BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Beduin »

Nie do końca rozumiem jak chcesz jedną oponę co 5 kkm przekładać?
Wyjaśnij proszę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: waldek_BB »

Bedu, napisze Ci zlosliwie ;) :*
Se instrukcje poczytaj ! :P w 9 tez sie powinno rotowac kolami


Ps. Zebys po zuzyciu 4 opon do „lysego” niezalozyl nowki zapasu ktora bedzie przez to wieksza i spowoduje nadmierna prace mechanizmow roznicowych ktore to musza zneutralizowac :)

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Beduin »

A tam złośliwie od razu.
Mnie to ciekawi jak się jedną oponę rotuje. Akurat dzisiaj robiłem przekładkę ale operowałem czterema kołami (zapasu nie ruszam) no i zastanawia mnie jak to z jednym zrobić?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Beduin pisze:
27 lip 2020, 16:01
Nie do końca rozumiem jak chcesz jedną oponę co 5 kkm przekładać? Obrazek
Wyjaśnij proszę.

Nie, całe koło z zapasu.

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Beduin »

Aha


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: sebastian44 »

Według instrukcji powinno sie rotować opony co 10 tysięcy. Wszystkie 5 opon, tzn że przy rotacji każda z opon zmienia swoje miejsce. Dzieki temu równo się zużywaja, w autach które maja niezależne zawieszenie z przodu a sztywny most z tyłu przód zużywa sie inaczej niż tył dlatego warto to robić.

Generalnie można to zrobić samemu w jakieś pół godziny pod domem.

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Beduin »

Generalnie instrukcja mówi o 5000 km.

Obrazek

Można i pod domem, ale jak już człowiek w ogóle myśli o rotowaniu to może dobrze je od razu wyważyć...(?) Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Koło nie powinno nie zdeważyc po 5 tys km. Chyba że krawężnik, wielka dziura albo zgubisz ciężary.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: sebastian44 »

Beduin pisze:
28 lip 2020, 13:35
Generalnie instrukcja mówi o 5000 km.

Można i pod domem, ale jak już człowiek w ogóle myśli o rotowaniu to może dobrze je od razu wyważyć...(?) Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Okej, moj błąd, nie zagladałem aż tak dokładnie. Ale co 5000 to moim zdaniem przesada. Tak samo jak wyważanie. Jakbym miał to robić co 5000 czyli co jakies 4-5 miesięcy to chyba by znaczyło że mam za dużo wolnego czasu.

Ale tak, generalnie warto to zrobić od czasu do czasu, w sumie komplet opon tez wolniej sie zużywa przy takim zabiegu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: luk4s7 »

sebastian44 pisze:
28 lip 2020, 13:47
Ale tak, generalnie warto to zrobić od czasu do czasu, w sumie komplet opon tez wolniej sie zużywa przy takim zabiegu
Dodatkowo dla aut ze stałym napędem ważne jest aby wszystkie 4 opony były w tym samym stanie (tej samej średnicy i parametrów). W praktyce oznacza to że 4 takie same opony rotowane dla równego zużycia.
W J95 rotowałem je co ~10k km czyli mniej więcej co rok. W J15 się okazuje że wychodzi co 15k km czyli też co rok. Rotuję 4szt bez zapasówki bo tam mam inną oponę. Traktuję ją jako dojazdówkę w razie awarii.

Oczywiście przy każdym przeglądzie i przełożeniu kół proszę o sprawdzenie wyważenia i jeśli nie jest od razu OK to zrobienie tego od zera (czyli zdjęcie wszystkich ciężarków i dopiero wyważanie).

Dzięki temu Geolandary G012 zdjęte z J95 po ponad 50k km i 5 latach miały identyczne i równomierne zużycie: po 7mm bieżnika każda.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

pmcomp pisze:
27 lip 2020, 11:48
pmcomp pisze:
14 lip 2020, 21:00

COOPER DISCOVERER AT3 4S

Obrazek
Na szczęście Cooper też ma białe napisy :lol: .
Cholerka, na pierwszy rzut oka napisy sa ... niebieskie (czy raczej błękitne) :shock: .

Czytałem coś na forum ale ... TAK MA BYĆ ??? Czy coś trzeba zrobić żeby zbielały?

Pozdro

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1991
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Jake »

Niebieski kolor to warstwa ochronna na czas transportu, magazynowania etc. Schodzi sama w kilka dni, pod spodem napisy sa normalnie białe.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Dzięki. Super. Bo inaczej byłoby do lansu ... -10 :evil: :shock:.
Fajnie wyglądają. Bieżnik głębszy niż drogowe 8mm, jutro jakoś zmierzę bo oczywiście żaden z polskich oferentów tego parametru mi nie podał. Na pierwszy rzut oka ... klasyczne opony zimowe.

Pozdro

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: kylon »

Wodą się zmywa np. Najlepiej na myjni pod ciśnieniem.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

kylon pisze:
01 sie 2020, 19:13
Wodą się zmywa np. Najlepiej na myjni pod ciśnieniem.
Dzienks :D .

ODPOWIEDZ