AT do LC150
Moderator: luk4s7
AT do LC150
Chcialbym na zmiane kupić AT-ki i seryjna 150 jezdzi teraz na 265/65 R17 i teraz pytanie czy AT ten sam rozmiar
czy lepiej byłoby na 18 265/60 R18 bardziej chodzi nie o wyglad a o komfort jazdy oraz jakie felgi pod AT-ki bo wiadomo zjedziemy z asfaltu fabryczne czy jakies konkretne polecacie.
Moze ktos przerabial temat i sie podzieli doswiadczeniem.
Dzieki
czy lepiej byłoby na 18 265/60 R18 bardziej chodzi nie o wyglad a o komfort jazdy oraz jakie felgi pod AT-ki bo wiadomo zjedziemy z asfaltu fabryczne czy jakies konkretne polecacie.
Moze ktos przerabial temat i sie podzieli doswiadczeniem.
Dzieki
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: AT do LC150
Jak chcesz zjeżdżać z asfaltu to 265/70R17. 18 sobie odpusc
Re: AT do LC150
Ja zmieniłem na 265/65r18 Yokohama geolander 015 i jest super, komfort Ok , prześwit w górę o około 1 cm, wizualnie tez lepiej, spalanie wzrosło o 0,3L , pozdrawiam
Re: AT do LC150
ale przy 17" to 265/65 takie są zalecane czy 265/70 nie za wysokie ?sebastian44 pisze:Jak chcesz zjeżdżać z asfaltu to 265/70R17. 18 sobie odpusc
Re: AT do LC150
Nadkole w LC150 jest na tyle duże ze bez problemu wejdzie koło o 265/65r18 nic nie obciera, kolego RACZEK zapraszam w okolice Głubczyc mam 3 komplety kół do swojej LC150 zimowe 265/65/17 , MT265/70r17 i AT 265/65r18 przekonasz się na żywo co najlepiej do Ciebie pasuje. W Rosji czy Ukrainie gdzie drogi maja wiele do życzenia sporo samochodów jeździ na oponach o jeden rozmiar wyższych. Pozdrawiam.
Re: AT do LC150
Rozmiar opony 265/65 to jest skrótowo stosunek % szerokości do wysokości, inaczej mówiąc nie ma rozmiarów 1,2-265/65 vs 265/70 a producenci mogą zrobić opony wieksze np Goodyear czy bardziej slim np Bridgestone w tym samym rozmiarze rzecz jasna, kto ma może sobie porównać. Co do felgi 17-18" to zmienia się tylko średnica osadzenia zaś średnica zewnętrzna opony w/g fachowców może sie różnić od -1,5 w dół do 2% w górę bez widocznych oznak dla techniki auta; spalanie, prowadzenie, mechanika, wskazania licznika, komputer skrzyni biegów itd.
Nie wiem dokładnie jak jest w 150 ale w 120 można zastosować nawet 22" osadzenia opony (pojawi się problem z serwisem opon) o ile opona będzie miała średnicę zewnętrzną zblizoną do wymiaru fabrycznego. W teren w 120 (a 150 to klon) 265/70r17 jest optymalne choć widziałem na 35" 120 też, bez przeróbek mechanicznych, (podniesiona i przycięta) ze szkodą dla osiągów i kieszeni oczywiście.
Nie wiem dokładnie jak jest w 150 ale w 120 można zastosować nawet 22" osadzenia opony (pojawi się problem z serwisem opon) o ile opona będzie miała średnicę zewnętrzną zblizoną do wymiaru fabrycznego. W teren w 120 (a 150 to klon) 265/70r17 jest optymalne choć widziałem na 35" 120 też, bez przeróbek mechanicznych, (podniesiona i przycięta) ze szkodą dla osiągów i kieszeni oczywiście.
Re: AT do LC150
Tutaj do powyższego posta przejrzysty link z rozmiarówką (z bmw ale to bez znaczenia)
link;http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkula ... 265/65/17/
Nie nauczyłem się jeszcze jak zmieniać posty...
link;http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkula ... 265/65/17/
Nie nauczyłem się jeszcze jak zmieniać posty...
Re: AT do LC150
Fabryczne miałem opony 265/60/R18 i na takich jeżdżę 11 lat. Zmieniałem opony AT, podnosiłem zawieszenie i zawsze tylko 265/60/R18. Zmiana wielkości powyżej 2% powoduje konieczność regulacji KDSS i zmieniają się odczyty przyrządów. Owszem można kombinować, ale trzeba patrzeć na wszystkie podzespoły i konsekwencje. Także zachęcam do przemyślenia tematu. Po podniesieniu o 2 cale mogę zamotować każdą wielkość, ale pytanie po co robić sobie dodatkowe problemy. Choć na pytanie czy można , owszem można.
Re: AT do LC150
Hejka.
Do mojej nowej 150ki będę chciał zamówić ATki rozmiar większe: 265/70/r17.
Zapas też chce taki wziąć ale czy wejdzie w miejsce dotychczasowego (pod autem) ?
Do mojej nowej 150ki będę chciał zamówić ATki rozmiar większe: 265/70/r17.
Zapas też chce taki wziąć ale czy wejdzie w miejsce dotychczasowego (pod autem) ?
Re: AT do LC150
1. Przypominam się z pytaniem z poprzedniego wpisu - powyżej.
2. Na jakiej zasadzie działają czujniki ciśnienia w oponach? Jak będę kupował nowe opony muszę coś przełożyć ze starych opon? Czy kupuje się jakieś specjalne, z czujnikami ? Jak to działa? (Mam LC 150 '21)
2. Na jakiej zasadzie działają czujniki ciśnienia w oponach? Jak będę kupował nowe opony muszę coś przełożyć ze starych opon? Czy kupuje się jakieś specjalne, z czujnikami ? Jak to działa? (Mam LC 150 '21)
AT do LC150
Opony oczko większe czyli 265/70 R17 na pewno wejdą jak dasz lift 2”. Zwykle tak się właśnie robi żeby auto nie wyglądało jak deskorolka. Może ocierać jeśli tego liftu nie będzie.
Czujniki ciśnienia są wklejone w felgi. Zmiana opon jest więc dowolna. Ważne żeby ich nie uszkodzić przy wymianie opon.
Czujniki ciśnienia są wklejone w felgi. Zmiana opon jest więc dowolna. Ważne żeby ich nie uszkodzić przy wymianie opon.
Re: AT do LC150
Bardzo proszę. Polecam też wątek o AT jako opona całoroczna. Tam jest sporo dyskusji nie tylko o tym jaki model wybrać ale również o rozmiarach. Ciekawe jest to że od modelu J9 do J15 włącznie LC jeżdżą na tym samym rozmiarze kół. Felgi od 16 do 19” ale obwód koła stały (w tolerancji ~2%). Jest więc w czym wybierać.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 cze 2022, 20:59
Re: AT do LC150
Panowie a ja kupiłem LC150 Prestige '22 z felgami 19" (koła 265/55/19) I nie mogę znaleźć opon AT do tych felg muszę chyba zatem kupić całe koła zeby w teren zjechać
265/70/17 będą pasować? Co z czujnikami i ubezpieczeniem ?
Z góry dzięki za info
265/70/17 będą pasować? Co z czujnikami i ubezpieczeniem ?
Z góry dzięki za info
Re: AT do LC150
Spróbuj 255/55 R19. Różnica w średnicy zewnętrznej nieznaczna (11 mm), a wybór już jest spory. Niemniej jednak tak szaleńczo niski profil może narobić problemów w terenie, lepiej zakombinować, wydać trochę pieniędzy i przejść na 265/70 R17, ewentualnie 265/65 R17, jeśli zależy Ci na niemal dokładnie tej samej średnicy. W terenie gumy musi być dużo