Jakie cisnienie opon 265/65/17 112S w LC120?

Moderator: luk4s7

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Jakie cisnienie opon 265/65/17 112S w LC120?

Post autor: pmcomp »

Witam,

było nie raz ale ...wiele źródeł podaje różne dane. Jak więc jest albo byc powinno? LC120 3.0 D-4D. A nasz portal podaje tyle wartości ilu użytkowników :mrgreen: , oczywiście ich stosowane wrtości.
Sprecyzuję: chodzi mi o zalecaną, fabryczną wartość ciśnienia. WIem, że inna powinna być na piasku, a inna w błocku.

Moja oryginalna instrukcja obsługi mówi: przód 2.0 bar, tył 2.0 bar (z tego co pamiętam naklejka identycznie).

oponeo.pl: przód 2.6, tył 2.6 min, 2.9 max

felgi.pl: przód 2.6, tył 2.6 min, 2.9 max

cisnienie-w-oponach.pl: przód 2.6, tył 2.6 min, 2.9 max

carsguide.com.au: przód 2.0 bar, tył 2.0 bar



No to ile powinno byc do nędzy ??? Moim skromnym zdaniem różnica pomiędzy 2.0 i 2.6 bara jest ogromna. Ja na zdrowy chłopski rozum na puste auto przyjąłbym 2.0 przód i 2.0 tył, a na wyładowane 2.0 i 2.6.


A tak przy okazji jakie cisnienia proponujecie na taką mała wyprawkę ok. 5 tys km, jutro zakładam nowe gumki i nie chciałbym ich wytrzeć zanadto ani po środku, ani na brzegach :shock: :

bardzo dużo po asfalcie, mało po piasku, a po szuetrku jak wyjdzie :) . Na pokładzie dwie dorosłe osoby, z tyłu zabudowa i materacowe spanko. Dwie pełne szuflady klamotów i żarcia. 20l wody. Lodówka. Pełny bak. Inne klamoty. Na dachu pusto.

Pozdro

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Jakie cisnienie opon 265/65/17 112S w LC120?

Post autor: pmcomp »

Nikt nie potrafi wyjaśnić takiej rozbieżności w nominalnych wartościach ciśnień ???

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Jakie cisnienie opon 265/65/17 112S w LC120?

Post autor: plum76 »

hej
odpowiedz masz w swoim pytaniu.
Pytasz:
Sprecyzuję: chodzi mi o zalecaną, fabryczną wartość ciśnienia
odpowiedz:
Moja oryginalna instrukcja obsługi mówi: przód 2.0 bar, tył 2.0 bar (z tego co pamiętam naklejka identycznie).
a w życiu ,jak to w życiu rożnie bywa:
Ja na zdrowy chłopski rozum na puste auto przyjąłbym 2.0 przód i 2.0 tył, a na wyładowane 2.0 i 2.6.


A na wyprawę weź kompresor, nawet małego chińczyka za 100pln. Da rade z 2 wejść na 2.6 bara. W terenie spuszczasz, na szutrze spuszczasz, na pisaku spuszczasz jeszcze bardziej, na asfalcie dopompujesz.

A jak ci się znudzi to wybierz coś po środku.

A oponki zedrzesz nie od ciśnienia tylko złej zbieżności.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Jakie cisnienie opon 265/65/17 112S w LC120?

Post autor: sebastian44 »

Ja na naklejce na drzwiach mam na pusto 2.0 przód tył, a załadowany 2.7 na tył, 2.0 na przód. Oczywiscie wszystko zależy jak załadowany.

Ja na codzien jezdze na 2.0-2.2, w trase załadowany 2.5-2.7 a w teren 1.4-1.5. I w sumie tyle.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Jakie cisnienie opon 265/65/17 112S w LC120?

Post autor: pmcomp »

Dzieki.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Jakie cisnienie opon 265/65/17 112S w LC120?

Post autor: luk4s7 »

120’tka ma fabrycznie mieć 2.0.
150’tka ma 2,2.

Oba parametry dla kół 265/65 R17. Czy oba auta różnią się masą tak znacząco? No niby 100kg.

W 150’tce jeżdżę na 2,0 wokół komina. 2,2 na autostradę czy dłuższą trasę kiedy auto normalnie załadowane (4os + bagażnik). Kiedy urlop z pełnym rynsztunkiem i często rowerami na haku - robię 2,3 na tyle. To wartości dla zimnych kół. Same zmieniają się w zależności od temperatury otoczenia od +/- 0,2 Bar.
Resztę już możesz sam sobie wypraktykować.

ODPOWIEDZ