Strona 4 z 11

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:12
autor: kylon
Ale ja po kamieniach nie umiem określić czy to pierdoła czy pół mostu. :wink:

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:16
autor: Ak80
A zakładając najgorsze? Jak z dostępnością tych części jest?

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:17
autor: kylon
Do czterdziestki jest ogarnialne raczej wszystko.

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:19
autor: Ak80
To zapytam kolejny raz🙂 zakładając że cały most do roboty to jakie to koszta?

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:22
autor: plum76
Kilka postów wcześniej pisałeś, ze samochód przeszedł przegląd.
Diagnosta nie zwrócił uwagi na "kamienie"?
Sam wjazd na kanał powinien zwrócić uwagę na dziwne dźwięki, a pewnie i luzy na wale.

Kosztów nie da sie pewne okreslić bez rozebrania mostu.
Ale orientacyjnie zsumuj pozycje z tych dwóch stron:
https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... %5B1%5D/20

część się powtarza więc uważaj.

Do tego hamulce: https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... D/69#steps

do tego półosie pewnie z 2kpln.

To najgorszy wariant. Zakładając, że sama pochwa mostu jest ok i nie wymaga prostowania lub spawania.

Paweł

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:23
autor: kylon
Nie wiem bo nigdy nie wymieniałem całego mostu ani wszystkich jego bebechów do czterdziestki. Nie ma to najmniejszego sensu. Najpierw się diagnozuje a potem ustala koszty części i robocizny. A może Ci strzeliła sprężynka od szczęki i na zakręcie trzeszczy ;-)

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:26
autor: plum76
jak sprężynka to tylko 13pln:
https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... %5B1%5D/69


Od razu wypadałoby pomalować most i wypiaskować to kolejne kilka stówek.
I zapytaj swojego mechanika czy na pewno umie naprawiać mosty, większość tych z ASO nawet się tego nie dotyka bo się boją. I nie daj się naciągnąć na proste naprawy bez regulacji luzów bo powyższe koszty będą x2.

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:30
autor: Ak80
10k. W najgorszym przypadku. Do tego trzeba wygrać w totka? Proszę Was...
Jeżdżę tym autem aby sprawdzić co wyjdzie i trzeba będzie robić.
Silnik, skrzynia i napędy chodzą jak pszczółka-wspaniale.auto pali na widok kluczyka.
Podoba mi się ten samochód i nie będzie mi szkoda w niego pakować kasy.
Oby tylko takie problemy na świecie były...
Dzięki
Pozdrawiam

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:39
autor: kylon
Totek to raczej w tym przypadku wróżenie z fusów ;-)
Czyli mam zgadnąć koszt naprawy po opisie kamieni w bagażniku ;-). Dlatego zapytałem czy znasz numery w Totka a nie czy wygrałeś w Totka ;-)

Re: Bj40 nowy projekt

: 02 gru 2020, 17:41
autor: Ak80
😉

Re: Bj40 nowy projekt

: 03 gru 2020, 09:40
autor: Ak80
Panowie czy temperatura oleju powinna być tak wysoko podczas jazdy mam jedną kreskę przed H
Spada nieznacznie na luzie
https://zapodaj.net/e27c9be7c6016.jpg.html

Re: Bj40 nowy projekt

: 03 gru 2020, 10:16
autor: stachu_l
A to na pewno jest temperatura?
Raczej dla oleju jest to wskaźnik ciśnienia i jak jest wysokie to OK a jak spada tylko nieznacznie na wolnych obrotach to jeszcze lepiej. Wszystko przy założeniu, że ten wskaźnik sensownie pokazuje ciśnienie. Jak są wątpliwości to warto by to sprawdzić manometrem.

Re: Bj40 nowy projekt

: 03 gru 2020, 10:24
autor: Ak80
Czyli w J40 nie ma wskaźnika temperatury oleju?
Bo rozumiem że ten TEMP to temperatura płynu w chłodnicy.

Re: Bj40 nowy projekt

: 03 gru 2020, 11:02
autor: stachu_l
TEMP to temperatura płynu chłodzącego ale najczęściej nie w chłodnicy a w bloku silnika. Jak dokładnie jest w J40 nie wiem ale nie wydaje mi się, że ktoś mierzy temperature na chłodnicy.
W normalnym wyposażeniu samochodu (osobowego czy tam innego do 3,5t) nie spotkałem wskaźnika temperatury oleju. Pewno w nowszych wersjach komputer silnika może mieć takie informacje ale do wyświetlania to trzeba coś dobudować.
Standardem jest wskaźnik ciśnienia oleju albo lampka kontrolna informująca o zbyt małym ciśnieniu.

Re: Bj40 nowy projekt

: 03 gru 2020, 11:08
autor: kylon
Pokazuję i objaśniam od lewej:
- OIL - ciśnienie oleju L - low (niskie) H - high (wysokie)
- FUEL - poziom paliwa E -empty (pusty) F - full (pełny)
- TEMP - temperatura płynu chłodniczego L -low (niska) H - high (wysoka)
- AMP - ładowanie akumulatora
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk