Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
njet
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2019, 16:43
Auto: BJ42

Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: njet »

1983 B3 BJ42 4x bębny

Mój regulator siły hamowania cieknie i szukam zastępczego lub zestawu naprawczego. Kmiecio mi mówi że może u Bielaka, ale nie mają już. Toyota nie produkuje.

Jakie mam opcje? Ktoś ma na stanie albo czego mogę użyć w zamian?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 1805
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: plum76 »

hej

Są regulowane do kupienia z pokręłem.
JA swój zdemontowałem bo mam tarcze. Zakładam, że mowa o tym na tyle. Po 30 latach mało który egzemplarz będzie w stanie akceptowalnym.


https://allegro.pl/oferta/korektor-sily ... FEQAvD_BwE

Awatar użytkownika
njet
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2019, 16:43
Auto: BJ42

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: njet »

Ok interesujące. I to działa podczas jazdy dobrze?
Bo jeśli dobrze wyczytałem i rozumiem sposób dzialania to siła hamowania tylnej osi się zmienia kiedy os się odciąża podczas hamowania.

A czy mógłbym użyć regulatora z innego auta czy one są jakoś "kalibrowane" pod konkretny model?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 1805
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: plum76 »

https://www.toyotaguru.us/land-cruiser- ... valve.html
no niby masz rację.


Ale zawsze można nowsze https://forum.ih8mud.com/threads/fj40-4 ... ke.974097/
tu masz tylko na tylnej osi https://forum.ih8mud.com/threads/adjust ... ve.689705/

Czy działa? To ustawiasz raz i juz.

Alternatywa to przejść na tarcze, wtedy piszą aby tylny korektor wywalić. Odpowiednia wielkość tarczy i zacisku robi to samo.
Zapytaj Kmiecia jeszcze, on zna się dużo lepiej.

paweł

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 16564
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: kylon »

Możesz sobie zastosować regulator siły hamowania z J8 czy J9. Kwestia zmiany pręta i ewentualnie uchwytu. Gwinty i średnice są te same.

Awatar użytkownika
njet
Posty: 11
Rejestracja: 14 wrz 2019, 16:43
Auto: BJ42

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: njet »

Dzięki wszystkim, będę informował na czym się skończy.

DJ Hil-Lj70
Posty: 480
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

kylon pisze:
11 sie 2020, 17:47
Możesz sobie zastosować regulator siły hamowania z J8 czy J9. Kwestia zmiany pręta i ewentualnie uchwytu. Gwinty i średnice są te same.
A do LJ 70 tez będzie pasował z 90tki?

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 501
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.0V6 1991r.
Isuzu Trooper 3.1D 1997r.
Kontakt:

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: Jake »

njet pisze:
11 sie 2020, 08:22
I to działa podczas jazdy dobrze?
Bo jeśli dobrze wyczytałem i rozumiem sposób dzialania to siła hamowania tylnej osi się zmienia kiedy os się odciąża podczas hamowania.
Tez sie nad tym zastanawialem, duzo osob pisze po forach ze wywalaja korektor calkiem (czego sobie nie wyobrazam) albo zakladaja taki z regulacja manualna za pomoca sruby, tylko tracimy dostosowywanie sily hamowania do stopnia zaladowania tylu...

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 324
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: aadamuss »

Pytanie czy te korektory działają? Pamiętam problemy w jakiejś renówce , że żyło to swoim życiem :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
zombi
Posty: 554
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)

Post autor: zombi »

Jake pisze:
13 sie 2020, 12:26
.... tylko tracimy dostosowywanie sily hamowania do stopnia zaladowania tylu...
tracimy jeszcze jedna funkcjonalność. Gdy ulegnie awarii przednia linia hamulcowa, korektor przestaje działać i tylne heble zaczynają pracować niezależnie od obciążenia. Przy manualnym ustawieniu redukcji to jak pada pierwsza linia tył dalej jest słabiutki :?

ODPOWIEDZ