BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Moderator: luk4s7
BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Cześć,
Co mam? LC120 z oponami letnimi (przehulaja ten i nastepny sezon) i zimówki (jeszcze zrobią ten sezon). Jeden komplet felg
Co kupiłem? Drugi komplet felg.
Co chcę kupić? Tu zaczynają się schody bo zapewne jeszcze takich nie wyprodukowali . Auto ma umieć jeździć na czarnym oraz wycieczkowo po piasku, lesie, kamieniach, sniegu i lodzie. Żadne błota, mokradła i wodne przprawy . Ma byc cicho i komfortowo, małe spalanie paliwa, małe zużycie bieżnika. Mówiłem ... takich jeszcze nie zrobiono.
Moje wnioski>
MT odpada definitywnie. Wyczytałem, że może opcja dla mnie będą tzw. AT+ albo wg anglojęzycznej nomenklatury ON-/OFF-ROAD COMMERCIAL TRACTION TIRES. W związku z tym na ringu staneły, w jedynym słusznym rozmiarze 265/65/17:
- GOODYEAR WRANGLER DURATRAC
- BFG ALL-TERRAIN T/A KO2
Uprzedzając COOPER DISCOVERER S/T MAXX odpadłą w przedbiegach ale ... pojawił sie trzeci czarny koń:
- COOPER DISCOVERER AT3 4S pomimo, że to guma AT albo jak kto woli On-/Off-Road All-Terrain, a o tych oponkach nna tym portalu cisza jak makiem zasiał .
Teraz testy ze stronki, którą sobie baaaardzo cenię, w kolejności pojawienia się (na podstawie opinii użytkowników, a nie profesjonalistów):
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... r+DuraTrac
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... +T%2FA+KO2
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... rer+AT3+4S
Na początek moje odczucia bazując na mojej wiedzy jako kierowcy osobówek i żadnej wiedzy jako kierowcy off-road .
Gdyby popatrzeć na cyferki z tej stronki to chyba najlepiej wypada czarny koń. Gdyby poczytać opisy uzytkowników to każda opona ma swoich zaciekłych zwolenników i zawiedzionych którzy mieli jakies kłopoty lub nieziemskie oczekiwania.
Jestem zaskoczony jak dobre noty dostał Cooper, nawet za teren, pomimo że na terenową wcale nie wygląda.
Wydaje się, że na białym, dobrym wyborem będzie Cooper i GY. Mają lamelki. BFG tutaj trochę odstaje. Opinie userów to potwierdzają. Ale zimy u nas juz nie ma i podobno nie będzie .
Na mokrym najlepiej wygląda Cooper z dwoma grubymi i dwoma cieńszymi wzdłuznymi rowami. GY z dwoma rowami też nieźle. BFG na wodę wygląda słabo. Numerki to potwierdzają, Cooper wygrywa a pozostałe na podobnym poziomie.
Na suchym Cooper znów z przodu, moim zdaniem dość mocno. Wygląd szosowy to potwierdza. Wygląd off-roadowy powoduje, że dwie pozostałe w stabilności wyraźnie odstają. Prowadzenie we wszystkich OK ale GY odstaje w "kierowaniu" czy odpowiedzi z drogi.
Głosnośc i komfort i znowu Cooper zabija pozostałe, a GY jest nadspodziewanie głośna.
No i bezdroża. Tutaj zdecydowanie lepsze GY i BFG ale Cooper broni się nadspodzieewanie dobrze. Szczególnie na szuterku i na piasku i skałach podobny do GY, na błocie porazka co widać na pierwszy rzut oka z bieznika. Na off-road nadaje się najbardziej BFG. Jak napisałem błoto i skały mnie nie interesują więc po odrzuceniu tych dwóch konkurencji wszystkie trzy sa porównywalne choć wygrywa BFG.
Tyle moich wniosków.
Pytania: ile bieznika maja te Coopery a ile GY i BFG? Pytanie tendencyjne tzn. czy czasem wysokość bieznika Coopera nie jest mniejsza? Bo tak wygląda ze zdjęć?
Przypomnę, że na szosach będę śmigał na dotychczasowych letniakach. W zimie jeszcze przez jeden sezon na zimówkach, potem ten zaszczyt maja przejąć nowo wybierane. Generalnie te nowe AT czy AT+ mają być na tyle uniwersalne, żeby docelowo jeździć cały rok, nawet po autostradzie i po mieście. I tu strzałem w dziesiątkę może być Cooper. Ale ... gdy wyjade na wycieczkę i wylezie ze mnie wilk oraz gdy się czegoś naucze to serce spogląda na BFG czy GY, a jednak rozum na Coopera. Wyczytałem, że na BFG i GY mozna zrobić naprawdę bardzo duże przebiegi. A na Cooperze pewnie mniejsze ze względu na wysokość bieznika.
Co jeszcze ważne GY ma spec M+S. BFG chyba też, prosze o potwierdzenie. Cooper raczej nie choc w specyfikacji wystepują jaki wielosezonowe. O obowiązku jazdy w zimie w niektórych krajach na M+S wiem.
Cooper ma oznaczenie 3PMSF co w Europie jest warte tyle co śnieg, po którym latają.
Tyle moich wypocin, teraz pora na Wasze rady, które pomoga mi podjąć decyzję ... CO KUPIĆ !!!
No i ceny: GY kosztują ok. 700-750 zł/szy, BFG ok. 800-850 zł/szt a Cooper ... uwaga ... 500-550 zł/szt. Róznica niebagatelna bo na 5 sztukach to ... 1000 PLNów w kieszeni. Bądź mądry i pisz wiersze .
PS. na koniec pytanie czy nośność 112 jest wystarczająca dla LC120?
Pozdro
Co mam? LC120 z oponami letnimi (przehulaja ten i nastepny sezon) i zimówki (jeszcze zrobią ten sezon). Jeden komplet felg
Co kupiłem? Drugi komplet felg.
Co chcę kupić? Tu zaczynają się schody bo zapewne jeszcze takich nie wyprodukowali . Auto ma umieć jeździć na czarnym oraz wycieczkowo po piasku, lesie, kamieniach, sniegu i lodzie. Żadne błota, mokradła i wodne przprawy . Ma byc cicho i komfortowo, małe spalanie paliwa, małe zużycie bieżnika. Mówiłem ... takich jeszcze nie zrobiono.
Moje wnioski>
MT odpada definitywnie. Wyczytałem, że może opcja dla mnie będą tzw. AT+ albo wg anglojęzycznej nomenklatury ON-/OFF-ROAD COMMERCIAL TRACTION TIRES. W związku z tym na ringu staneły, w jedynym słusznym rozmiarze 265/65/17:
- GOODYEAR WRANGLER DURATRAC
- BFG ALL-TERRAIN T/A KO2
Uprzedzając COOPER DISCOVERER S/T MAXX odpadłą w przedbiegach ale ... pojawił sie trzeci czarny koń:
- COOPER DISCOVERER AT3 4S pomimo, że to guma AT albo jak kto woli On-/Off-Road All-Terrain, a o tych oponkach nna tym portalu cisza jak makiem zasiał .
Teraz testy ze stronki, którą sobie baaaardzo cenię, w kolejności pojawienia się (na podstawie opinii użytkowników, a nie profesjonalistów):
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... r+DuraTrac
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... +T%2FA+KO2
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... rer+AT3+4S
Na początek moje odczucia bazując na mojej wiedzy jako kierowcy osobówek i żadnej wiedzy jako kierowcy off-road .
Gdyby popatrzeć na cyferki z tej stronki to chyba najlepiej wypada czarny koń. Gdyby poczytać opisy uzytkowników to każda opona ma swoich zaciekłych zwolenników i zawiedzionych którzy mieli jakies kłopoty lub nieziemskie oczekiwania.
Jestem zaskoczony jak dobre noty dostał Cooper, nawet za teren, pomimo że na terenową wcale nie wygląda.
Wydaje się, że na białym, dobrym wyborem będzie Cooper i GY. Mają lamelki. BFG tutaj trochę odstaje. Opinie userów to potwierdzają. Ale zimy u nas juz nie ma i podobno nie będzie .
Na mokrym najlepiej wygląda Cooper z dwoma grubymi i dwoma cieńszymi wzdłuznymi rowami. GY z dwoma rowami też nieźle. BFG na wodę wygląda słabo. Numerki to potwierdzają, Cooper wygrywa a pozostałe na podobnym poziomie.
Na suchym Cooper znów z przodu, moim zdaniem dość mocno. Wygląd szosowy to potwierdza. Wygląd off-roadowy powoduje, że dwie pozostałe w stabilności wyraźnie odstają. Prowadzenie we wszystkich OK ale GY odstaje w "kierowaniu" czy odpowiedzi z drogi.
Głosnośc i komfort i znowu Cooper zabija pozostałe, a GY jest nadspodziewanie głośna.
No i bezdroża. Tutaj zdecydowanie lepsze GY i BFG ale Cooper broni się nadspodzieewanie dobrze. Szczególnie na szuterku i na piasku i skałach podobny do GY, na błocie porazka co widać na pierwszy rzut oka z bieznika. Na off-road nadaje się najbardziej BFG. Jak napisałem błoto i skały mnie nie interesują więc po odrzuceniu tych dwóch konkurencji wszystkie trzy sa porównywalne choć wygrywa BFG.
Tyle moich wniosków.
Pytania: ile bieznika maja te Coopery a ile GY i BFG? Pytanie tendencyjne tzn. czy czasem wysokość bieznika Coopera nie jest mniejsza? Bo tak wygląda ze zdjęć?
Przypomnę, że na szosach będę śmigał na dotychczasowych letniakach. W zimie jeszcze przez jeden sezon na zimówkach, potem ten zaszczyt maja przejąć nowo wybierane. Generalnie te nowe AT czy AT+ mają być na tyle uniwersalne, żeby docelowo jeździć cały rok, nawet po autostradzie i po mieście. I tu strzałem w dziesiątkę może być Cooper. Ale ... gdy wyjade na wycieczkę i wylezie ze mnie wilk oraz gdy się czegoś naucze to serce spogląda na BFG czy GY, a jednak rozum na Coopera. Wyczytałem, że na BFG i GY mozna zrobić naprawdę bardzo duże przebiegi. A na Cooperze pewnie mniejsze ze względu na wysokość bieznika.
Co jeszcze ważne GY ma spec M+S. BFG chyba też, prosze o potwierdzenie. Cooper raczej nie choc w specyfikacji wystepują jaki wielosezonowe. O obowiązku jazdy w zimie w niektórych krajach na M+S wiem.
Cooper ma oznaczenie 3PMSF co w Europie jest warte tyle co śnieg, po którym latają.
Tyle moich wypocin, teraz pora na Wasze rady, które pomoga mi podjąć decyzję ... CO KUPIĆ !!!
No i ceny: GY kosztują ok. 700-750 zł/szy, BFG ok. 800-850 zł/szt a Cooper ... uwaga ... 500-550 zł/szt. Róznica niebagatelna bo na 5 sztukach to ... 1000 PLNów w kieszeni. Bądź mądry i pisz wiersze .
PS. na koniec pytanie czy nośność 112 jest wystarczająca dla LC120?
Pozdro
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
To jeszcze dwa małe rankingi ze wspomnianej stronki:
AT:
https://www.tirerack.com/tires/surveyre ... readwear=0
AT+:
https://www.tirerack.com/tires/surveyre ... ?type=ORCT
Studiując te porównania wpadła mi w oko jeszcze jedna pozycja, General Grabber A/TX, niestety niedostępna w Polsce.
AT:
https://www.tirerack.com/tires/surveyre ... readwear=0
AT+:
https://www.tirerack.com/tires/surveyre ... ?type=ORCT
Studiując te porównania wpadła mi w oko jeszcze jedna pozycja, General Grabber A/TX, niestety niedostępna w Polsce.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2020, 21:30 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Jak sam zauważyłeś nie ma takich opon. Masz cywilne auto na razie, chcesz opony uniwersalne to kup geolandary ats G012 lub bfg at. Duratrac był problem z dostępnością zawsze i one topnieją w oczach. Zastanów się czy aby na pewno nie będzie później wyciągarki, liftu itp.. ale opony zawsze można sprzedać..
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Co przez to rozumiesz? Zużywają się szybko?
Żadnych wyciagarek, snoorkli, błota i wody !!!
Jakos to mnie nie kręci:
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Hmmm ... To jesli już to chyba G015 albo tego mojego czarnego konia.
???
Jak chyba obaj stwierdzimy opon uniwersalnych nie ma. Ja próbuję coś wygrzebać co spowoduje, że w terenie i w zimie będę się czuł bezpiecznie, a w zimie zgodnie z prawem.
Dzieki za radę i komentarz.
Zapewne najlepszy wybór to trzy komplety: lato, zima i MT. Ale to odpada. Chcę docelowo coś na czym będę mógł śmigac cały rok.
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Hmmm ... To jesli już to chyba G015 albo tego mojego czarnego konia.
???
Jak chyba obaj stwierdzimy opon uniwersalnych nie ma. Ja próbuję coś wygrzebać co spowoduje, że w terenie i w zimie będę się czuł bezpiecznie, a w zimie zgodnie z prawem.
Dzieki za radę i komentarz.
Zapewne najlepszy wybór to trzy komplety: lato, zima i MT. Ale to odpada. Chcę docelowo coś na czym będę mógł śmigac cały rok.
I jeszcze jedno, czemu na tym portalu nie ma prawie nic o tej oponie: Pirelli Scorpion All Terrain Plus?
Wg testów na wspomnianej stronce to jest killer: https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... rrain+Plus
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... rrain+Plus
Wygląda jednak na to, że i ona i Cooper AT3 4S są mało popularne, w testach ok. 250-500 tys mil. Co może powodować zawyzone oceny userów, którzy śmigaja na nich krótko, a przecież nowe zabawki zawsze cieszą bardzie .
A Yokohama ponad 3 Mil mil, BFG i GY kilkanascie Mil mil.
Pozdro
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2020, 22:22 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Trudny wybór Na zimę mam typowe zimówki plus łańcuchy a na lato At bfg i w deszczu jeżdżę ostrożnie. Ze względu na masę auta nie pcham się tam gdzie mógłbym się zagrzebać. Ateki jako uniwersalne na nasze dziurawe drogi są super. Hałas większy mam od bagażnika dachowego niż od opon.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Duratrac szybko sie ścierają, G012 bardziej terenowa (choć to i tak lekkie at), G015 bardziej cywilna. Było tego sporo na forum. G015 ma ten symbol gór ze śnieżynka.
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Dzizasssss... kup Geolandary G015 w seryjny rozmiarze i będziesz więcej niż zadowolony. Mają śnieżynkę, są ciche, dobrze robią na asfalcie, szutrach, lekkim terenie, w zimie, na mokrym itd. Bardzo zrównoważona opona. Zużywają się na tyle wolno że po 5-6 latach wymienisz na nowy komplet sprzedając te z bieżnikiem 6-7mm a kupujący i tak będzie zadowolony z tego jak ta opona się zachowuje.
Używam od lat. Polecam wszystkim o podobnym profilu użytkowania jak Twój i póki co same zadowolone użyszkodniki. Jedyne co bym jej zarzucił to wygląd mało rasowy. Ot, trochę bardziej stylowy wygląd opony do osobówki. BFG bardziej bojowo.
Pisałem o tym wszystkim już tyle razy że sam się sobie dziwię że jeszcze mi się chce to powtarzać
Używam od lat. Polecam wszystkim o podobnym profilu użytkowania jak Twój i póki co same zadowolone użyszkodniki. Jedyne co bym jej zarzucił to wygląd mało rasowy. Ot, trochę bardziej stylowy wygląd opony do osobówki. BFG bardziej bojowo.
Pisałem o tym wszystkim już tyle razy że sam się sobie dziwię że jeszcze mi się chce to powtarzać
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Dzieki za wpis.luk4s7 pisze: ↑14 lip 2020, 22:46Dzizasssss... kup Geolandary G015 w seryjny rozmiarze i będziesz więcej niż zadowolony. Mają śnieżynkę, są ciche, dobrze robią na asfalcie, szutrach, lekkim terenie, w zimie, na mokrym itd. Bardzo zrównoważona opona. Zużywają się na tyle wolno że po 5-6 latach wymienisz na nowy komplet sprzedając te z bieżnikiem 6-7mm a kupujący i tak będzie zadowolony z tego jak ta opona się zachowuje.
A ile one maja bieżnika jak są nowe?
O Yoko nie mogę złego słowa powiedzieć. Advan AD08 uważam ża znakomite opony do szybkiej jazdy szybkimi samochodami, zarówno na suchym jak i na mokrym.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
w temacie to jeszcze nokiany rotiva at
ps. a i tak nie guma najważniejsza tylko łącznik między pedałami a kierownicą
ps. a i tak nie guma najważniejsza tylko łącznik między pedałami a kierownicą
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Nie wiem. Pewnie dużo więcej niż 7mmpmcomp pisze: A ile one maja bieżnika jak są nowe?
U mnie ten stan był po około 50k km i 5 latach. Wymieniam opony co 5 lat bez względu na zużycie. Guma się starzeje a jej elastyczność i głębokość bieżnika mają największe znaczenie (poza marką, modelem itd.). Ułatwia mi to używanie 1 kompletu cały rok. Po prostu wychodzi taniej niż 2 kompletów, wyważanie, przekładanie itd.
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
No dobra ... Goodyeara odpuściłem.
Zostaje Cooper AT3 4S, Yoko A015 jako całoroczne i świety spokój (tak podpowiada rozum) albo ten BGF AT T/A K02 ... do lansu, w koncu to klasyk (tak podpowiada serce) i dla lepszego samopoczucia, że ma się auto "terenowe" .
Czemu tu na forum nikt nie pisze o tym Cooperze? O wygląda na lepszą oponę od tej Yoku pomimo, że juz zupełnie nie wygląda .
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Yoko ... T-G015.htm
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Coop ... AT3-4S.htm
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/BFGo ... TA-KO2.htm
Zostaje Cooper AT3 4S, Yoko A015 jako całoroczne i świety spokój (tak podpowiada rozum) albo ten BGF AT T/A K02 ... do lansu, w koncu to klasyk (tak podpowiada serce) i dla lepszego samopoczucia, że ma się auto "terenowe" .
Czemu tu na forum nikt nie pisze o tym Cooperze? O wygląda na lepszą oponę od tej Yoku pomimo, że juz zupełnie nie wygląda .
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Yoko ... T-G015.htm
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Coop ... AT3-4S.htm
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/BFGo ... TA-KO2.htm
Re: BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
Jeszcze o oznaczeniach zimowych. Tu jest chyba dobry opis: https://www.tirerack.com/winter/tech/te ... techid=125
AT3 4S ma tylko 3PMSF czyli trzy górki i sniezynkę
G015 ma 3PMSF i M+S.
Czy dobrze pamietam, że europejskie wymagania dot. zimowych opon i restrykcji z tym związanych co do jazdy w niektórych krajach jak Austria, Czechy, Słowacja to oba tj. 3PMSF i M+S ???
BTW dlatego też się zastanawiam czy nie kupić tych BGF, a na zime jak spadnie duzo sniegu i zrobi się slisko albo na podróże w europejskie góry zakładać klasyczne zimówki np. Pirelli Scorpion Winter 265/65 R17 112H.
BTW Yoko G015 jest chyba rzeczywiście wielosezonową oponą najbardziej uniwersalną na wszystko tj. suchy, mokry, śnieg, lekki teren do jazdy turystycznej i rekraacyjnej, a nie wyczynowej. I do tego kosztuje tylko 500 zł/szt .
Testowałem dzisiaj przy okazji moją budkę na autostradzie tzn. ile pojedzie. Opony to jakies szosowe Goodyeary. Licznik pokazywał 180 km/h czyli jechała jakies 173. Całkiem niexle. I najważniejsze że całkiem nieźle trzymała się asfaltu, nie uciekała na boki. Ale czuło sie, że to wysoki i ciężki autobus. Osobiście uważam, że 140 km/h to max. prędkośc podróżna dla tego auta. Czułem się jednak mniej pewnie niz przy 260 km/h w mojej Z4 .
Pozdro
AT3 4S ma tylko 3PMSF czyli trzy górki i sniezynkę
G015 ma 3PMSF i M+S.
Czy dobrze pamietam, że europejskie wymagania dot. zimowych opon i restrykcji z tym związanych co do jazdy w niektórych krajach jak Austria, Czechy, Słowacja to oba tj. 3PMSF i M+S ???
BTW dlatego też się zastanawiam czy nie kupić tych BGF, a na zime jak spadnie duzo sniegu i zrobi się slisko albo na podróże w europejskie góry zakładać klasyczne zimówki np. Pirelli Scorpion Winter 265/65 R17 112H.
BTW Yoko G015 jest chyba rzeczywiście wielosezonową oponą najbardziej uniwersalną na wszystko tj. suchy, mokry, śnieg, lekki teren do jazdy turystycznej i rekraacyjnej, a nie wyczynowej. I do tego kosztuje tylko 500 zł/szt .
Testowałem dzisiaj przy okazji moją budkę na autostradzie tzn. ile pojedzie. Opony to jakies szosowe Goodyeary. Licznik pokazywał 180 km/h czyli jechała jakies 173. Całkiem niexle. I najważniejsze że całkiem nieźle trzymała się asfaltu, nie uciekała na boki. Ale czuło sie, że to wysoki i ciężki autobus. Osobiście uważam, że 140 km/h to max. prędkośc podróżna dla tego auta. Czułem się jednak mniej pewnie niz przy 260 km/h w mojej Z4 .
Pozdro
Ostatnio zmieniony 16 lip 2020, 00:27 przez pmcomp, łącznie zmieniany 7 razy.