Temat bardzo niszowy, prawie nikt o tym nie pisze. Znalazłem tylko kilka wzmianek o tym, że to ważne. Podpowiedzcie proszę jakie reguły panują w tej kwestii.
Powinno się wybierać opony z wyższym indeksem jeśli to mają być ATki używane też w terenie z obniżonym ciśnieniem? Jeśli tak w to w jakim zakresie go podwyższamy?
W tych samych rozmiarach widzę czasami dodatkowo dostępne wzmocnienie C i wersje LT.
Definicje i szczegółowe objaśnienia są oczywiście dostępne i już wiem, że to większa odporność na przedziurawienia, większa sztywność ścianek bocznych, itd. jednak jak to się ma do praktyki i zastosowania w turystyce, czyli na każdej nawierzchni po trochu?
Na przykład:
Fabryka przewiduje 110H.
Opony dostępne są w wariantach: 111S, 113T, 115T i 111/108R (LT)
Czyli wybieram albo wzmocnienie C, albo LT, albo wyższa nośność.
Indeks nośności opon
Moderator: luk4s7