Ściąga w prawo j12 opony?

Moderator: luk4s7

Gość

Ściąga w prawo j12 opony?

Post autor: Gość »

Witam. Mam dość świeży nabytek LC 120 i przy jeździe na wprost ewidentnie ściąga w prawo z różną intensywnością , raczej bez związku z hamowaniem czy przyspieszaniem. Pytanie : czy to może być wina opon? - auto bezwypadkowe, geometria była ustawiana w ASO, opony to jeszcze oryginalne(auto z 2007 ale ma przebieg 43000). Zrobiłem mały test i obniżyłem powietrze w kołach po lewej do 1.8 a po prawej dałem 2.2 i na 150 kilometrach niewielka różnica w jeździe też niby słabiej ale jednak ściąga w prawo. Ma ktoś pomysł? Poprzednio byłem szczęśliwym użytkownikiem grand Vitary XL - szła jak burza prosto, miałem nowe Pajero 2010r, tu juz po 200 km przebiegu 2 razy geometrię ustawiali ale ustawili i jakoś szedł. Ma ktoś radę czy pomysł?

Drugie pytanie bo w wątkach się nie natknąłem mam na słupku naklejke i widzę że mogą być też opony 225/70/17 - poprawcie mniej jeśli się mylę bo w instrukcji nic nie pisze.

Dzieki z góry za pomoc/chęci pomocy. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Transporter
Posty: 141
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Ściąga w prawo j12 opony?

Post autor: Transporter »

Również mam taka naklejkę, może to na inne rynki było takie ogumienie. Trudno mi powiedzieć

Co do ściągania, ja spróbowałbym przełożyć koła tylne na przód żeby zweryfikować teorię o winie opon

Gość

Re: Ściąga w prawo j12 opony?

Post autor: Gość »

Mam zamiar po przekatnej koła zamienić i jakby nie były kierunkowe a pewnie są to by mozna oponki o 180 stopni.

Gość

Re: Ściąga w prawo j12 opony?

Post autor: Gość »

Raczej nie opony bo po przekładce ściąga nadal. Jeszcze spróbuję zimówki założyć jak zakupie drugi komplet felg i wtedy zamykam wątek jak nikt nic nie wymyśli.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ściąga w prawo j12 opony?

Post autor: Rokfor32 »

Sprawdź hamulce. Prawdopodobnie masz zapieczony prawy zacisk - jest to najczęstsza przyczyna ściągania auta.

Jeżeli zacisk masz w porządku - to znaczy że masz spapraną geometrię. Jedź na warsztat, który się zajmuje terenówkami, bo zwykłe stacje diagnostyczne nie robią poprawnie geometri toyot - (przyzwyczajenie z osobówek, że kątów zwrotnic się nie ustawia - a czasem się po prostu nie udaje ze względu na zapieczone regulatory). Bo ściąganie na jedną stronę to niesymetryczne kąty wyprzedzenia zwrotnic, a nie zbieżność.

Tyle, że geometria się nie przestawia sama - więc jeżeli jest popaprana, to teoria o bezwypadkowości robi się podejrzana ... :mrgreen:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Ściąga w prawo j12 opony?

Post autor: MaxLux »

Wystarczy raz na faji wjechac przy skreconych kolach w kraweznik (bo to przeciez tenenófka)i takie cuda zostaja w aucie na lata

Gość

Re: Ściąga w prawo j12 opony?

Post autor: Gość »

Dzieki za sugestię Rokfor32 ale nie przeczytałeś chyba mojego posta na samej górze - odebrałem pajero 2010 rocznik z "zerowym" przebiegiem i zaczął ściągać chyba nawet nie od razu tylko po 200 czy coś kilometrach wiec nie koniecznie jednak wypadkowość musi być do tego ściągania i złej geometrii ale to tak powszedni proceder ściąganie autozłomu że zawsze jest to podejrzenie, moje auto to salon Polska ale to marna pociecha. Dzieki, wydawalo mi się że minimalnie tylne prawe koło jest cieplejsze ale to subtelna różnica wieć trudno powiedzieć żeby to hamulec? - nie znam się na tym, dawno dawno temu jak miałem Poloneza to tam sie aż guma jarała jak się tłoczek zapiekł. No i niespecjalnie ściąga przy hamowaniu? Trudny temat. W piątek albo sobotę jade kupić felgi i założe zimówki zobaczymy jak ściąga.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ściąga w prawo j12 opony?

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli auto nie zmienia toru jazdy po naciśnięciu hamulca - to nie masz problemu z hamplami, tylko uwalona przednia geometria. I nie ma innej opcji.

Jedź na dobrą stację diagnostyczną, gdzie mechanicy słuchają co się do nich mówi, i niech zrobią pomiar kątów wyprzedzenia sworzni zwrotnic na przednich kołach. To, czy wyregulują czy nie - to już inna bajka, bo regulatory w J12 się szybko zapiekają, i może być problem z ich ruszeniem (wtedy wycina się stare palnikiem i wprasowuje nowe :wink: ), ale test powinien pokazać co jest grane.

ODPOWIEDZ