LC J4 - model TAMIYA
Moderator: luk4s7
kylon pisze:A to mnie czeka
http://pl.youtube.com/watch?v=DlmjlSeF4 ... re=related
O rany ! toż to ma więcej części niż oryginał
Dziś kolejne pięć godzin. Tylny most, belka przednia i tylna oraz wahacze wzdłużne gotowe. Dziś rónież zakupiłem farby do lakierowania nadwozia. Dach obowiązkowo biały. Nie jestem do końca zdecydowany co do koloru reszty. Mam farbę czerwoną jak na pudełku oraz dla odmiany - corsa gray (jasno błękitno szary).
Zrobiłem też pierwsze fotki:
Po rozpakowaniu pudełka zajmuje to mniej więcej tyle miejsca. Kilka torebek jest wypchanych po brzegi drobnymi elementami z metalu oraz aluminium.
wspomniane wcześniej skręcane bedloki. 80 małych wkręcików
Mechanizm różnicowy w środku. Oczywiście smar jest dołączony do zestawu. Uśmiejecie się ale jest blokada za pomocą wkręcanej śrubki.
Tutaj częściowo zmontowany most z łożyskowanymi półosiami
I gotowy przedni most
[/img]
Zrobiłem też pierwsze fotki:
Po rozpakowaniu pudełka zajmuje to mniej więcej tyle miejsca. Kilka torebek jest wypchanych po brzegi drobnymi elementami z metalu oraz aluminium.
wspomniane wcześniej skręcane bedloki. 80 małych wkręcików
Mechanizm różnicowy w środku. Oczywiście smar jest dołączony do zestawu. Uśmiejecie się ale jest blokada za pomocą wkręcanej śrubki.
Tutaj częściowo zmontowany most z łożyskowanymi półosiami
I gotowy przedni most
[/img]
Troszkę inny model ale bardzo fajnie widać jak pomaga kręcenie kołami w prawo i lewo w błocie. W realu czyli naszych dużych samochodach działa to podobnie.
http://pl.youtube.com/watch?v=kT9b-I0_9 ... re=related
http://pl.youtube.com/watch?v=kT9b-I0_9 ... re=related
Wzrost intensywności pracy w robocie spowodował małą przerwę w działaniach. Po dwóch godzinach składania gotowy jest reduktor z silnikiem. Przekładnia planetarna jak w wyciągarkach. Każdy wałek podwójnie łożyskowany. Musiałem nawet zrobić mimi praskę do wciśnięcia łożysk na główny wałek. Na koniec regulacja luzu zazębiania się koła napędowego silnika z kołami zębatymi reduktora i powinno chodzić. Wszystko nasmarowane specjalnym smarem dołączonym do zestawu. W wałach do włożenia były krzyżaki. Wcale nie dostarczono ich w całości jak widać to na zdjęciu
Reduktor w częściach
Reduktor już po złożenieu
Reduktor w częściach
Reduktor już po złożenieu
Rama z zamontowanymi mostami i jednostką napędową na gotowo wygląda tak. Rano coś mnie tknęło i zacząłem się zastanawiać nad zbyt małym wykrzyżem tylnego zawieszenia. Po chwili analizowania instrukcji oraz zdjęć na pudełku wykryłem błąd producenta. W ramie jest kilka otworów montażowych dla amortyzatorów. To one ograniczały skok zawieszenia. Na instrukcji, na różnych obrazkach są inaczej zamontowane. Ktoś się walnął. Poprzekładałem w inne miejsca według własnego rozumowania i jest super. Wykrzyż wzrósł o kilka centymetrów i praktycznie jest maksymalny jak dla tego modelu. Również po swojemu ustawiłem twardość amortyzatorów. Samochód słuzyć ma do trialu więc powinny byc miękkie. Pomogły by jeszcze miększe sprężyny ale to już na później.