Strona 1 z 4

KM3

: 17 mar 2019, 11:58
autor: jezus
Czy MT KM3 są oponami kierunkowymi ?
Lamele boczne nie są proste tylko wywinięte w jedną stronę.
Przyglądałem się ostatnio tym oponą założonym u znajomego. Zauważyłem że po tej samej stronie auta lamele boczne są w przeciwnym kierunku. Opony bez białych napisów do których jak słyszałem trzeba dopłacić. W takim wypadku pytam czy jest to opona kierunkowa ?.

Re: KM3

: 17 mar 2019, 15:36
autor: Templar
KM3 nie jest oponą kierunkową. Brak na niej takiego oznaczenia, a wzór bieżnika, przez środek opony, jest odbity asymetrycznie. Jeśli od zewnętrznej strony, nacięcia będą zgodne z kierunkiem jazdy, to od wewnątrz będą do niego przeciwstawne, więc nie ma znaczenia jak pozakładasz- tylko estetyka.
O dopłacie za czarne oznaczenia nie słyszałem. Ja płacąc za swoje nie miałem ani opcji wyboru, ani różnicy w cenie nie uświadczyłem (mam czarne). Parę lat temu chodziła fama że za pomalowane trzeba dopłacać...

Re: KM3

: 17 mar 2019, 20:22
autor: jezus
Słyszałem że za białe napisy dopłata około 150 zł.za szt.

Re: KM3

: 17 mar 2019, 20:37
autor: luk4s7
Tu nie ma co słyszeć, trzeba patrzeć Obrazek
Z cennika na stronie wyciągam dwa wnioski - nie wszystkie mają białe napisy i nie widzę zależności ceny od obecności białawych napisów.
https://opony-4x4.pl/

Re: KM3

: 17 mar 2019, 23:28
autor: jezus
Według opisu na stronie, wynika że opony są bez białych napisów. Sprawdzałem na innej stronie i tam jest właśnie różnica około 150 zł za oponę z białymi napisami. Ale nie o to pytam.
Faktycznie wywinięte boczne lamele mogą mylić co do kierunkowości opony.

Re: KM3

: 18 mar 2019, 12:21
autor: Templar
Dopłata może wynikać z tego, że pracownik siedzi po godzinach z mazakiem, i maluje na biało :D

Re: KM3

: 18 mar 2019, 12:35
autor: rolkos
Wyższa cena za białe napisy wynika z opłaty na rzecz ZCP.

Re: KM3

: 18 mar 2019, 15:50
autor: jezus
Co to jest ZCP ?
Tak na poważnie, BFG bez białych napisów wyglądają nijako, jak inne gumy NN czy made in China. :-(
Dobrze że jest wybór, ale szkoda że z dopłatą :-(

Re: KM3

: 18 mar 2019, 16:13
autor: rolkos
Związek Cyganów Polskich ;)

Teraz Chińskie już mają napisy częściej niż markowe.

Re: KM3

: 18 mar 2019, 18:13
autor: Templar
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie białe napisy trzymają się przez tydzień od zakupu. Jak koniecznie potrzebujesz, to na allegro są dedykowane pisaki za 10 zyla. Możesz też skoczyć do Kylona na serwis- mi zawsze maluje w pakiecie.

Re: KM3

: 18 mar 2019, 18:20
autor: Templar
BTW, przypominam że kiedyś kolor biały na oponach oznaczał taniość, bo producent przyoszczędził na materiałach uszlachetniających gumę, która domyślnie jest właśnie biała.

Re: KM3

: 18 mar 2019, 19:08
autor: jezus
Nie wiem o jakiej marce piszesz, ale tydzień to się trzyma niebieskie zabezpieczenie na białych napisach. Od prawie 20 lat upalam na BFG i białe napisy trwały do samego końca...gumy :-)

Re: KM3

: 18 mar 2019, 19:10
autor: tadeo
Juz mnie portfel swędzi..... :)

Re: KM3

: 19 mar 2019, 23:14
autor: francek
KM3 to opona słaba w terenie ( pisząc teren mam na myśli błoto, koleiny, śnieg a nie kałuże lub szutry :wink: ) jak KM2 - mogliśmy to osobiście sprawdzić. Taki chiński MT-ek albo niezły AT-ek. W porównaniu do Cooperów STT Pro wypada blado albo nawet bardzo blado.
Białe napisy od 15 lat ja osobiście każę zakładać do wewnątrz auta bo w/g mnie nie ma nic bardziej obciachowego :lol: No chyba że + 5 do lansu pod marketem :mrgreen:

Re: KM3

: 19 mar 2019, 23:20
autor: tadeo
francek pisze:KM3 to opona słaba w terenie ( pisząc teren mam na myśli błoto, koleiny, śnieg a nie kałuże lub szutry :wink: ) jak KM2 - mogliśmy to osobiście sprawdzić. Taki chiński MT-ek albo niezły AT-ek. W porównaniu do Cooperów STT Pro wypada blado albo nawet bardzo blado.
Białe napisy od 15 lat ja osobiście każę zakładać do wewnątrz auta bo w/g mnie nie ma nic bardziej obciachowego :lol: No chyba że + 5 do lansu pod marketem :mrgreen:
eee takie pitolenie, każdy MT do błota nadaje się jak szpilki do lasu. Dopiero założenie Simexów robi prawdziwa różnicę między AT a oponą do błota.
W MT ma znaczenie jej silna budowa na rozdarcia przez skałe korzenie itp. i jazda na ciśnieniu tak w okolicach 1 atm. I KM3 jeśli ma wzmocnione boki o 30% to jest to krok na przód w oponach do podróży i pewnie jest cichszy.
Coopery STT PRO szumią jak byle jakie nadlewki, zostają na asfalcie jak kreda a "trzymanie w błocie" maja takie same jak cała reszta opon w klasie MT.
Amen,