Opony LC120??

Moderator: luk4s7

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Opony LC120??

Post autor: kmltyr88 »

Witam wszystkich forumowiczów!!
Chciałbym założyć opony AT do lc120, tyle że Bfgoodrich nie robi 265 65 17 ale mają: 265 70 17!
Czy takie oponki można założyć bez liftu zawieszenia(obcierki)?? Czy jednak założyć AT od General, bo oni mają oryginalny rozmiar?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: kylon »

Wejdą to raz, a dwa to załóż Yokohamę

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Re: Opony LC120??

Post autor: kmltyr88 »

Faktycznie ciekawa propozycja... Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdr...

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: macieq »

"Będzie pan zadowolony." u mnie spisują znakomicie w (yokohamy oczywiście)...a śniegu w tym roku nie brakowało w okolicy

Awatar użytkownika
gors
Posty: 270
Rejestracja: 05 mar 2009, 20:50
Auto: LC120, BJ42
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: gors »

Macieq - czy wczesniej jezdziles na innych A/T oprocz yokohamy?
Jak yokohama sprawuje sie na blocie?

pozdrawiam,
Gors

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: Tuco »

Czy mówicie o Yokohama Geolandar G012?

Pozdrawiam,

Tuco

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: macieq »

EE Dopiero teraz doczytałem ,że chodzi o opony AT :oops: Ja miałem na myśli typowe zimówki Yokohamy geolandar I/T,a wcześniej jeździłem na dunlopach winter slalom czy coś takiego.
pozdrowienia.

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Re: Opony LC120??

Post autor: kmltyr88 »

Zakładam, że Geolandar AT, były by lepsze na szosie niż BFG AT. Ja jeżdżę już 2 sezony patrolem na tych drugich i nie mogę złego słowa powiedzieć! A w teren (i to nie lekki) zaglądam często. Np u znajomego w Bieszczadach mieliśmy wyprawę, on miał założony większy rozmiar Geolandar, ale MT w swoim starym Pajero ! a ja BFG AT(standard). Dojechałem w to samo miejsce i to z mniejszymi trudnościami(choć może to być kwestia większej mocy, bo to mój nauczyciel jazdy off-road, więc o brak umiejętności go nie posądzam). Teraz Patrol za jakiś czas pójdzie w odstawkę i biorę się za 120, a z oponami to jeszcze zobaczę, bo w zimę to zawsze zimówki zakładam, a głównie chodziło mi o to czy przy skręconych kołach 265 70 17 nie będą obcierały. Z wielu źródeł wiem, że nie, a to dobrze bo zawiecha nie będzie priorytetową inwestycją, mam inne;]

Awatar użytkownika
gors
Posty: 270
Rejestracja: 05 mar 2009, 20:50
Auto: LC120, BJ42
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: gors »

zalozylem BFG A/T 265/70/17, przejechalem juz ok 1000km i nie obcieraja.
(nie liczac miejsca w ktorym "stuningowalem" chlapacz - ale to sie nie liczy :) )

Awatar użytkownika
speedy
Posty: 199
Rejestracja: 26 gru 2008, 03:17
Auto: VZJ95 98r
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: speedy »

A ja z czystym sumieniem polece opony TOYO AT w sniegu daja rade choc lepsze sa typowe zimowki typu Grandtrek SJ6 w blocie bardzo dobrze daja rade na asfalcie nie piszcza i trzymaja sie super opcja Aquplaninungu(albo jakos tak) wykluczona

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Re: Opony LC120??

Post autor: kmltyr88 »

Dzięki, gors !
Takiej wypowiedzi oczekiwałem, zwłaszcza kogoś z tego samego powiatu;]
Pozdrawiam...

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Re: Opony LC120??

Post autor: kmltyr88 »

Pytałem kiedyś o 32' czyli (265 70 17) i wiem że mogły by wejść takie oponki, nawet bez liftu.
Ale opcja przeróbek 120-tki zbliża się (może nawet wiosną tego roku) i tak mnie zastanawia czy nie pójść od razu o krok dalej i nie założyć 33' (285 70 17), gdyż zawieche i tak miałem liftować trochę;) Chodzi mi o opony AT . I tu moje pytania...

1. Czy standardowy lift zawieszenia tzn 25mm przód i 40 tył + wypoziomowanie wystarczy, żeby zmieścić takie gumy?? Domyślam się , że jeszcze potrzebne będą dystanse... Ale jeśli tak to czy nie trzeba poszerzać błotników?? Jeśli trzeba to jaki to może być koszt?? Czy jeszcze coś trzeba przerabiać do takiego rozmiaru opon??

2. Jak na zimę zakładał bym mniejsze - zimówki, to czy nie będzie problemu żeby zdjąć dystanse, bo chyba trzeba...

3. Dość ważna kwestia: Czy takie opony wchodzą na standardowe felgi od 120-tki (bo chyba mają 7,5)?? Mam 2 komplety takich felg.

Oczywiście te modyfikacje oddam w ręce specjalistów w tej dziedzinie, bo sam takiego doświadczenia nie mam. ;)
Dzięki za pomoc z góry...
ps: Land Cruiser j120, luna, 2007 rok.

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: consigliero »

Nie wiem jak bardzo chcesz zmieniać swoje auto i do czego ma służyć . W swoim mam założone 245/75/17 czyli około 31.5 następne które założę to będzie 255/75/17 i to będzie 32 cale. Do normalnej jazdy z zapuszczaniem się w jakiś teren nawet te pierwsze są wystarczające, a wsiadanie do samochodu z liftem wymaga dobrej koordynacji ruchowej 8)
PozdrawiaM

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Re: Opony LC120??

Post autor: kmltyr88 »

Hmmm. Może i racja... Nie wiem, właśnie chcę zebrać trochę opinii :wink:
Moje auto ma służyć do jazdy na co dzień plus turystyka, ale zdarza mi się omijać korki w Wawie i tam bywa że takie koła mogły by się przydać. Ale nie będę się upierał :D Planuję wstawić wszystkie osłony, zrobić ten lekki lift i solidne progi zamontować, może w przyszłości wyciągarkę. A nad oponami się właśnie zastanawiam. Dodam jeszcze że mam automat, jeśli jest to istotne.

wolf_243
Posty: 57
Rejestracja: 02 gru 2009, 21:33
Auto: LC 120 / D4-D
Kontakt:

Re: Opony LC120??

Post autor: wolf_243 »

Mam 265/70/17 BFG AT. Przy MAX skręcie lekko haczą. Widać ślad na stabilizatorze (o ile dobrze nazwałem tą poziomą rurkę w zawieszeniu :oops:).
Staram się unikać ekstremalnych skrętów ;) ew. jakiś patent na ograniczenie skrętu kół (regulacji niestety brak).

ODPOWIEDZ