J4 - jak atakuje ją korozja
: 13 lut 2015, 12:11
No dobrze. obiecałem, że coś napiszę to należy się z tego wywiązać. Ostatnio na forum padło pytanie gdzie najczęściej rdzewieją czterdziestki. Otóż właściwie wszędzie ale są faktycznie miejsca stałe i typowe dla tego modelu. Chcąc odbudować sobie auto najlepiej poszukać egzemplarza w którym nie była już robiona blacharka. Niestety takich aut jest bardzo mało. Dla blacharza lepsze jest auto całkowicie pognite niż takie z milionem łatek.
Poniżej jest pierwsza część fotek typowej korozji w czterdziestkach. Czyli tylna części pojazdu widziana od spodu. W kolejnych odsłonach tematu zajmiemy się podłogą i wnętrzem.
Bardzo często rdza wchodzi w krawędź pomiędzy przednią kastą oraz poszycie zewnętrzne pod drzwiami.
Widać to bardzo dokładnie również od środka w okolicach słupka drzwiowego.
Mocowania stopni. Same stopnie bez dziur to mega rzadkość i niezły rarytas wśród znających temat.
Tylna belka zazwyczaj nie istnieje. Albo jest już łatana w momencie naprawy podłogi a i tak od spodu najczęściej to sito. poduszki zazwyczaj wpadają do środka. Dokładnie taka sama sytuacja jest z tylnym odcinkiem ramy. belka ramy oraz oba końce ramy bardzo często podlegają wymianie.
Pod podłogą pojazdu idą belki na których oparte jest nadwozie na ramie. Belki te zazwyczaj wymagają odbudowy w miejscu podparcia i styku poduszek. Większość czterdziestek, które miałem okazję oglądać miały spore ubytki w tym miejscu i wymagały odbudowy belek. Na szczęście nie jest to skomplikowane ale trzeba nadwozie całkowicie zdemontować z ramy.
Poniżej jest pierwsza część fotek typowej korozji w czterdziestkach. Czyli tylna części pojazdu widziana od spodu. W kolejnych odsłonach tematu zajmiemy się podłogą i wnętrzem.
Bardzo często rdza wchodzi w krawędź pomiędzy przednią kastą oraz poszycie zewnętrzne pod drzwiami.
Widać to bardzo dokładnie również od środka w okolicach słupka drzwiowego.
Mocowania stopni. Same stopnie bez dziur to mega rzadkość i niezły rarytas wśród znających temat.
Tylna belka zazwyczaj nie istnieje. Albo jest już łatana w momencie naprawy podłogi a i tak od spodu najczęściej to sito. poduszki zazwyczaj wpadają do środka. Dokładnie taka sama sytuacja jest z tylnym odcinkiem ramy. belka ramy oraz oba końce ramy bardzo często podlegają wymianie.
Pod podłogą pojazdu idą belki na których oparte jest nadwozie na ramie. Belki te zazwyczaj wymagają odbudowy w miejscu podparcia i styku poduszek. Większość czterdziestek, które miałem okazję oglądać miały spore ubytki w tym miejscu i wymagały odbudowy belek. Na szczęście nie jest to skomplikowane ale trzeba nadwozie całkowicie zdemontować z ramy.