Układ hamulcowy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Układ hamulcowy

Post autor: kylon »

Jako, że samochodów w Polsce jest co raz więcej. Zaczynaja do nas trafiać do warsztatu. Chyba najwiekszą bolączką starych samochodów oprócz balcharki jest nie działajacy poprawnie układ hamulcowy. Warto w takim samochodzie zregenerować zaciski hamulcowe, które często z racji wieku stoją. Jest to zacisk cztero tłoczkowy i zawsze któryś nie pracuje równomiernie. Podstawą równego hamowania jest ich idealna praca. Regeneracja polega na wypiaskowaniu zacisków, wymianie wszystkich tłoczków oraz gumek. Sam zacisk dodatkowo warto ocynkować. Koszt zrobienia tak jednego zacisku wacha się w granicach 550 PLN. Nie oszczędzajcie na tarczach i klockach. Po takiej operacji nowe klocki i tarcze hamulcowe to podstawa. Są dostępne zamienniki w rozsądnych cenach. My już na stanie trzymamy komplety do J4. Mam tak zrobiony układ hamulcowy w swoim samochodzie juz parę lat i zapomniałem o ściąganiu przy hamowaniu. Przy takiej operacji należy przjrzeć dokładnie wszystkie przewody. Sparciałe gumowe wymienić. To samo tyczy sie tyłu. Tłoczki, szczęki czy bebny to nie jest wielki wydatek. Pompa hamulcowa jest również dostępna w zamiennikach. Do tak zrobionego układu nie nalewamy starego płynu hamulcowego :wink:

Poniżej zdjęcie tak zregenerowanego zacisku w J4:
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... ery_69_p=2
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2008, 11:50 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Post autor: muzyczka »

A co z układem z hamulcami bębnowymi ?? Właśnie to mam, że ściąga cholera. Na zimnym jest ok, a po 1-2 godzinach jazdy się trochę równa.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Masz bębny z przodu i z tyłu? W bębnach też wszystko winno być jak w najlepszym stanie aby hamulce były skuteczne i samochód hamował równo. Cylinderki się mniej zapiekają jak tłoczki w zaciskach lecz przy jeździe w błocie szczęki są mniej odporne na błoto i syf. Wymagają dosyć częstej wymiany. Samoregulatory powinny być rozruszane i przesmarowane. Jesli wymienione są szczęki hamulcowe należy zwrócić uwagę na stan bębnów. Zły ich wymiar, owalizacja czy rysy wpływają ujemnie na hamowanie.

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Post autor: muzyczka »

Mam bębny z przodu i z tyłu i powoli mam ich już dość. Co tam konkretnie powinienem wymienić (oprócz płynu ;)) ? I ile to może kosztować.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Nie wiem co powinieneś wymienić bo ich nie widzę. Najczęściej w starym samochodzie jest to komplet czyli cylinderki, szczęki i bębny. Często do tego dochodzi popma hamulcowa. Wszystkie sekcje powinny działać tak samo a nie różnie w wyniku zużycia. Wymiana samych gumek w pompie czyli tzw. zestawu naprawczego daje krótkotrwałe efekty. To jest bardzo dobre rozwiązanie na wyprawie jak padnie pompa. Warto trzymać w samochodzie zestaw naprawczy. Kosztuje mało i nie zajmuje prawie miejsca.
Nie musisz kupować gratów w Toyocie. Większość części do układu hamulcowego jest dostępnych w zamiennikach.

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Post autor: muzyczka »

Mam problem z ręcznym. Odpiąłem linkę u góry, ale na wale nie wiem jak to rozmontować. Wygląda jakby była konieczność niestety odłączenia wału - czyli sporo roboty. Ręcznego praktycznie nie ma - jak go zregenerować ?

Czy jest możliwość zamiany bębnowych hamulców na tarcze ?

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

muzyczka pisze:Mam problem z ręcznym. Odpiąłem linkę u góry, ale na wale nie wiem jak to rozmontować. Wygląda jakby była konieczność niestety odłączenia wału - czyli sporo roboty. Ręcznego praktycznie nie ma - jak go zregenerować ?

Czy jest możliwość zamiany bębnowych hamulców na tarcze ?
W stanach akurat do '40 masz cala mase kitow do zamiany z bebnow na tarcze
:)

http://www.jtoutfitters.com/front-disc- ... -4429.html

http://www.cruiserparts.net/

To juz gorzej z dostepnoscia do naszych '70ek !!!

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Post autor: muzyczka »

Ja mam w szopie mosty z hamulcami tarczowymi i chciałbym te tarcze przełożyć na miejce bębnów u mnie w aucie. Da radę ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Wszystko da radę tylko taniej mosty z tarczami kupić. A nie myslałeś o jej sprzedaniu.

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Post autor: muzyczka »

Mam mosty razem z tarczami ale potyrane, nie wiem czy to dobry po mysł je zakładać. Da radę przełożyć same tarcze ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

A zaciski hamulcowe na drucik przywiążesz. NIE :!:
- piasty
- zwrotnice
- zaciski
- tarcze kotwiczne
i wiele wiele innych

Mosty potyrane czy tarcze w nich :?: Tarcze to 160 PLN kosztują.

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Post autor: muzyczka »

jak ożywić ręczny ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Wyczyścić, wymienić co potrzeba, wyregulować i tyle filozofii. Po wjechaniu w rzadkie błoto zacząć od początku :mrgreen:

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Post autor: muzyczka »

Układ hamulcowy sprawny w 100%. Jak ktoś się za to bierze to służę pomocą bo teraz już jestem mądry ...

Wątek chyba do zamknięcia

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Post autor: hashid »

Napisz chociaż kilka zdań dla potomnych na temat tego co zrobiłeś od maja do oficjalnego zamknięcia tematu - "sprawny w 100%... jestem mądry".
Wszak piszemy o zwalczaniu problemów, podziel się. :wink:

ODPOWIEDZ