Bj40 nowy projekt

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

Ale ja po kamieniach nie umiem określić czy to pierdoła czy pół mostu. :wink:

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

A zakładając najgorsze? Jak z dostępnością tych części jest?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

Do czterdziestki jest ogarnialne raczej wszystko.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

To zapytam kolejny raz🙂 zakładając że cały most do roboty to jakie to koszta?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: plum76 »

Kilka postów wcześniej pisałeś, ze samochód przeszedł przegląd.
Diagnosta nie zwrócił uwagi na "kamienie"?
Sam wjazd na kanał powinien zwrócić uwagę na dziwne dźwięki, a pewnie i luzy na wale.

Kosztów nie da sie pewne okreslić bez rozebrania mostu.
Ale orientacyjnie zsumuj pozycje z tych dwóch stron:
https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... %5B1%5D/20

część się powtarza więc uważaj.

Do tego hamulce: https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... D/69#steps

do tego półosie pewnie z 2kpln.

To najgorszy wariant. Zakładając, że sama pochwa mostu jest ok i nie wymaga prostowania lub spawania.

Paweł

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

Nie wiem bo nigdy nie wymieniałem całego mostu ani wszystkich jego bebechów do czterdziestki. Nie ma to najmniejszego sensu. Najpierw się diagnozuje a potem ustala koszty części i robocizny. A może Ci strzeliła sprężynka od szczęki i na zakręcie trzeszczy ;-)

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: plum76 »

jak sprężynka to tylko 13pln:
https://www.wyprawa4x4.pl/product/list/ ... %5B1%5D/69


Od razu wypadałoby pomalować most i wypiaskować to kolejne kilka stówek.
I zapytaj swojego mechanika czy na pewno umie naprawiać mosty, większość tych z ASO nawet się tego nie dotyka bo się boją. I nie daj się naciągnąć na proste naprawy bez regulacji luzów bo powyższe koszty będą x2.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

10k. W najgorszym przypadku. Do tego trzeba wygrać w totka? Proszę Was...
Jeżdżę tym autem aby sprawdzić co wyjdzie i trzeba będzie robić.
Silnik, skrzynia i napędy chodzą jak pszczółka-wspaniale.auto pali na widok kluczyka.
Podoba mi się ten samochód i nie będzie mi szkoda w niego pakować kasy.
Oby tylko takie problemy na świecie były...
Dzięki
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

Totek to raczej w tym przypadku wróżenie z fusów ;-)
Czyli mam zgadnąć koszt naprawy po opisie kamieni w bagażniku ;-). Dlatego zapytałem czy znasz numery w Totka a nie czy wygrałeś w Totka ;-)

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

😉

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Panowie czy temperatura oleju powinna być tak wysoko podczas jazdy mam jedną kreskę przed H
Spada nieznacznie na luzie
https://zapodaj.net/e27c9be7c6016.jpg.html

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: stachu_l »

A to na pewno jest temperatura?
Raczej dla oleju jest to wskaźnik ciśnienia i jak jest wysokie to OK a jak spada tylko nieznacznie na wolnych obrotach to jeszcze lepiej. Wszystko przy założeniu, że ten wskaźnik sensownie pokazuje ciśnienie. Jak są wątpliwości to warto by to sprawdzić manometrem.

Ak80
Posty: 560
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Czyli w J40 nie ma wskaźnika temperatury oleju?
Bo rozumiem że ten TEMP to temperatura płynu w chłodnicy.

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: stachu_l »

TEMP to temperatura płynu chłodzącego ale najczęściej nie w chłodnicy a w bloku silnika. Jak dokładnie jest w J40 nie wiem ale nie wydaje mi się, że ktoś mierzy temperature na chłodnicy.
W normalnym wyposażeniu samochodu (osobowego czy tam innego do 3,5t) nie spotkałem wskaźnika temperatury oleju. Pewno w nowszych wersjach komputer silnika może mieć takie informacje ale do wyświetlania to trzeba coś dobudować.
Standardem jest wskaźnik ciśnienia oleju albo lampka kontrolna informująca o zbyt małym ciśnieniu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

Pokazuję i objaśniam od lewej:
- OIL - ciśnienie oleju L - low (niskie) H - high (wysokie)
- FUEL - poziom paliwa E -empty (pusty) F - full (pełny)
- TEMP - temperatura płynu chłodniczego L -low (niska) H - high (wysoka)
- AMP - ładowanie akumulatora
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 03 gru 2020, 11:14 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ