Stalowe czy Alu pod MT?
Moderator: luk4s7
Stalowe czy Alu pod MT?
Co będzie lepsze pod MT, oryginalne stalówki Toyoty czy oryginalne alu też Toyota (LC 120)? Ważył ktoś może felgę alu 17" do 120, coś mi się wydaje że jest cięższa od stalowej.
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
Ja osobiście bym wolał alu... lżejsze, mniej obciążą układ. No chyba że tak zamierzasz je giąć w terenie że bez młotka z domu nie wychodzisz.
Na wadze nie sprawdzałem. W ręce wydawała się lżejsza od stalówek które miałem w parchu.
Na wadze nie sprawdzałem. W ręce wydawała się lżejsza od stalówek które miałem w parchu.
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
Jak zegniesz to i tak rozszczelnisz, bez detki i tak nie doklepiesz do szczelnosci. Lepiej porzadne alu niz stalowke z kiepskiej stali.
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
Alu jest bardziej idiotoodporne.....
- grubaryba33
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:20
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
weź pod uwagę to w jakim terenie będziesz śmigać. chociaż ja zdecydowanie jestem za alu
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
Zależnie od modelu może sie okazać że Alu są cieższe niż stalowe. Albo odwrotnie, wiec na to bym nie patrzył. Ja osobiście mam wrażenie że stalowe lepiej tłumią drgania, ale może to wrażenie subiektywne ?
Stalowe się gną, alu pękają.
Najważniejsze to żeby były dobrej jakości, najlepiej ori toyoty.
Stalowe się gną, alu pękają.
Najważniejsze to żeby były dobrej jakości, najlepiej ori toyoty.
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
Alu toyoty jest cięższe niż stalówki toyoty.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
I nie ma w zasadzie opcji pękania - prędzej most się zegnie ...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
Nie chce zakladac nowego tematu, zeby wrzucic dwa zdjecia, wiec sie podczepie tutaj. Popularne stalowki w "trojkaty" dostepne na wielu portalach aukcyjnych i w sklepach z akcesoriami terenowymi wprost powalaja jakoscia i trwaloscia. Po roku (365 dniach) zaczely wypelzac takie piekne rdzawe wykwity. Jakby kogos korcilo zeby kupic to polecam miec to na uwadze Ta felga ze zdjec jeszcze nie jest najgorsza, ale zdjecie tej najbardziej zardzewialej wyszlo mi rozmazane.
- Załączniki
-
- rim2.jpg (36,06 KiB) Przejrzano 3258 razy
-
- rim.jpg (51,16 KiB) Przejrzano 3258 razy
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
Ja miałem tanie felgi stalowe.
Oddałem jak to zobaczyłem na wyważarce
https://www.youtube.com/watch?v=oJE_i1jH9bI
Oddałem jak to zobaczyłem na wyważarce
https://www.youtube.com/watch?v=oJE_i1jH9bI
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
Pieknie! Moje nie sa AZ takie zle, ale tez juz mi przeszlo kupowanie chinczykow. Sprzedaje je i zostaje przy aluminiowych Borbetach po renowacji.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
We wszystkich stalówkach które poddaje renowacji (głównie zwykle tych fabrycznych) po polakierowaniu ten obszar wypełniam uszczelniaczem PU. I temat korozona przestaje tam istnieć.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Stalowe czy Alu pod MT?
To wynika z kwestii budowy tych felg, ze nie sa spawane pod katem 90° (jak na przyklad byly robione fabryczne "trojkaty" w patrolu Y60 albo w Samuraju), tylko zagiety rant wchodzi wewnatrz obreczy i tworzy sie rowek lubiacy wilgoc. Tez myslalem od razu pomyslalem o uszczelniaczu ale dopiero jak zobaczylem wypelzajaca rdze, a nalezalo pomyslec zaraz po zakupie. Niemniej fascynuje mnie, ze nowy fabryczny produkt koroduje w ciagu pierwszego roku od zakupu.
Swoja droga wspomniane fabryczne "trojkaty" z Patrola to sa doskonale felgi, znacznie bardziej solidne, ladniejsze wizualnie (wieksze i bardziej rowne trojkaty), bardziej odporone na uszkodzenia i o dziwo... lzejsze. Jezdzilem na nich 3 lata i bylem zachwycony. Ich jedyna wada jest taka, ze wystepuja wylacznie w rozmiarze 15 cali. Ponizej porownanie, po prawej opisywana felga z Patrola 15x7, ET (+)8, po lewej chinczyk, 15x8 ET (-)20 A tu Samurajowe:
Swoja droga wspomniane fabryczne "trojkaty" z Patrola to sa doskonale felgi, znacznie bardziej solidne, ladniejsze wizualnie (wieksze i bardziej rowne trojkaty), bardziej odporone na uszkodzenia i o dziwo... lzejsze. Jezdzilem na nich 3 lata i bylem zachwycony. Ich jedyna wada jest taka, ze wystepuja wylacznie w rozmiarze 15 cali. Ponizej porownanie, po prawej opisywana felga z Patrola 15x7, ET (+)8, po lewej chinczyk, 15x8 ET (-)20 A tu Samurajowe: