Luzy na kierownicy

Moderator: luk4s7

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Luzy na kierownicy

Post autor: Ak80 »

Panowie jak sprawdzić czy w mojej j4 są za duże luzy na kierownicy? Jak jadę na wprost przy 60km/h skręcając ćwierć obrotu to zanim auto zareaguje mija sekunda.Nie powinien reagować od razu?
Druga sprawa że do tych ćwierć obrotu nic się nie dzieje,tzn.tak muszę reagować utrzymując się na pasie.
Kurcze nie wiem czy umiem to przekazać i wiecie o co mi chodzi :(

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Luzy na kierownicy

Post autor: sebastian44 »

Zacząłbym od przeglądu na dowolnej stacji diagnostycznej

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luzy na kierownicy

Post autor: kylon »

Albo pojechać w końcu kto ogarnia te auta. Luz na stożku sierżanta, luz na końcówkach drążka wzdłużnego, luz na przekładni, luz na reszcie końcówek kierowniczych, wywalone tuleje resorów itd….

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Luzy na kierownicy

Post autor: Heniu »

Kurtyna dzisiaj zaczyna się od szukania na YouTube

https://youtu.be/NwwiZ5iYA40

Powodzenia

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Luzy na kierownicy

Post autor: plum76 »

https://www.youtube.com/watch?v=ZTzwG1f ... muelBishop
Następny film to jak rozebrać i wymienić uszczelniacze.
paweł

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Luzy na kierownicy

Post autor: Ak80 »

Dzięki

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Luzy na kierownicy

Post autor: Ak80 »

Czyli max luzu to 4cm obrotu na kierze.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Luzy na kierownicy

Post autor: plum76 »

No tyle jest jak masz dobra przekładnie i nie ma luzów tam gdzie pisał Kylon.
Jak masz 5cm tez chyba bym nie płakał.

Ty piszesz o 1/4 obrotu. Kierownica ma średnice 42 cm co daje obwód ok 132cm, czyli ty masz luz na 33cm.
Czyli 8 razy więcej niż powinno byc.

Pisałem juz gdzieś, że jakby co mam przekładnie ze swojej.

Zacznij od diagnostyki organoleptycznej:
luz na końcówkach drążka wzdłużnego, luz na przekładni, luz na reszcie końcówek kierowniczych, wywalone tuleje resorów itd….
Złap za drożąek poprzeczny, tu masz filmik, niekoszerny ale lepsze to niż nic: https://www.youtube.com/watch?v=qcKU6-6 ... lboxVideos

Tu masz graty do tego https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... D/54#steps
Końcówki wymieni każdy mechanik. Regeneracja przekładni to ja znam 2 osoby co to zrobią w PL dobrze, jeżeli jest jeszcze co naprawiać. Tuleje resorów to prosta sprawa.

Ogólnie zaprzyjaźnij się z kimś kto ogarnia auta 4x4 w twojej okolicy.

Pocieszę cię, ze jak zrobisz to porządnie to nawet przy kołach 33x12,5 to masz spokój na kilka lat.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Luzy na kierownicy

Post autor: Ak80 »

Trochę przesadziłem. Luz jest taki że reakcja na kole jest od zera dopiero po 5cm.Reakcja,czyli coś się zaczyna dziać z kołami czyli widać ruch.W drugą stron3 od zera też jest 5cm czyli łącznie 10 co w odczuciu dawało mi ćwierć obrotu.Trochę przeszacowałem.
Tak czy tak podjadę sprawdzić te luzy

ODPOWIEDZ