BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Moderator: luk4s7

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Fabryczna głębokośc bieznika w tych oponach to jakies 10-11 mm.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Założyłem te Coopery. Na aucie były letnie szosówki Goodyear Efficient Grip SUV4x4. Jeszcze w bardzo dobrym stanie, ok. 6 mm bieżnika.

Cóż mogę powiedzieć na pierwsze wrażenie? Przejechane paręnaście kilkometów do max. 80 km/h w mieście. Goodyeary jakieś takie kartoflowate, Coopery bardziej miętkie. Podobają mi się.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Jestem po wyprawie do Norwegii i Danii. Norwegia to szutry, Dania to piaski, tak w skrócie można okreslic podrzędne drogi.

Jakie wrażenia z tych opon po przejechaniu ok. 7000 km?

Jak dla mnie rewelacja. Na szosie po autostradach na sucho przy prędkościach przelotowych ok. 100-120 km/h bardzo dobrze. Bardzo dobra przyczepność, niski poziom hałasu. Aż byłem zaskoczony, że opony o takim bieżniku sa tak ciche. Na górzystych i krętych asfaltach 60-80 km/h równie dobrze. Nie jest to opona szosowa ale jako wielosezonowa i wielozadaniowa znakomicie wypełnia tu swoje zadanie.

Na szutrach i wszelkiej maści mniejszych kamieniach znakomicie. Przyczepność i pewność prowadzenia. Nawet na lesnej drodze, piasek pokryty szutrem i twardy, zakosy 180 stopni, ok. 30% nachylenia dałem radę. Ale ciepło miałem w majtochach. Tych dróg oprócz asfaltu zrobiłem najwięcej.

Piasek. Na piasku twardym jak na asfalcie. Na piasku sypkim jak czołg. Cisnienie nominalne czyli 2 bary. Jestem pod wrażeniem jak ta opona prowadzi się na piasku. Zarówno w normalnym trybie skrzyni H jak i z reduktorem L. Na piaskach plaż duńskich zrobiłem na pewno ze 30 km. Dla mnie super. Najbardziej zdradliwy jest miekki i sypki piach pokryty małymi kamieniami. Ale Budka dała radę.

No i po mokrym. W normalnym deszczu powiedziałbym normalnie i dobrze. Wzdłuzne rowy i wysokość bieżnika znakomicie odprowadzają wodę spod gumy. Ale przeżyłem na autostradzie w Niemczech pod Hamburgiem istne urwanie chmury. Jechałem max. 60 km/h gdzie inni poddali się juz na poboczu. Rewelacja. Jestem zaskoczony jak ta opona prowadzi się na ... wodzie.

Pozostało mi jeszcze błoto, śnieg i lód. Na dwa ostatnie musze parę miesięcy poczekać, błotko może przetestuję w prszyszłym tygodniu w Karkonoszach.


Podsumowując za te pieniądze znakomita opona wielosezonowa na każdy teren. Posiadająca zimowe certyfikaty. Polecam.

Pozdro

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: luk4s7 »

pmcomp pisze:
09 wrz 2020, 13:07
Bardzo dobra przyczepność, niski poziom hałasu. Aż byłem zaskoczony, że opony o takim bieżniku sa tak ciche.
Pamiętaj tylko że to się pogarsza wraz ze zużyciem i starzeniem gumy. Ciśnienie ma również niebagatelne znacznie ale to oczywiście przez całą żywotność. Nabiera jednak dodatkowego znaczenia kiedy guma ma już parę lat i bieżnika ubyło - wtedy ciśnieniem można dodać przyczepności szczególnie w zimowych i błotno-piaskowych warunkach.

Chiavares
Posty: 58
Rejestracja: 03 mar 2020, 22:55
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Chiavares »

Poszukuję opon dla swojej 100ki (raczej AT niż MT). Więc czytam wątki, w których szanowni koledzy dzielą się doświadczeniami i wydaje mi się, że będę miał ból głowy z wyborem. bFG KO2, Coopery Stt max, at3 4s, g015..... 100 stoi na 16” w rozmiarze 285/75. Więc szukam po ile te różne opony i okazuje się, że jak w starym kawale-
sprzedawca w Polmozbycie: jaki Pan sobie kolor fiacika życzy.czerwony, pomarańczowy a może błękitny?
Klient rozmarzony- hmmm...
Sprzedawca: bierze czy nie są tylko czarne!

A dokładniej BFG At Ko2. Jeszcze chyba Nokiany Rotivy AT. Reszta jest niedostępna w tym rozmiarze! Pytałem nawet w 2 sklepach stacjonarnych, takich lokalnych. Też nic więcej.

Na 17” wybór dużo większy. Wychodzi na to że do 100ki z 16” wyboru w zasadzie nie ma.

Moje pytanie, czy to może dlatego że jest poza sezonem a na wiosnę sytuacja się poprawia, czy tak już jest?

Z drugiej strony wąski wybór zaoszczędza rozterek, więc może nie będę narzekał :lol:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Jake »

O cholercia! Rzeczywiscie niezly klops.
sam uzywam 285/75R16 i byłem przekonany, ze to popularny rozmiar. Ale chyba glównie MTków. Przepatrzylem teraz strony i o ATki w tym rozmiarze faktycznie ciężko....
Oprocz Nokiana i BFG to znalalzem jeszcze Radar Renegade AT-5, WESTLAKE SL369 AT i Hankook RF10.
Coopery AT3 w tym rozmiarze są ale tylko w wersji XLT (bardzo fajnej), ale niestety z nieznanych mi powodów niedostępnej w Europie...

Jesli zostajesz przy 16", to wybór KO2 vs Rotiiva nie bedzie trudny, bo to sa calkowicie inne opony. Jezdzilem na jednych i na drugich. KO2 to twarda, mocna, gruba opona. Do katowania, ciorania i upalania na korzeniach, galeziach, badylach, kamieniach, skałach, szutrach i czym tylko chcesz. Prawie nie do przebicia. Rotiiva to zas bardzo delikatny całosezonowy ATek, dedykowany raczej na szose albo lekkie tereny. Lekka i delikatna opona. Wiotka i cienka sciana boczna, bieznik z duza iloscia lamelek i waskich rownoleglych rowków. Łatwo sie wyważa i dobrze znosi duze predkosci, ale mozna ja uszkodzic o kraweznik albo przebic na ostrzejszym badylu. I jedne i drugie opony sa bardzo dobre do swojego zastosowania - tylko trzeba wiedziec czego sie potrzebuje.

Chiavares
Posty: 58
Rejestracja: 03 mar 2020, 22:55
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Chiavares »

Zostaję przy 16” bo dopiero co nabyłem alufelgi w tym rozmiarze. Byłem święcie przekonany,że to przecież najbardziej standardowy rozmiar. Oczywiscie mogłem sprawdzać przed :D

Z tych 2 napewno wybiorę KO2, szukałem bardziej terenowej alternatywy dla KO2 ale jeszcze nie MT. W MT wybór faktycznie większy. Jednak auto, przynajmniej z mojego doświadczenia,nawet jak jedzie na wyprawę (np. Bałkany) to tranzyt często zajmuje więcej km niż samo miejsce docelowe. Teraz wprawdzie bardziej myślę o kierunkach wschodnich lub północnych gdzie pewnie MT lepiej by robiła ale czy te pomysły sie zrealizaują to gwarancji nie ma, więc patrząc jednak że to 100ka to AT lub AT+ będą dla mnie lepszym rozwiązaniem, bardziej uniwersalnym.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Jake »

Dokladnie! Sam tez bylem przekonany, ze 16" to najbardziej standardowa felga.
Przemyśl jeszcze KM3 - one naprawde nie sa duzo gorsze na szosie od KO2. Mimo, ze bieznik bardziej agresywny to opony nadal sa ciche, a na mokrym paradokslanie sprawdzaja sie lepiej niz KO2

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1818
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: irko »

pmcomp pisze:
09 wrz 2020, 13:07
Jestem po wyprawie do Norwegii i Danii. Norwegia to szutry, Dania to piaski, tak w skrócie można okreslic podrzędne drogi.

Jakie wrażenia z tych opon po przejechaniu ok. 7000 km?

To jakie opony założyłeś właściwie?
Ja jeździłem na Geolandarach G015 i o ile na asfalcie ok to w terenie nie bardzo a ciężko o rozmiarówkę pełna LT w Polsce.

https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... -g015-test

Teraz mam Coopery Maxxy, 33” w Hilu. Zobaczymy jak się sprawdza
Załączniki
Hilux na Cooperach
Hilux na Cooperach
6B47A8D5-68AE-48BB-B961-34ADE4B10AE8.jpeg (41,26 KiB) Przejrzano 4077 razy

Chiavares
Posty: 58
Rejestracja: 03 mar 2020, 22:55
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Chiavares »

Jake pisze:
05 gru 2020, 15:30
Dokladnie! Sam tez bylem przekonany, ze 16" to najbardziej standardowa felga.
Przemyśl jeszcze KM3 - one naprawde nie sa duzo gorsze na szosie od KO2. Mimo, ze bieznik bardziej agresywny to opony nadal sa ciche, a na mokrym paradokslanie sprawdzaja sie lepiej niz KO2
Dzięki za radę! Pocztałem trochę o KM3 na forum i przemyślę czy w moim przypadku KO2 czy może jednak KM3. Przy KM3 obawiam się trochę tranzytów przy prędkości 120-130 i zastanawiam się nad ścieralnością KM3 jeśli sporo jedzie się po czarnym i poziomem hałasu przy takim użyciu.

Ciekawe, że KO2 ma wg ozaczeń euroejskich B na mokrym. Patrząc na opisane wrażenia z jazdy na tych oponach to KM3 powinno mieć chyba A;)

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Ja myślę tak:

- jesli planujesz trasę turystycznie to opony klasy AT+. Przykłądem jestem ja gdy w tym roku podczas wypadu Norwegia i Dania zrobiłem jakieś 6000 km. Z tego po szutrach, plażach i w innym górskim terenie może z 500 km. Na MTkach bym się "zajebał" na asfaltowych dojazdach i na autostradzie.
- jesli planujesz trasę terenową, a nie wypoczynkową to ... na dolot załóż normalne szosówki, a na pakę albo do bagażnika weź komplet MTków i zmień u najbliższego oponiarza wtedy kiedy będziesz potrzebował. A jesli już musisz z cała rodziną i stosem maneli to ... pojedźcie na dwa auta. Rodzina rozłozy się z namiotem gdzie chce i zwiedzi w okolicy co chce, w Ty w tym czasie walisz po wądołach i taplasz sie w błocku ile wlezie :mrgreen: .

BTW czy ktoś widział, żeby na rajd kierowca jechał rajdówką po szosie (BTW takie auta zazwyczaj nie mają szosowe homologacji)? Nie, auto dojeżdża dla niego na lawecie.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 06 gru 2020, 14:54 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Jake pisze:
03 gru 2020, 23:52
O cholercia! Rzeczywiscie niezly klops.
sam uzywam 285/75R16 i byłem przekonany, ze to popularny rozmiar. Ale chyba glównie MTków. Przepatrzylem teraz strony i o ATki w tym rozmiarze faktycznie ciężko....
A takie się nie nadadzą?

https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper ... WcQAvD_BwE

BTW 16" to jest standard w normalnym osobowym aucie :P

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

pmcomp pisze:
06 gru 2020, 14:48
a na pakę albo do bagażnika weź komplet MTków i zmień u najbliższego oponiarza wtedy kiedy będziesz potrzebował.
Oczywiście miałem na mysli całe koła, a nie same opony.

Chiavares
Posty: 58
Rejestracja: 03 mar 2020, 22:55
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: Chiavares »

pmcomp pisze:
06 gru 2020, 14:48
Ja myślę tak:

- jesli planujesz trasę turystycznie to opony klasy AT+. Przykłądem jestem ja gdy w tym roku podczas wypadu Norwegia i Dania zrobiłem jakieś 6000 km. Z tego po szutrach, plażach i w innym górskim terenie może z 500 km. Na MTkach bym się "zajebał" na asfaltowych dojazdach i na autostradzie.

Pozdro
Szosowych nie mam i nie planuję kupić. To jest drugie auto, z głównym celem rekreacji. Oddzielne komplety AT i MT też raczej nie bo to już w moim przypadku byłaby przesada:D. Najpierw z listy wydatków chyba wypadałoby inwestować w wyciągarkę:) Normalnie wziąłbym pewnie od razu KO2, ale terazkusi mnie wyprawa organizowna przez jedną z firm do Murmańska i na Nordkapp i w ogóle Rosja. A tam jest troche leśnych traktów. Z drugiej strony jak nie muszę to sam nie pcham się w najgorszy teren,a już napewno nie 100ką, więc faktycznie bliżej mi do turysty. A turystycznie to i maluchem p. Arkady Fiedler dojachał do Azji:)

Pytanie czy KM3 można właśnie traktować jako takie AT+? Takie przynajmniej odnoszę wrażenie po lekturze forum. Niby MT ale dużo głosów mówi, że taki bardziej „soft”. Gdyby był rozmiar dostępny to jako AT+ pewnie wzialbym Coopery Maxx. Ale nie ma.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza

Post autor: pmcomp »

Jak by co to daj znać na PW, ja jestem zainteresowany Nordkapp przez Bałtyki i Finlandię w 2021.

ODPOWIEDZ