Cooper Discoverer S/T Maxx

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Emek »

Ktoś miał lub ma do czynienia i może podzielić się wiedzą na temat tych opon?

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 306
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:12
Auto: Y61 GU4
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: grzes »

podobno wytrzymale na uszkodzenia mechaniczne - tak mi powiedzial sasiad co diluje oponami i mial je juz, w niemcowni podobno zaczynaja schodzic z hurtowni, z agresywnoscia bieznika to tak sobie bym rzekl - widzialem na zywo, szalu ni ma d..y nie urywa, taki troszke bardziej agresywny AT, ze scieralnoscia pojecia nie mam..

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Emek »

Rozpatruję pod kątem ewentualnej alternatywy dla Duratraców. Jak oceniasz Coopery w porównaniu z tym co masz jeśli chodzi o bieżnik? Na pewno cooper ma ciut głębszy tak przynajmniej wynika ze specyfikacji, śnieżynka jest obecna jak w duratracu.

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 306
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:12
Auto: Y61 GU4
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: grzes »

Duratrack'i wysoko oceniam, a Coopery nie mam pojecia, wszystko kwestia jak sie beda zuzywac a tu nie wiadomo...
Za malo opinii od uzytkownikow, u nas w zasadzie zero takich opinii...

Awatar użytkownika
zygi
Posty: 28
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:47
Auto: hzj 80
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: zygi »

Latałem jeden sezon na tych oponach,radziły sobie bardzo dobrze w ciężkim terenie a jeszcze lepiej zimą na śniegu i śliskiej nawierzchni ,kolega namówił mnie na AII-Terrain tla Goodrich ,super opony porą letnią w sezonie zimowym lepiej zmieniać je zimówki ,stwierdził to nawet mój kolega,który na sezon zimowy zakłada po prostu zimówki.Z oponami to jest tak jak z amorkami należy dobierać je indywidualnie w zależności po jakim terenie będziesz się poruszał ja osobiście wybrał bym cooper ponieważ typowe zimówki to tylko na drogi,co w moim przypadku nie wchodzi w grę ponieważ latam więcej po poligonie jak po drogach asfaltowych.

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Emek »

A jak ze zużyciem bieżnika w porównaniu choćby z BFG AT, hałas na czarnym?

Awatar użytkownika
zygi
Posty: 28
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:47
Auto: hzj 80
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: zygi »

Cooper trochę głośniejsze słychać że jedzie terenówka,zużycie bieżnika podobne.

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Emek »

Opony właśnie dotarły. Po montażu podrzucę wrażenia z jazdy i ewentualne problemy z wyważaniem. Wizualnie super, sporo mięcha, ale nie taki kartofel jak typowe MT, niebieski napis z boku ( :shock: OCB?). Sztuka waży 24,5 kg dla rozmiaru 265/75R16. Load index E 123.
IMG00424-20130314-0913.jpg
IMG00426-20130314-0913.jpg

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: plum76 »

jak karczerem przejedziesz po nich to niebieski może zamienić sie w biały napis. Na BFG tez tak miałem, wygląda to jakby jakaś warstwa ochronna była na białej farbie.
pawel

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Emek »

Właśnie tak to wygląda jakby ktoś na niebiesko biały napis zapaćkał.Zmyjemy niebieski razem z białym do czarności :lol:

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Remiołek »

Biały napis Ci zostanie. Teraz to taki standard paćkanie niebieskim jako warstwą ochronną (przed czym to nie wiem). Nie mam żadnego doświadczenia z tą oponą, ale per analogiam do Coopera STT mogę mniemać, że śniegu to ona bać się nie będzie. Kolega ma nowe STT i po zastosowaniu dobrych rad wujka Rokfora na temat ciśnienia, podpartych moim skromnym doświadczeniem, parokrotnie był tej zimy u mnie i trudności (poza jednym przypadkiem) w jeździe nie miał.

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Emek »

Znamy ten przypadek :wink: . STT to inna bajka ale widziałem jak się sprawują w warunkach śniegowych ostatnio na jurze i stanęło na tym że Patrol na STT z obniżonym ciśnieniem nie miał problemów nigdzie i wydłubywał z problemów wszystkich pozostałych. Fakt że jedyne 35 cali miały :wink: .

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 306
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:12
Auto: Y61 GU4
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: grzes »

Remiołek pisze:Biały napis Ci zostanie. Teraz to taki standard paćkanie niebieskim jako warstwą ochronną (przed czym to nie wiem). Nie mam żadnego doświadczenia z tą oponą, ale per analogiam do Coopera STT mogę mniemać, że śniegu to ona bać się nie będzie. Kolega ma nowe STT i po zastosowaniu dobrych rad wujka Rokfora na temat ciśnienia, podpartych moim skromnym doświadczeniem, parokrotnie był tej zimy u mnie i trudności (poza jednym przypadkiem) w jeździe nie miał.
jakie cisnienie najlepsze w STT na zime ?


A co do ST Maxx to pisz wrazenia bo opona calkiem ciekawa jako caloroczna... moze kiedys zanabede :-)

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Remiołek »

Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na Twoje pytanie. Warunki są różne i to determinuje wartość ciśnienia. Najniższe na jakim jechałem wynosiło 0,2. Najwyższe w okolicach 0,8. Niezła rozpiętość, nie :wink: .

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: Cooper Discoverer S/T Maxx

Post autor: Emek »

grzes pisze:A co do ST Maxx to pisz wrazenia bo opona calkiem ciekawa jako caloroczna... moze kiedys zanabede :-)
Nie wydaje mi się że będzie robiła dobrze jako całoroczna. Tu raczej twoje Duratraki zimą pokażą przewagę, bo jednak ilość tych drobnych lamelek co pomagają na śniegu i lodzie w GY jest nieporównywalnie większa więc na oponę całoroczną chyba bym wolał Dura. Coopery to bardziej agresywne ATeki na moje oko coś między AT i MT, miałem dzisiaj montować ale ma sypać a ja tam uważam że na zimę to zimówka.
Remiołek pisze:Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na Twoje pytanie. Warunki są różne i to determinuje wartość ciśnienia. Najniższe na jakim jechałem wynosiło 0,2. Najwyższe w okolicach 0,8. Niezła rozpiętość, nie :wink: .
Remiołek a mógłbyś coś przybliżyć na jakie warunki niższe a na jakie wyższe ciśnienie (kopny/mokry/zlodowaciały śnieg) czy może temperatura lub inne czynniki mają znaczenie?

ODPOWIEDZ