Bj40 nowy projekt

Moderator: luk4s7

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Cześć, z nowym projektem bj40 z 80roku będę miał z czasem wiele pytań :)
Nie mam otworów na zaczep do koła zapasowego. Albo uchwyt jest od innego auta albo ktoś zaszpachlował otwory. Czy mam wywiercić? Co prawda na klapie są jakieś zaślepione śruby ale ten uchwyt ni jak tam pasuje. Brakuje też zaczepu pod haczyk otwierania(ten na zderzaku) Kupię to gdzieś czy mam dorobić?
Potrzebuję też klosz tylnej prawej lampy i podsufitkę bo jest w kiepskim stanie.

https://zapodaj.net/b1806260b0517.jpg.html

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: plum76 »

Najpierw sprawdź czy masz jeszcze wzmocnienia w nadwoziu na to koło, zanim zaczniesz wiercić.
Koło możesz montować z lewej lub prawej. Rocznik 80 to już nowsza wersja czyli kwadratowa blacha nie rurki.


Otwory górne jak pamiętam musza być w nadwoziu a nie w nadbudówce. Jakby miały być te trzy to nie miałbyś koła zapasowego przy miękkim dachu.

Cześci szukaj u Kylona lub tutaj http://www.megastore4x4.pt/index.htm, to Portugalia jak pamietam.

Cżęści o które pytasz chyba sa dostępne: https://www.cityracerllc.com/search?q=carrier

paweł

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Dziękuję
Zapytam, może Kylon ma?
Co do mocowania uchwytu to będę musiał zrobić jakieś wzmocnienie od wewnątrz.
Zauważyłem że w rynience dachu woda nie jest nigdzie odprowadzana a jedyne miejsce skosu jest jakby zaślepione. Powinienem tam zrobić otwór?
https://zapodaj.net/dbe7b0bcc9679.jpg.html

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Mam też takie pytanie, biegi są tak dziwnie poukładane że z jedynki może wejść na wsteczny. Czy wtedy zepsułbym skrzynie gdyby przez przypadek weszło?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

Mocowanie koła:
Rurowe jest stosowane niezależnie od rocznika. Wszelkiego rodzaju mocowania do niego są dostępne. Pod blachą powinny być wzmocnienia. Jedno nad wewnętrznym błotnikiem a drugie w belce. Trzeba uważać z wierceniem otworów bo występują dwa rozmiary. Z węższym i szerszym rozstawem otworów. Dodatkowo często przy dokręcaniu potrafi pęknąć szpachla jak jest jej zbyt dużo.

Wsteczny:
Dlaczego miałbyś uszkodzić skrzynię? Wszystko się da ale raczej usłyszysz najpierw zgrzyt co automatycznie cofnie dalsze Twoje ruchy ;-). Do skrzyni wszystkie części są dostępne włącznie z kołami zębatymi.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Super. Dzięki

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Rokfor32 »

Ogólnie - skrzynie typu H5 to nie była najbardziej udana konstrukcja. Delikatnie ujmując.

Patent z dołożeniem piątego biegu do skrzyni czterobiegowej odbił się na tej konstrukcji czkawką - i dotyczy to wszystkiego ze skrzynią H55. Tak że - robiąc klasyka do podziwiania - znaczenie ma to mniejsze. Ale do jazdy - nie wiem, czy bym nie zastosował starszej H40. W trasie oczywiście brak piątki uwiera - ale technicznie te skrzynie były przynajmniej bezawaryjne.

Niby wszystkie graty do poprawnej naprawy H55 są ciągle dostępne. Ale to jest w zasadzie WSZYSTKO poza karterem skrzyni, i oznacza furmankę kasy.

Nie bronię oczywiście nikomu wydawać własnych pieniążków - niemniej warto mieć świadomość kosztów ... zanim się sakiewkę rozsupła ... :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Rokfor32 »

ps. Doczytałem kontekst, i wynika z niego, że kolega ma w tym BJ skrzynkę H40 (mowa o roczniku auta mnie zmyliła :wink: ). Tak że - nie psuć dobrego rozwiązania :wink:

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

👍

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

W miejscu radia mam dwa zegary. Jakaś dokładka. Po co to? Ważny detal? Wolałbym przyszłościowo zamontować radio tylko co z tym zrobić...
https://zapodaj.net/7a53546ce2daa.jpg.html

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kmiecio »

Temperatura cieczy i ciśnienie oleju. Te same wskazania masz pod oem prędkościomieżem. Skoro są tutaj zakładam że tam nie działają. Sprawdź to i będziesz wiedział.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Cześć, na desce rozdzielczej po prawej stronie mam dwa dodatkowe włączniki(zielony i czerwony) do czego mogą służyć? Po lewej pierwszy od góry też jest niezidentyfikowany jeszcze
https://zapodaj.net/864a60502d8d2.jpg.html

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Po wizycie blacharza który zajmie się moim bj, zapadła decyzja o kompleksowej odbudowie czyli rozebraniu do ostatniej śrubki, wypiaskowaniu ramy, blacharce elementów podłogi i tych które będą tego wymagały. Pomalowaniu całego auta w kolor z tabliczki czyli biały i poskładaniu wszystkiego w całość. Przy czym będę wymieniał na bierząco wszystkie elementy zużyte. Czas kompleksowej odbudowy ocenił na rok czasu😒przy czym nie będzie to jedyny pojazd którym ten warsztat będzie się zajmował. Jeśli chciałbym aby prace były ukierunkowane tylko na moim pojeździe to musiałbym sporo dopłacić.

Mimo że auto na pierwszy rzut oka wygląda na stan dobry, jest sprawne, jeżdżące i kompletne to odbudowa będzie i tak sporo kosztować wysiłku i kasy.

Plusem jest to że, auto trafi do dobrego blacharza który na codzień zajmuję się renowacją starszych pojazdów i lubią się nimi zajmować.
Mam termin za pół roku, przez ten czas chciałbym je zarejestrować na żółte tablice, zrobić mały przegląd, powymieniać oleje i trochę pojeździć.

Jak ktoś planuje wejść w projekt odbudowy podobnego bj40, to mając dobrą bazę, czyli auto kompletne, nie przegnite i sprawne techniczne, musi się przygotować na wsadzenie kolejnych 50tys. na doprowadzenie auta do stanu w którym nie będzie wstydził się pojechać na zlot samochodów klasycznych.
https://zapodaj.net/dfb16a73fb937.jpg.html

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: plum76 »

Załóż arkusz w xls aby liczyć koszty.
Ja po roku przestałem liczyć.
Jak chcesz się wyrobić w rok, to może zrób listę rzeczy, które będą potrzebne i powoli je magazynuj. Jak będziesz zamawiał na bieżąco, to obawiam się, że rok to za mało.
Nie znam nikogo, kto to zrobił w takim czasie.
Paweł

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Bardzo też liczę na Waszą pomoc. Od Kylona zamawiam powoli części. Jakoś to będzie.

ODPOWIEDZ