Układ wtryskowy BJ40 - gdzie może łapać powietrze

Moderator: luk4s7

miesisty
Posty: 65
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Układ wtryskowy BJ40 - gdzie może łapać powietrze

Post autor: miesisty »

Dobry wieczór.
Mój BJ40 1978 ma ten przykry zwyczaj że się zapowietrza. Na spokojnie wymieniłem wszystkie przewody (prawie to znaczy takie co to z normaliów idzie dobrać) wszystkie uszczelki, pompkę do odpowietrzania bo ciekła, wyjąłem zbiornik, poczyścilem i lipa.
Odpalam jedzie, choć jakby miał mało mocy. Czasem sobie nie radzi wcale, jakby pompa nie podawała wystarczająco paliwa. A na gorącym jak stanąłem dolać paliwa, to zapalił i za 50 metrów kapota, stanął. Odpowietrzanie, sporo piany. I jak już ruszył to znowu jedzie.
W garażu gorący, po paru minutach nie pali. Zapowietrzony.
Wycieków brak jak pisałem gumowe przewody, podkładki opaski, filtr paliwa przejrzane lub wymienione .
Jest jakaś muka że np. pompa zasilająca to czy tamto? Albo inny patent?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8895
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Układ wtryskowy BJ40 - gdzie może łapać powietrze

Post autor: Rokfor32 »

Pompa wstępna jest zintegrowana z główną - acz jest na zewnątrz (czyli to ta sama co ręczna). Mogą nie działać poprawnie zaworki zwrotne.

miesisty
Posty: 65
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Układ wtryskowy BJ40 - gdzie może łapać powietrze

Post autor: miesisty »

Pompę też rozgrzebałem. Nic podgrzanego przy zawoekach nie widać. Czy tłumaczyło by to powietrze w układzie? Po 6 minutach postoju?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8895
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Układ wtryskowy BJ40 - gdzie może łapać powietrze

Post autor: Rokfor32 »

Różnie. Z awarią wtryskiwaczy włącznie.

J4 we wczesnych wersjach miała skopany system przelewu paliwa (odprowadzania przecieków). Przecieki nie wracały do zbiornika - a zaraz przed pompę. Wówczas, jeżeli wtryskiwacz przepuszczał, to potrafił przepuścić gazy spalinowe, które się dostawały do części przelewowej, i zamiast trafić do zbiornika paliwa (i ulec odseparowaniu od paliwa) - szły od razu przed pompę.

Zobacz czy masz ze zbiornika jeden, czy dwa przewody paliwowe. Jeżeli masz wersję na pojedynczym przewodzie - to warto to przerobić na układ podwójny. A tak czy siak sprawdzić wtryskiwacze czy się poprawnie zamykają (trzymają ciśnienie zamknięcia).

miesisty
Posty: 65
Rejestracja: 27 lut 2016, 19:26
Auto: BJ40 1979 rok
Kontakt:

Re: Układ wtryskowy BJ40 - gdzie może łapać powietrze

Post autor: miesisty »

Jest jak mówisz, nadmiar wraca do pompy paliwa.
Więc jeszcze pytania dodatkowe.
Pompa paliwa jest łatwo kupowalna? Gdzie? Milony dolców? Bym ją jednak zmienił.
Drugi króciec do zbiornika na powrót paliwa. Trzeba spawać czy jest łatwiejszy sposób? Jaki?
Końcówki wtrysków, podkładki gdzie kupić?
MMA

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8895
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Układ wtryskowy BJ40 - gdzie może łapać powietrze

Post autor: Rokfor32 »

Toyota sama się wyleczyła z tego rozwiązania (powrót przelewu przed pompę) jeszcze w modelu J4 (końcówka produkcji). Oraz we wszystkich późniejszych modelach. Tak że - raczej bym to tak rozwiązał - raz i święty spokój.

ODPOWIEDZ