Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: Tomek92 »

Czy w Toyotach po wymianie opon na większe można skalibrować licznik, aby dobrze pokazywał prędkość i zapisywał przebieg? Wiem, że w Jeepach można się podłączyć telefonem do komputera i zmienić rozmiar opony, ale J9 (nawet z D4D) nie podejrzewam o takie mechanizmy ;) Da się to jakoś w miarę łatwo osiągnąć, choćby "mechanicznie"?

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: stasik »

A o ileż to większe opony założyłeś? To jest J9, nie spodziewam się 35" ;-) Maksimum jakie widziałem to wąskie 33" 255/85 R16, przy lifcie 2" i ciągłym naprawianiu maglownicy :P

Przeszedłem z 265/70 R16 na 265/75 R16, oszukiwał o jakieś 7%, teraz o ok. 3%.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: sebastian44 »

Pytanie- po co? W toyotach rzadko występuje rozmiar wiekszy niż 33" U mnie w J120 przy kołach 33" prędkościomierz pokazuje praktycznie tyle ile faktycznie jedziemy bo fabrycznie zaniżał. Sprawdzone z GPS. Zaś licznik km faktycznie przekłamuje o jakies 7%

Nie widzę żadnego sensu przy tym grzebać.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: Tomek92 »

Maksimum jakie widziałem to wąskie 33" 255/85 R16, przy lifcie 2" i ciągłym naprawianiu maglownicy
Przeszedłem z 265/70 R16 na 265/75 R16
No właśnie o tych 255/85 R16 nieśmiało myślałem ;) Mam lift 2 cale, wyrzucone chlapacze i delikatnie wyprofilowane nadkola. Mówisz, że nie ma sensu ze względu na magiel? Alternatywą jest właśnie 265/75 R16, choć to mała różnica w stosunku do fabrycznych, a takie właśnie mam (265/70 R16) i nie wiem czy warto je wymieniać dla 1 cala...
(...) prędkościomierz pokazuje praktycznie tyle ile faktycznie jedziemy bo fabrycznie zaniżał.
Słuszna uwaga, choć prędkość nie jest dla mnie problemem, bo w głowie zawsze mogę sobie coś dodać/odjąć. Wolałbym natomiast, żeby auto dobrze rejestrowało przebieg.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: Rokfor32 »

Możesz poszukać u Yankesów kalibratorów - tam jest to dosyć popularne urządzenie, bo przepisy wymagają dokładnego ustawiania miernika prędkości w aucie.

J9 ma elektroniczny licznik - więc potrzebny jest tez elektroniczny kalibrator. Najlepiej programowalny - wówczas sam ustawiasz wartość kalibracji.

Przy niewielkiej różnicy wskazania można też pobawić się kółkami zębatymi napędu impulsatora - idzie w ten sposób zmienić wskazanie gdzieś tak do 10% wartości. Te graty sa identyczne dla hilów/J9/J12/J15 - ale trza po pierwsze wiedzieć jakie przełożenie się ma (ślimak na wałku zdawczym reduktora i kółko na impulsatorze) - a po drugie mieć dostęp do stosiku inszych wersji :wink:

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: Rolin »

Jak bardzo chcesz to jest dość popularne urządzenie.

https://www.healtech-electronics.com/products/sh/

na alledrogo jakieś 400zł.

A tu możesz sobie policzyć różnice.

https://www.tacomaworld.com/tirecalc?ti ... -265-75r16

stasik
Posty: 274
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: stasik »

Ja bym sobie tam głowy nie zawracał ;-) Po prostu nie będzie Cię oszukiwał na prędkości, a przebieg pokaże ciut niższy i już. A co do 33' w J9, nie jestem jakimś ekspertem, ale temat mam z grubsza przegrzebany. J9 to nie jest materiał na zmotę czy rajdówkę. To po prostu fajny dupowóz, który daleko zajedzie i w postaci seryjnej potrafi więcej niż wiele innych samochodów po zmotaniu. J9 z fabryki są niezłe, ale możliwości poprawiania są znikome. To już prędzej J12, ale i tu mam wątpliwości ;-)

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: Tomek92 »

Rolin pisze:
07 mar 2021, 20:19
Jak bardzo chcesz to jest dość popularne urządzenie.

https://www.healtech-electronics.com/products/sh/

na alledrogo jakieś 400zł.
Dzięki Rolin. Nie czytałem dokładnie jak to działa, ale wszędzie piszą o wykorzystaniu w motocyklach. Do Toyoty też podejdzie? ;)

Generalnie chyba Sebastian i stasik przekonali mnie, że do J95 i tak nie włożę jakichś kolosów i te niewielkie różnice można przeboleć. Mimo wszystko dla innych użytkowników fajnie byłoby mieć ten temat rozkminiony. Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że na badaniach technicznych mieli się czepiać opon w niefabrycznym rozmiarze z uwagi na fałszowanie przebiegu.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: sebastian44 »

Obawiam się że na przeglądzie mogą sie przyczepić niefabrycznego rozmiaru opon i to że przebieg bedzie rejestrowany prawidłowo nic nie pomoże. Ale póki jezdżą samochody ze stalowymio zderzakami bez żadnej homologacji nie przejmowałbym się takimi drobnostkami. Wystarczy jezdzić na przegląd w miejsca gdzie maja rozsądne podejscie do tematu.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Większe opony i wyrównanie wskazań prędkościomierza

Post autor: Rolin »

Jestem świeżo po przeglądzie, co prawda innego auta ale nie pamiętam czy kiedykolwiek jakiś diagnosta tak dokładnie sprawdzał pojazd (auto 5-cio letnie z przebiegiem 70tys a więc nie żaden trup). Przy okazji zapytałem jakie zmiany idą w przeglądach, od kwietnia mają robić min 5 zdjęć, które idą do bazy danych. Na tej podstawie będą porównywać stan pojazdu na przestrzeni czasu. Mogę się jedynie domyślać, że kwestia zderzaków, opon czy nawet liftowanych zawieszeń prędzej czy później pojawi się na przeglądach.

ODPOWIEDZ