Zużycie Yokohamy Geolander
Moderator: luk4s7
Zużycie Yokohamy Geolander
Hej, mam opony ja w tytule i mam pytanie czy jest możliwe żeby te opony się zużyły po 70k km? Ostatnio mam wrażenie że jakoś gorzej się trzymają asfaltu zwłaszcza na śliskim. Nie jeździły dużo po terenie. Czasami zdarza mi się zjechać z asfaltu ale to naprawdę od czasu do czasu.
Re: Zużycie Yokohamy Geolander
W jakiś stopniu zdecydowanie, myślę że nawet w połowie.
To jak trzymają się asfaltu zależy od ich wieku, w mojej ocenie AT już po 2 latach trzyma się gorzej.
To jak trzymają się asfaltu zależy od ich wieku, w mojej ocenie AT już po 2 latach trzyma się gorzej.
Zużycie Yokohamy Geolander
Zgadzam się z przedmówcą. Po 2 roku już czułem że nie robią tak jak nowe. Ogólnie Geolandary się szybciej ścierają niż BFG ale uważam to za umiarkowaną wadę. Guma jest miękka więc lepiej robi w zimowych warunkach. Efektem ubocznym jest ścieranie.
Geolandar to bardziej całoroczna osobowa opona niż BFG. BFG zaś to bardziej terenowa, fizycznie wytrzymalsza niż Geolandar. Co komu potrzeba.
Używałem najpierw w J9 Geolandarów G012 przez cały rok przez 5 lat. Potem z ciekawości zmieniłem na BFG. W J15 świadomie wróciłem do G015 i użytkowałem przez 3 lata.
Moim zdaniem po 5 latach i jakichś 50k km dla mnie ta opona była zużyta. Nie że starta bo bieżnika tam trochę było ale to już nie było to co nowa. Tak samo jednak podchodzę do opon całorocznych w osobówkach - 5 lat i zmiana jakkolwiek głęboki bieżnik by nie był. No ale to ja. Wielu uważa że póki opona nie jest łysa to można cisnąć. Cóż…
Geolandar to bardziej całoroczna osobowa opona niż BFG. BFG zaś to bardziej terenowa, fizycznie wytrzymalsza niż Geolandar. Co komu potrzeba.
Używałem najpierw w J9 Geolandarów G012 przez cały rok przez 5 lat. Potem z ciekawości zmieniłem na BFG. W J15 świadomie wróciłem do G015 i użytkowałem przez 3 lata.
Moim zdaniem po 5 latach i jakichś 50k km dla mnie ta opona była zużyta. Nie że starta bo bieżnika tam trochę było ale to już nie było to co nowa. Tak samo jednak podchodzę do opon całorocznych w osobówkach - 5 lat i zmiana jakkolwiek głęboki bieżnik by nie był. No ale to ja. Wielu uważa że póki opona nie jest łysa to można cisnąć. Cóż…
Re: Zużycie Yokohamy Geolander
Właśnie ja też odnoszę wrażenie, że ta opona po prawie 70k km jest zużyta.. Tylko chciałem się upewnić czy to przypadkiem nie wina auta. Widać ta opona tak ma. A że bezpieczeństwo to sprawa kluczowa więc zaraz zamawiam nowy komplet. Pewnie te same, bo to chyba jedyna opona całoroczna, z którą można spokojnie jeździć po alpach zimą bez trwogi o mandatluk4s7 pisze: ↑12 gru 2022, 23:10Zgadzam się z przedmówcą. Po 2 roku już czułem że nie robią tak jak nowe. Ogólnie Geolandary się szybciej ścierają niż BFG ale uważam to za umiarkowaną wadę. Guma jest miękka więc lepiej robi w zimowych warunkach. Efektem ubocznym jest ścieranie.
Geolandar to bardziej całoroczna osobowa opona niż BFG. BFG zaś to bardziej terenowa, fizycznie wytrzymalsza niż Geolandar. Co komu potrzeba.
Używałem najpierw w J9 Geolandarów G012 przez cały rok przez 5 lat. Potem z ciekawości zmieniłem na BFG. W J15 świadomie wróciłem do G015 i użytkowałem przez 3 lata.
Moim zdaniem po 5 latach i jakichś 50k km dla mnie ta opona była zużyta. Nie że starta bo bieżnika tam trochę było ale to już nie było to co nowa. Tak samo jednak podchodzę do opon całorocznych w osobówkach - 5 lat i zmiana jakkolwiek głęboki bieżnik by nie był. No ale to ja. Wielu uważa że póki opona nie jest łysa to można cisnąć. Cóż…
Re: Zużycie Yokohamy Geolander
Nie tylko o mandat ale o nie bycie głównym aktorem w filmach jakie ostatnio masowo nadchodzą z UK po ataku zimy! (Tam prawie nikt nie używa zimówek. Całorocznym tylko pare %. No i efekty są zabawne ale tylko dla oglądających)Giszter pisze:bo to chyba jedyna opona całoroczna, z którą można spokojnie jeździć po alpach zimą bez trwogi o mandat
Na zaśnieżone i śliskie drogi dodatkowo upuszczałem ciśnienie do 1,5 Bar albo i trochę niżej co zwiększało wyraźnie przyczepność. To przewaga AT nad oponami osobowymi które też można założyć do LC. Po prostu mocniejszy bark lepiej znosi niskie ciśnienie. A latem można śmigać po szutrach i lekkim terenie na tej samej oponie również całkiem żwawo i bez stresu.
Re: Zużycie Yokohamy Geolander
Ja mam już BFG AT w Hilu po 80 tyś do wymiany. Raczej to normalny przebieg na wymianę w dzisiejszych czasach.
Re: Zużycie Yokohamy Geolander
Moje Good Year AT/SA+ wymieniłem po 100 tys. km. Bieżnik był, ale guma stara - 5 lat i zaczęły być śliskie. 70 tys. to fajny wynik, opony do plaskaczy więcej nie przejeżdżają.
Jedna uwaga: sporo jest opon AT z oznaczeniem 3MPSF, taka moda od kilku lat, ale praktycznie wszystkie AT robią na śniegu wyśmienicie.
Jedna uwaga: sporo jest opon AT z oznaczeniem 3MPSF, taka moda od kilku lat, ale praktycznie wszystkie AT robią na śniegu wyśmienicie.