Układ hamulcowy

Moderator: luk4s7

Skorupka
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2010, 17:04
Auto: BJ40
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Skorupka »

Ta pompa wygląda dokładnie tak
Załączniki
1_d6ac70fcab2a.jpg
1_d6ac70fcab2a.jpg (34,84 KiB) Przejrzano 9087 razy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: kylon »

Zgadza się tylko jest czarna (ta z IC). Na zdjęciu jest oryginalny Aisin.

Skorupka
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2010, 17:04
Auto: BJ40
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Skorupka »

Miałem to na myśli, że taką mam zamontowaną w swojej BJ40. Jest czarna i posiada napis Aisin.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: kylon »

Kolor nie ma znaczenia. Chodzi raczej o firmę. Taniocha z IC też jakiś czas podziała :wink: .

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Addams »

to u mnie Kylonowa ekipa przerabiała z przodu bębny na tarcze- powiem tak: absolutnie nie warto bawić się w regenerację bębnów, kupić kompletne zwrotnice z tarczami od LJ70 przed 90 rokiem (jakieś 500 zł), zestawy uszczelniające i naprawcze są takie same, przełożyć przykręcany wąs od drążka kierowniczego i hula jak trzeba. Jakość hamowania nieporównywalna, szczególnie w mokrym, nie ściąga, super poprostu. Pompa tak jak pisze Kylon daje radę bez kłopotów.
Dodam, że wcześniej zregenerowałem tłoczki i bębny orginalnymi zestawami toyotowymi- starczyło na chwilę, do pierwszego błotka... Potem hamowała jak chciała.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: tynio »

witam
Mam pytanko rozebrałem w fj40 cały układ hamulcowy nie zrobiłem żadnej dokumentacji bo przecież to banał:) a teraz jak składam mam wątpliwości:
do tyłu idą dwa kabelki do korektora hamowania, no trzy, ale jeden z korektora idzie do hamulców na tył, a dwa pozostałe idą do rozgałęźnika na przodzie i teraz pytanie czy te dwa maja znaczenie gdzie są wkręcone? to pierwsze pytanie
a drugie: czy te dwa kable z tylu idą w jedno miejsce czy jeden idzie do rozgałęziacza połączonego z przodem a drugi bezpośrednio do pompy?

poniżej poglądowe zdjęcie:
Załączniki
IMG_20190326_201407 (1).jpg
IMG_20190326_201407 (1).jpg (84,69 KiB) Przejrzano 7158 razy
IMG_20190326_201356.jpg
IMG_20190326_201356.jpg (79,14 KiB) Przejrzano 7158 razy
IMG_20190326_201422.jpg
IMG_20190326_201422.jpg (87,93 KiB) Przejrzano 7160 razy

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Ak80 »

Addams pisze:
26 cze 2010, 12:56
to u mnie Kylonowa ekipa przerabiała z przodu bębny na tarcze- powiem tak: absolutnie nie warto bawić się w regenerację bębnów, kupić kompletne zwrotnice z tarczami od LJ70 przed 90 rokiem (jakieś 500 zł), zestawy uszczelniające i naprawcze są takie same, przełożyć przykręcany wąs od drążka kierowniczego i hula jak trzeba. Jakość hamowania nieporównywalna, szczególnie w mokrym, nie ściąga, super poprostu. Pompa tak jak pisze Kylon daje radę bez kłopotów.
Dodam, że wcześniej zregenerowałem tłoczki i bębny orginalnymi zestawami toyotowymi- starczyło na chwilę, do pierwszego błotka... Potem hamowała jak chciała.
Podbijam temaz sprzed 10lat bo jest u mnie aktualny. Mam już powoli dosyć bębnowych hamulców. Ciągle tył się grzeje i blokuje koła. Czy faktycznie wystarczy kupić zestaw tarcz z zwrotnicami od j70 i będzie pasować do bj40 rok 80 p&p?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: kylon »

To że Ci się grzeje może być związane z tym że Twój mechanik się na nich uczy. Łatwo pomylić cylinderki prawe z lewymi itp. Potem regulacja gdzie nie zawsze wszystko jest ok bo bardziej zużyte szczęki itp. Nie do końca tak jest, że jedno do drugiego pasuje. Trzeba wiedzieć co poprzekładać. Są też tarcze zwykłe i wentylowane zatem i różne zaciski. Teraz zrobiliśmy dwie konwersje.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Ak80 »

U mnie wszystkie cylinderki były nie na tych kołach co trzeba. Po wymianie szczęk z przodu faktycznie przestały się grzać. Jutro jeszcze powalczą i zobaczymy co z tego będzie.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Ak80 »

Chyba sukces. Auto już ładnoe hamuje, nie blokuje kół ale jeszcze delikatnie po przejechaniu ok. 20km jedna felga jest delikatniej cieplejsza od drugiej. Czy w granicach tolerancji jest to dopuszczalne?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: sebastian44 »

Jeżeli są wątpliwości wypadałoby to sprawdzić na stacji diagnostycznej jaka jest różnica. Wydatek max 20 zł.

Można też przeprowadzić kontrole układu hamulcowego na podstawie metody Macajewa kiedy macamy felge i stwierdzamy "jest okej" albo "troche za ciepła" :mrgreen:

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Ak80 »

Gorące już nie są. Jedna na osi jest zimna a druga letnia dlatego pytam czy to jest dopuszczalne czy jeszcze trzeba regulować

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: sebastian44 »

Nie wiem sam sobie odpowiedz czy macanie jest wymiernym wyznacznikiem sprawności układu hamulcowego. Szczególnie kiedy polegamy na internetowej opinii randomowych ludzi z internetu którzy nawet nie widzieli auta.

U mnie w zupełnie innym aucie felgi są ciepłe. Na podobnym poziomie wszystkie 4. Ale Pan na przegladzie jakos nie chciał na podstawie tej informacji podbić przeglądu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: kylon »

Jako, że serwo ma związek z układem hamulcowym wrzucam tutaj rozważania na jego temat. Zrobiłem małe śledztwo i widzę dwa prawie identyczne serwa ale z innym rozstawem otworów montażowych pompy hamulcowej w poziomie. W pionie oba mają taki sam rozstaw. Co ciekawe mam 5 sztuk czterdziestek na placu i tylko w jednym przypadku jest inny rozstaw. Ciekaw jestem czy to wynika z zamiany od innego modelu czy z jakiegoś powodu była przejściówka. Otwory montażowe do nadwozia w obu przypadkach są takie same.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy

Post autor: Mirekk »

Może dlatego że jedna jest marki "Szkodone"

ODPOWIEDZ