Zużycie Yokohamy Geolander

Moderator: luk4s7

Giszter
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2019, 15:53
Auto: Toyota Hilux VIII gen

Zużycie Yokohamy Geolander

Post autor: Giszter »

Hej, mam opony ja w tytule i mam pytanie czy jest możliwe żeby te opony się zużyły po 70k km? Ostatnio mam wrażenie że jakoś gorzej się trzymają asfaltu zwłaszcza na śliskim. Nie jeździły dużo po terenie. Czasami zdarza mi się zjechać z asfaltu ale to naprawdę od czasu do czasu.

JedrulaL
Posty: 34
Rejestracja: 15 sie 2020, 20:43

Re: Zużycie Yokohamy Geolander

Post autor: JedrulaL »

W jakiś stopniu zdecydowanie, myślę że nawet w połowie.
To jak trzymają się asfaltu zależy od ich wieku, w mojej ocenie AT już po 2 latach trzyma się gorzej.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Zużycie Yokohamy Geolander

Post autor: luk4s7 »

Zgadzam się z przedmówcą. Po 2 roku już czułem że nie robią tak jak nowe. Ogólnie Geolandary się szybciej ścierają niż BFG ale uważam to za umiarkowaną wadę. Guma jest miękka więc lepiej robi w zimowych warunkach. Efektem ubocznym jest ścieranie.
Geolandar to bardziej całoroczna osobowa opona niż BFG. BFG zaś to bardziej terenowa, fizycznie wytrzymalsza niż Geolandar. Co komu potrzeba.
Używałem najpierw w J9 Geolandarów G012 przez cały rok przez 5 lat. Potem z ciekawości zmieniłem na BFG. W J15 świadomie wróciłem do G015 i użytkowałem przez 3 lata.

Moim zdaniem po 5 latach i jakichś 50k km dla mnie ta opona była zużyta. Nie że starta bo bieżnika tam trochę było ale to już nie było to co nowa. Tak samo jednak podchodzę do opon całorocznych w osobówkach - 5 lat i zmiana jakkolwiek głęboki bieżnik by nie był. No ale to ja. Wielu uważa że póki opona nie jest łysa to można cisnąć. Cóż…

Giszter
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2019, 15:53
Auto: Toyota Hilux VIII gen

Re: Zużycie Yokohamy Geolander

Post autor: Giszter »

luk4s7 pisze:
12 gru 2022, 23:10
Zgadzam się z przedmówcą. Po 2 roku już czułem że nie robią tak jak nowe. Ogólnie Geolandary się szybciej ścierają niż BFG ale uważam to za umiarkowaną wadę. Guma jest miękka więc lepiej robi w zimowych warunkach. Efektem ubocznym jest ścieranie.
Geolandar to bardziej całoroczna osobowa opona niż BFG. BFG zaś to bardziej terenowa, fizycznie wytrzymalsza niż Geolandar. Co komu potrzeba.
Używałem najpierw w J9 Geolandarów G012 przez cały rok przez 5 lat. Potem z ciekawości zmieniłem na BFG. W J15 świadomie wróciłem do G015 i użytkowałem przez 3 lata.

Moim zdaniem po 5 latach i jakichś 50k km dla mnie ta opona była zużyta. Nie że starta bo bieżnika tam trochę było ale to już nie było to co nowa. Tak samo jednak podchodzę do opon całorocznych w osobówkach - 5 lat i zmiana jakkolwiek głęboki bieżnik by nie był. No ale to ja. Wielu uważa że póki opona nie jest łysa to można cisnąć. Cóż…
Właśnie ja też odnoszę wrażenie, że ta opona po prawie 70k km jest zużyta.. Tylko chciałem się upewnić czy to przypadkiem nie wina auta. Widać ta opona tak ma. A że bezpieczeństwo to sprawa kluczowa więc zaraz zamawiam nowy komplet. Pewnie te same, bo to chyba jedyna opona całoroczna, z którą można spokojnie jeździć po alpach zimą bez trwogi o mandat ;)

mechu
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:28
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Zużycie Yokohamy Geolander

Post autor: mechu »

Giszter pisze:
13 gru 2022, 11:50
to chyba jedyna opona całoroczna, z którą można spokojnie jeździć po alpach zimą bez trwogi o mandat ;)
Jeszcze masz VREDESTEIN - bardzo fajna opona całoroczna ale cywilna - nawet to nie jest H/T

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zużycie Yokohamy Geolander

Post autor: luk4s7 »

Giszter pisze:bo to chyba jedyna opona całoroczna, z którą można spokojnie jeździć po alpach zimą bez trwogi o mandat ;)
Nie tylko o mandat ale o nie bycie głównym aktorem w filmach jakie ostatnio masowo nadchodzą z UK po ataku zimy! (Tam prawie nikt nie używa zimówek. Całorocznym tylko pare %. No i efekty są zabawne ale tylko dla oglądających)

Na zaśnieżone i śliskie drogi dodatkowo upuszczałem ciśnienie do 1,5 Bar albo i trochę niżej co zwiększało wyraźnie przyczepność. To przewaga AT nad oponami osobowymi które też można założyć do LC. Po prostu mocniejszy bark lepiej znosi niskie ciśnienie. A latem można śmigać po szutrach i lekkim terenie na tej samej oponie również całkiem żwawo i bez stresu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zużycie Yokohamy Geolander

Post autor: kylon »

Ja mam już BFG AT w Hilu po 80 tyś do wymiany. Raczej to normalny przebieg na wymianę w dzisiejszych czasach.

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Zużycie Yokohamy Geolander

Post autor: stasik »

Moje Good Year AT/SA+ wymieniłem po 100 tys. km. Bieżnik był, ale guma stara - 5 lat i zaczęły być śliskie. 70 tys. to fajny wynik, opony do plaskaczy więcej nie przejeżdżają.

Jedna uwaga: sporo jest opon AT z oznaczeniem 3MPSF, taka moda od kilku lat, ale praktycznie wszystkie AT robią na śniegu wyśmienicie.

ODPOWIEDZ