizej,
dodalem tez sprezyne na ciegno od pompy wtryskowej ktora utrzymuje ramie w pozycji "0"
dodajac gazu najpierw kasuje luz na lince, po chwili dopiero rusza sie ciegno od pompy
sprezyna stawia dodatkowy opor na pedale zeby go tak latwo nie wciskac na wybojach
to tyle, poza tym nauczylem sie z tym zyc, omijam zakres obrotow na ktorych wystepuje szarpanie (1100-1700rpm)
tak naprawde to nie wiem z czego sie to bierze
sorki za brak polskich znakow ale awaryjnie mam angielskiego windowsa
ja mam wyluzowana maksymalnie linke od gazu, ale w dalszym ciagu moge wkrecic silnik na 4500rpm, przez to pedal opadl nizej,
dodalem tez sprezyne na ciegno od pompy wtryskowej ktora utrzymuje ramie w pozycji "0"
dodajac gazu najpierw kasuje luz na lince, po chwili dopiero rusza sie ciegno od pompy
sprezyna stawia dodatkowy opor na pedale zeby go tak latwo nie wciskac na wybojach
to tyle, poza tym nauczylem sie z tym zyc, omijam zakres obrotow na ktorych wystepuje szarpanie (1100-1700rpm)
tak naprawde to nie wiem z czego sie to bierze
sorki za brak polskich znakow ale awaryjnie mam angielskiego windowsa
Re: szarpanie przy niskich obrotach
szarpanie spowodowane jest naglym przyrostem momentu obrotowego w tym zakresie obrotow , ktory to w silnikach nowszej generacji dlawiony jest elektronika....
Re: szarpanie przy niskich obrotach
z automatem tego nieczulem... ale po zmiane na mechanik tez wkuza
Ale pszyzwycajalamsie na taki sposob - kiedy mam dosc dlugi odcinek na nizkich obrotach zeby nietargalo, to uzywam rencznego gazu wyciongam tyle ile czeba do odpowiednich obrotuw i dajie toyke samej jechac pszyjemnie ruwno jedzie gdzies slyszalem ze tak i pszymysliono w tym modelu - renczny akselerator z fiksacjo do nizkich obrotuw...
Ale pszyzwycajalamsie na taki sposob - kiedy mam dosc dlugi odcinek na nizkich obrotach zeby nietargalo, to uzywam rencznego gazu wyciongam tyle ile czeba do odpowiednich obrotuw i dajie toyke samej jechac pszyjemnie ruwno jedzie gdzies slyszalem ze tak i pszymysliono w tym modelu - renczny akselerator z fiksacjo do nizkich obrotuw...
Re: szarpanie przy niskich obrotach
no i niestety musimy z tym żyć. ja podobnie jak meris radzę sobie z problemem regulując ręcznym gazem poziom obrotów. reguluję tak by podczas jazdy terenowej auto nie szarpało. dzieję się to mniej więcej po przekroczeniu 1200 obr.
Re: szarpanie przy niskich obrotach
po wyjebach też jeżdżę na ręcznym gazienixon pisze:no i niestety musimy z tym żyć. ja podobnie jak meris radzę sobie z problemem regulując ręcznym gazem poziom obrotów. reguluję tak by podczas jazdy terenowej auto nie szarpało. dzieję się to mniej więcej po przekroczeniu 1200 obr.
u mnie szarpanie pojawia się od około 1200 a niknie przy około 1600-1700 rpm...
PS. możesz zorientować się jaki plus minus będzie koszt wysyłki tego haka ?
Re: szarpanie przy niskich obrotach
Więc tak jak i ja i reszta posiadaczy J6 jeżdzi na ręcznym gazie
Re: szarpanie przy niskich obrotach
...uparłem się i muszę coś z tym zrobić inaczej nerw mnie do końca szarpnie . Jestem umówiony u pompiarza może on coś poradzi na tą dolegliwość.
Re: szarpanie przy niskich obrotach
jak będziesz miał jakieś ciekawe info to daj znać, w sumie już nauczylem się z tym jeździć, ale zawsze można coś pokombinować