Strona 2 z 2

Re: LC dla landroverowca

: 03 gru 2019, 09:53
autor: sebastian44
Ja sobie sciągam mape offline tuż przed wyjazdem i tyle.

Re: LC dla landroverowca

: 03 gru 2019, 09:58
autor: PblO
Przeczytaj co napisał Lukasz powyżej, a zrozumiesz jak pokonać Szwajcarię bez kosztów, nawet jeżeli na codzień używa się nawigacji online.
Do przejazdu prze kraje nie UE, trzeba się po prostu przygotować - to nie jest trudne.
Posiadanie wbudowanej nawigacji to napewno wygodniejsze i "eleganckie" rozwiązanie, jednak tablet, jeżeli chodzi o "wolność wyboru", jest absolutnie bezkonkurencyjny, osobiście używam tabletu łapiącego satelity GPS i GLONASS, dzięki temu ani zabudowany teren ani gęsty las mu nie straszne, jedyne miejsce gdzie gubi zasięg to wspomniany tunel.
Jeżeli jeździsz tylko po Europie to wbudowana nawigacja jest wystarczająca, ale np Rosja to Yandex, Azja Open Street Maps, a w Europie moim zdaniem IGO i mapy od dostawców lokalnych są najlepsze, nawigacja poza asfaltem też jest nie bez znaczenia.

Re: LC dla landroverowca

: 03 gru 2019, 10:11
autor: aadamuss
Tablet masz z kartą czy bez?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Re: LC dla landroverowca

: 03 gru 2019, 10:15
autor: PblO
Jeśli chodzi o SIM to bez, jeżeli o SD to z

Re: LC dla landroverowca

: 03 gru 2019, 10:21
autor: stachu_l
Nie jestem z pokolenia gimnazjalnego i choć w programie nie było czytania ze zrozumieniem to normalnie tak każdy nauczyciel tak rozumiał polecenie "na następna lekcję przeczytajcie".
Doskonale rozumiem jak przejechać Szwajcarię w wersji off-line zakładając, że nawigacja pozwala na wcześniejsze załadowanie map.
Rozumiem, że nigdy niczego nie zapominasz albo nasz listy czynności jak w samolocie i wtedy nie dasz się złapać na roaming danych.
Powiem nawet tak - jeżeli czynność jest prosta (jak załadowanie map) to jest najlepszym kandydatem do zapomnienia - zobacz ile prostych, oczywistych, rzeczy zapomniano lekceważąc listę kontrolną - historie wypadków lotniczych.
Ja nie mam świateł dziennych i mam nawyk włączania świateł mijania zaraz po uruchomieniu silnika. Dziś po uruchomieniu silnika skrobałem szyby i potem ruszyłem bez świateł, ktoś życzliwy zamrugał i nagłe olśnienie.
Podobnie bez automatyki będzie z tym roamingiem.
Ja tam jestem przygotowany na przejazdy off-line - gdzieś w bagażniku jeździ papierowy atlas drogowy - Polska + zgrubnie Europa :-)

Re: LC dla landroverowca

: 03 gru 2019, 10:56
autor: aadamuss
Plany planami ale czasem się coś zmienia w trakcie jazdy. W nawigacji na moto nie miałem Francji bo zakładałem, że tam nigdy nie pojadę a w trakcie trasy okazało się, że jeździmy po Francji :-) wszystkie trasy nawigacja tyczyła przez Paryż :-)


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Re: LC dla landroverowca

: 03 gru 2019, 11:10
autor: luk4s7
Aby się uchronić przed niespodziewanymi opłatami roamingowymi można ustalić limit wydatków u swojego operatora.

Tutaj info od Tmobile na przykład:

Ustawienie limitu wydatków
Klienci mogą kontrolować wydatki na transmisję danych w roamingu na całym świecie. Każdy Klient ma ustawioną domyślną kwotę limitu w kwocie obliczonej zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (WE) nr 544/2009 i kolejnymi nowelizacjami, stanowiącej równowartość 50 EURO. Aktualna kwota limitu to 254 zł z VAT.

Do kwoty limitu nie zaliczają się MMS-y oraz transmisja danych wykorzystywana w taryfach telemetrycznych.

W dowolnym momencie Klient może samodzielnie zmienić limit, wysyłając SMS pod numer 80150 o treści LIMIT X, gdzie X oznacza kwotę limitu wyrażoną w zł. Minimalna kwota limitu to 10 zł. Maksymalnej kwoty limitu nie ma. Limit można również aktywować, logując się na
http://www.t-mobile.pl w sekcji „Zarządzaj swoim kontem" lub kontaktując się z Biurem Obsługi Abonenta lub Opiekunem Biznesowym.

Przy wykorzystaniu 80% kwoty limitu, Klient zostanie poinformowany o zbliżającym się wyczerpaniu limitu, jak również o możliwości jego zwiększenia.

Re: Nawigacja Toyoty kontra nawigacje online

: 03 gru 2019, 12:11
autor: PblO
No i to właśnie mam ustawione, więc zapominalstwo w moim przypadku nie ma znaczenia :wink:
Ze wszystkich moich podróży, najdroższą była po Turcji, gdzie nie przez zapomnienie, ale z pełną premedytacją osiągnąłem limit 50€, co w konsekwencji spowodowało zablokowanie dostępu do netu.
Zdaje mi się, że roaming w Europie, nawet poza UE to w dzisiejszych czasach nieistotny problem, we wszystkich "cywilizowanych" krajach na stacjach benzynowych, restauracjach a nawet na myjniach, jest WIFi - inna opcja z której ja korzystam w tych bardziej "dzikich" to tel. na 2 sim i zakup lokalnych kart pre-paid, a razie potrzeby hot-spot i aktualizacja map na tablecie.

Mam małe doświadczenie z nawigacjami fabrycznymi, a z nowymi wcale... da się tam wgrać GPXa, lub wcześniej utworzonego tracka w innej formie?

Re: Nawigacja Toyoty kontra nawigacje online

: 03 gru 2019, 12:34
autor: stachu_l
OK PblO - czyli jednak nawigacja off-line z aktualizacja on-line na życzenie w miejscach gdzie jest darmowy/tani dostęp do WiFi.
Zapominalstwo może kosztować do wartości ustawionego limitu co można uznać z brak konsekwencji - wydatek bez znaczenia.

Re: Nawigacja Toyoty kontra nawigacje online

: 05 gru 2019, 12:38
autor: PblO
Niemalże... miałem na myśli to, że w 21 wieku nawigacja online, nie jest problemem nawet w Szwajcarii, a wysoki rachunek, może się przytrafić tylko na własne życzenie, ponieważ trzeba osobiście wyłączyć u operatora domyślny limit i de facto, używać nawigacji offline z włączoną opcją aktualizacji przez sieć GSM. Będąc zapominalskim, jest większa szansa na wysoki rachunek z nawigacją offline niż online. Jadąc do Szwajcarii wie się wcześniej, że się jedzie, więc jeżeli 50€ za dużo, można zmienić limit na 10zł... no chyba, że się o tym wszystkim zapomni, poza wyłączeniem limitu :mrgreen:

Na codzień używam navi online, jednak nigdy w dalekich podróżach, planowanie trasy zajmuje mi zazwyczaj kilka tygodni, zawsze jestem przygotowany, łącznie z aktualnymi mapami od kilku dostawców na dwóch urządzeniach.
Oczywiście, zgadzam się z Tobą "nawigacja off-line z aktualizacja on-line na życzenie w miejscach gdzie jest darmowy/tani dostęp do WiFi" to najlepsze rozwiązanie na kraje poza UE.
Nie demonizowałbym jednak systemów online, ponieważ nawigacje online, pobierają bardzo niewiele danych i wcale nie zapisują całej mapy, jeśli sobie tego nie zażyczysz.

Wracając do wbudowanej navi; miałem kiedyś auto z fabrycznym urządzeniem, było to coś od Magneti Marelli i tam teoretycznie nie dało się nic wgrać, jednak mądrzy ludzie z internetu stworzyli programik, dzięki któremu można było zapisać po USB nawet liczące kilka tysięcy kilometrów tracki - niby fajne, ale i tak mało użyteczne, bo mapy miały dobre pokrycie tylko w Europie zachodniej.
Być może jest jakiś sposób na toyotową, ale TomTom to chyba też raczej mapy bardziej na Europę, tą bardziej zachodnią.
Mam w IGO kilka map do wyboru TomTom, Navtec, te drugie moim zdaniem dużo lepsze, mapy od dostawców lokalnych najlepsze z ogromną ilością POI.

Jak to powiadają, jeden woli córkę a drugi teściową ;)