Układ hamulcowy

Moderator: luk4s7

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Ak80 »

Dzięki

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: kylon »

Wszystko do zmiany włącznie z czopami piast i przegubami.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Ak80 »

Cześć,powoli zaczynam szukać hamulcow z J7 HD z modelu 96 jak napisał kolega wyżej.Czy międzyczasie można potwierdzić i będą pasować do BJ40 z 80r.
Gdzie szukać kompletu ? To się mosty haulców nazywa?
Dzięki

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: kylon »

Mam chyba zaciski do takiego samochodu nowe z demontażu z 10 lat temu.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Ak80 »

Cześć,to jestem wstępnie zainteresowany.Tylko nie wiem co jeszcze potrzebuję :roll:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Rokfor32 »

Uporządkujmy.

J4, w wersji na bębnach - ma z nowszymi systemami kompatybilną jedynie pochwę mostu. Ale - z ograniczeniem: dla J7 PRZED '90.

Nie ma możliwości założenia elementów zwrotnic (oraz samych zwrotnic) od modeli po "96. kule są po prostu większe.

Zatem - do J4 z bębnami pasują zwrotnice z J7 - ale przed '90. W ramach ugrade można jedynie zastosować późniejsze tarcze (wentylowane), oraz zaciski (z dwoma dużymi tłoczkami, wcześniejsze zaciski mają jeden tłoczek duży, i drugi mały. Klocki też są wtedy krótsze o 1 cm).

I, tak jak Kylon napisał - do wymiany jest wszystko, co jest dokręcone do pochwy mostu.

Adaptacja do setu w całości po '90 też jest możliwa - ale wymaga przespawania kul mostu - jeżeli ma zostać przekładnia 9,5" HD.

Można też do tematu podejść inaczej - czyli zastosować po prostu cały most z J7 HD po '96. Pasuje bolt on. tyle, że przednia przekładnia już nie będzie wtedy 9,5" - a klasyczna dla modeli LD, czyli 8" high pinion. (taka sama jak w J8).

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: kylon »

Mam dwa mosty od HZJ74 ;-) Tylko wtedy to już się robi czterdziestka z rozstawem 5x150 i mocowania do zmiany w przednim moście.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Ak80 »

Czyli z j7 przed 90r.jaki zestaw potrzebuję? Tak aby stare odkręcić,nowe założyć-bez większych kombinacji.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Rokfor32 »

To jest trochę bardziej skomplikowane.

Użyłem określenia "przed '90" - bo to co potrzebujesz (zwrotnice) można pozyskać z wesji LD (czyli LJ70 właśnie przed '90). Są dostępne, i względnie tanie. Natomiast wersje HD miały małe kule aż do '96. tyle, że to białe kruki, albo ceny z kosmosu.

Zatem - zwrotnice czy piasty - możesz pozyskać z wersji LD, przed"90. Ale wąsy zwrotnic (górne) - są potrzebne z wersji HD. Chyba że uda sie dopasować ori z J4 - ale pewności nie mam, bo w J4 są cieńsze szpilki czopów zwrotnic. A nie wiem jak ze stożkami do kasacji luzu.

Natomiast wąsy HD z J7 (oraz J6) - mają inne podejścia do końcówek drążków (spinającego zwrotnice, i łączącego z przekładnią. Inne stożki, i inne gwinty, tak że niewiele pasuje, i trzeba "ręcznie" poszukać właściwych końcówek, z odpowiednim gwintem - i odpowiednim stożkiem.

ODPOWIEDZ