Bj40 nowy projekt

Moderator: luk4s7

Ak80
Posty: 543
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Teraz chyba tą skrzynie dam do pomalowania

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17975
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

Korpus, dekiel i dzwon powinien być polakierowany na czarno (żeliwo). Wszystkie śruby - żółty ocynk. Podobnie tylny dekiel reduktora i mocowania. Zama obudowa reduktora to aluminium. W tej sytuacji malowałbym całość jak jest bo wszystkie śruby i metalowe części masz gołe. Rdza w 5 minut. No i co z uszczelniaczami? Jak jechał po nich szkiełkiem to raczej do wymiany.

Ak80
Posty: 543
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Zanim ją dałem do szkiełkowania,była u speca od skrzyń ale nie chciał naciągać na robotę bo była tylko brudna i nie cieknąca.
Teraz nie będę jej na siłę uszczelniał ,jak szkiełkowanie uszkodziło uszczelki i będzie ciekło to się wyciągnie:)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8272
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Rokfor32 »

No ale skrzynia H40 czy H55 dla j4 to jednak nie tylko aluminium - karter skrzyni i dzwon (przynajmniej dla FJ40) są żeliwne - więc i tak wymagają lakierowania - no chyba że ma się to pokryć naturalną warstwą tlenku. jeżeli jednak ma być lakierowane - to jednak lepiej użyć normalnego ścierniwa ostrokrawędziowego (do elementów żeliwnych) - bo znacznie lepiej rozwija powierzchnię i przyczepność pod lakier.

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 557
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kmiecio »

Jak zacznie jeździć to i tak ruda i tlenek złapie. Nie ma co się onanizowac no chyba że na wystawę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17975
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

Rokfor32 pisze:
15 gru 2023, 18:53
No ale skrzynia H40 czy H55 dla j4 to jednak nie tylko aluminium - karter skrzyni i dzwon (przynajmniej dla FJ40) są żeliwne - więc i tak wymagają lakierowania - no chyba że ma się to pokryć naturalną warstwą tlenku. jeżeli jednak ma być lakierowane - to jednak lepiej użyć normalnego ścierniwa ostrokrawędziowego (do elementów żeliwnych) - bo znacznie lepiej rozwija powierzchnię i przyczepność pod lakier.
Przeca napisałem co jest z żeliwa ;-)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17975
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

kmiecio pisze:
15 gru 2023, 19:08
Jak zacznie jeździć to i tak ruda i tlenek złapie. Nie ma co się onanizowac no chyba że na wystawę.
Dlatego trzeba polakierować całość jak w ciężarówkach.

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 557
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kmiecio »

Jedyna opcja, aby rozwiązanie było trwale to lakier całości, ale jak będzie eksploatowane to i tak nie uniknie nieuniknionego. Ładny będzie tylko wtedy kiedy większość swego bytu spędzi na dywaniku.

Ak80
Posty: 543
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17975
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: kylon »

No tak. Lakier w sprayu i tropikalne złoto to musi być pełen sukces.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1958
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Jake »

Tropikalne zloto! HAHAH! To nie moze sie nie udac!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8272
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Rokfor32 »

Ja takie graty lakieruje Interplusem. Jedyne co mi się sensownie sprawdza w przypadku żeliwa (przy czym min. dwie warstwy). Ma to niestety wadę - to lakier grubopowłokowy, więc w razie uderzeń łatwo o odpryski.

Alu najsensowniej jest poddać anodowaniu - przy czym to też nie tak prosto. To nie jest czysty metal, tylko stop (zwykle z krzemem, jako głównym dodatkiem, ale zwykle też nie tylko z krzemem) - a nie wszystkie stopu aluminium sensownie poddają sie anodowaniu antykorozyjnemu (nie mylić z dekoracyjnym). Żeby powłoka anodowa była realnie antykorozyjna - musi wyjść szczelna (nieporowata). Czy się taka sztuka uda w przypadku starych toyotowych odlewów - można sprawdzić jedynie doświadczalnie.

Można też (dla elementów alu) temat po prostu olać. Po szkiełkowaniu zostawić - samo się spatynuje, i tak długo, jak auto solanki nie zobaczy - będzie wyglądać ładnie. A w przypadku obawy o solankę - zawsze można zlać podwozie Crownem czy podobnym preparatem.

Ak80
Posty: 543
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Bj40 nowy projekt

Post autor: Ak80 »

Loża szyderców 8)

ODPOWIEDZ